Gå til innhold

Får ikke kobla sammen pc'er


Anbefalte innlegg

hååååper det er noen her som kan hjelpe meg! jeg fikk meg en ny pc som jeg har tenkt til og ha som mediasenter/server

 

jeg har instalert windows media senter og prøver og få "kobla" begge pc'ene sammen.

begge pc'ene er på nett men ingen av de finner hverandre.

jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

 

jeg har prøvd "set up a home or small office network" på begge pc'ene. på den nye går det fint men på den gamle får jeg bare: "Cannot Complete the Network Setup Wizard, an error occured during configuration of the network on this computer. You can configure your network manually or you can run the wizard again with different settings"

 

jeg lasta ned et program som heter Network magic men når jeg prøver og kjøre det får jeg bare:

"If you have a router, connect your computer to it now. Or if your connection is not working, check the box below and run Network Magic again ones you are connected to a router"

så jeg får ikke starta det programmet en gang.

 

måten jeg er koblet opp: fra veggen er det en canal digital utgang til kabel tv, ip telefon og internet, jeg er koblet fra den til en Scientific Atlanta modem, som jeg fikk når jeg bestilte internet. den har bare en utgang så jeg kjøpte en Switch som jeg har koblet modemet til. "Deltaco 5 Port Gigabit LAN Switch" på den har jeg koblet pc'ene mine.

 

noen som kan hjelpe??

 

*jeg har prøvd med brannmurer av^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjetter på at internett-leverandøren din ikke gir IP-adresse til mer enn én maskin av gangen.

 

Løsningen på problemet er nok å putte inn en vanlig hjemmeruter mellom modem og svitsj. Selv om en hjemmeruter har flere utganger så anbefaler jeg å beholde svitsjen, for da slipper du å evt måtte deaktivere den innebygde firewallen for at maskinene skal "se" hverandre.

Lenke til kommentar
Gjetter på at internett-leverandøren din ikke gir IP-adresse til mer enn én maskin av gangen.

 

Løsningen på problemet er nok å putte inn en vanlig hjemmeruter mellom modem og svitsj. Selv om en hjemmeruter har flere utganger så anbefaler jeg å beholde svitsjen, for da slipper du å evt måtte deaktivere den innebygde firewallen for at maskinene skal "se" hverandre.

hmm. det er nok fult mulig. jeg har boksen fra telenor jeg fikk en gang i tia. får prøve den. hviws det var sånn du mente :D

Lenke til kommentar

dette ser ikke ut til og virke. (så sant jeg har gjort riktig da) :D

 

jeg kobla ut switchen og satt inn Speedtouch ruter modemet jeg har. jeg har net og alt er som før. men jeg får fortsatt ikke tilgang på pc'ene :S

 

jeg ringte akkurat canal digital og snakka med de der, de gir ut ip-adresser til 4 pc'er om gangen og han så at det var 2 aktive ip-afdresser nå, så det var ikke det.

 

jeg har prøvd og dele mapper med andre pc'er tidligere uten og fått det til. og bare latt være og styre med det, så jeg trur problemet er med pc'n min.

 

kan det være noen innstillinger på netverkskortet jeg har feil tru?

jeg bruker et Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit ethernet controller

 

så lissom frem til og få sett noen filmer i stua via pc'n jeg nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...