Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden er nesten borte


Anbefalte innlegg

Over natten så har det skjedd noe merkelig med pc`n min. I går kveld fungerte alt perfekt , men i dag er det nesten ikke lyd å få i den. Jeg så film på den i gå med bra lyd, men i dag er lyden nesten forsvunnet. Hvis jeg skrur alt på maks så hører jeg litt, nesten som om alle i filmen hvisker eller noe. Ingen andre lyder på maskinen fungerer heller som normalt. Alt er lavt,veldig lavt. Det første jeg tenkte er at lydkortet er gåent, kan det stemme?

Det dreier seg om en bærbar pc fra fijitsu siemens med vista home premium.

Har prøvd med hodetelefoner og intern høytaler, men det er det samme uansett hva jeg gjør.

Noen som har noen forslag til hva det kan være, eller hva jeg eventuelt kan gjøre?

 

På forhånd: Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System volum er på fullt, windows media player er også på fullt. Har prøvd vlc på fullt også. Men ingen forskjell. Jeg har søkt igjennom etter alt som har med voulm og gjøre og skrudd alt på fullt. Har søkt etter feil også men finner ingenting. Prøvde å restarte og gjennopprette men det er ingen forskjell.

Jeg skjønner ingenting av det. Den fungerte helt fint i går men ikke i dag. Så fort jeg skrudde den på i dag tidlig så var lyden extremt lav.

Lenke til kommentar

Tipper på at det er et problem med brudd i jordkontakten eller en senterleder. Da får du en feilsituasjon slik som du beskriver. Altså sannsynligvis må man inn med loddebolt for å enten reparere dårlig loddepunkt på kontakten til lydutgangen, eller evt skifte lydutgangen, altså pluggen.

 

Men litt dumt å begynne loddearbeid og demontering hvis det i ettertid viser seg at feilen er noe annet.

Hvis du har tilgang til et eller annet usb-lydkort eller at du klarer å streame lyd over nett, så tenker jeg du skulle klare å utelukke software-feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...