Gå til innhold

Huskatt raskere en hund ? ( ikke mynder )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja , forsåvidt.

 

Det er jo egentlig 2 faktorer i dette .

 

1 . Hvem er raskest på la oss si 100 meter bane

 

2. Hvem er raskest under jakt , der hund skal ta katt . og katten faktisk løper for livet mens hunden løper for å drepe :p

 

Vil det være noe forskjell i farten på katten , når det løper for sitt liv ?

Lenke til kommentar

Nå føler vel en katt at den løper for sitt liv om en ukjent hund kommer i full fart etter den, så om den har noen ekstra gir tror jeg den bruker de den har for å slippe unna.

Katten har fordelen av å kunne klarte og komme seg høyt, men si det var over et jorde uten noen form for steder for katten å smette unna tror jeg en normal hund ville tatt den igjen etterhvert.

 

Kattene min hund pleier å leke med har i hvertfall innsett at å løpe fra den nytter ikke, så enten hopper de opp i høyden eller legger seg flatt på rygg om hunden kommer mot de i stor fart.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Katter har helt klart store fordeler med at de er mindre av størrelse men samtidlig veldig smidig . En katt kan jo lett klatre opp i trær eller komme seg til høyere punkt

 

Finner ikke noe av relevans når jeg prøver å søke opp hvem som er raskest

 

Men finner toppfarten til en katt . 30 - 31 mph = 49.89 km/h

 

En Greyhound eller mynde har blitt målt til max 84 mph = 135,18 km/h ! det var ikke akkurat noe bombe . åpnebart at en slik hund lett tar en katt

 

"The top speed recorded of a greyhound dog was taken in Australia March 3rd 2004. "Cheetah" , the amazing greyhound was clocked at a top speed of 84 MPH (wind assisted). "

 

 

Men det er ikke alle som har greyhounds eller mynder, derfor er det mer troverdig å regne ut ifra andre mindre raske hunderaser som folk flest har

Endret av Magnolian
Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer veldig an på hva slags hund det er - og da tenker jeg ikke på mynde. F.eks så ser at jeg min blandingshund (som har kroppsform og gemytt som minner mye om border collie), fint klarer å finte ut en schäfer da sistnevnte er såpass stor og tung at den ikke klarer å følge med. En katt er jo også utrolig kvikk og kan lett skifte retning og dermed kanskje finte ut tyngre hunder?

Lenke til kommentar
hva med 30 meter gressplen å så et grantre på 20 meter da Ole3 ? Har puddelen din katteklør ? :) på en strekning uten noe trær eller skjulesteder ville nok puddelen din tatt en katt

 

Han jobber med klatreferdighetene... :D

(men det grantreet når katta aldri ...)

Endret av Ole3
Lenke til kommentar

Katten er som oftes mye kjappere. De har en reaksjonsevne som gjør at de løper som en gal på flekken.

Tyngre raser, er ikke like rask og smidige som en katt.

 

Snakker vi Greyhound, så vinner den soleklart ;)

Jeg vet om en som har to stykker, og de bruker munnkurv når de er løse. De har nemlig drept en katt eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...