Gå til innhold

Eksport - gidder noen butikker å sende til utlandet?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å få nettbutikker til å selge meg en laptop, men den må sendes til Malta der jeg bor, og det er det ingen som gidder. (Vil ha norsk tastatur, derfor kjøper jeg ikke her nede.) Alt de må gjøre er å hake av i fakturaprogrammet for å fakturere uten moms, men det orker de tydeligvis ikke. Jeg lurer på om noen vet om noen butikker som kan ordne det? Evt. har et firma selv og gidder å selge meg en FUJITSU SIEMENS AMILO Xi 3670 - P8700 (VFY:X3670MPVW3NX) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det er store markedet for eksport fra norge så tviler på noen butikker sender utenfor norge.

et alternativ er kjøpe en maskin i malta så finne et lokalt merkeverksted for fujitsu der så kan de bestille norsk tastatur og sette på, vil tippe det blir rundt en 700-900kr i hva nå enn malta bruker av valutta.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Finnes der et lite firma som leser dette, som hadde giddet å kjøpe den nevnte laptopen, legge på 1000kr, og sende den til meg i Malta (jeg dekker alt av frakt, toll etc.)?

 

I USA er det flere firma som bare driver med videreforsendelse, men det finnes vel ikke i Norge tipper jeg.

Lenke til kommentar

Det er ikke prisnivået som er nøkkelen, det er for tilfeller som dette hvor butikken ikke gidder å eksportere selv, og man trenger noe som er vanskelig å få tak i der man er, f.eks. norsk laptop, PC med norsk Windows el.l.

 

Hvis det er en privatperson som gjør eksporten blir det mye dyrere pga det blir både norsk og utenlandsk moms.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er umulig med eksport.

Tok dette fra info-sidene til Komplett:

"Komplett.no leverer kun til fastlands-Norge og Svalbard. Har du spørsmål om levering utenom fastlands-Norge, kontakt salgsavdelingen på [email protected] eller 33 47 14 00"

Tror nok flere web-shop'er eksporterer på forespørsel, dette var ikke noe problem når jeg var i Libanon i alle fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...