Gå til innhold

Kjøp av domene


fa74b4a4-8b2c

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kunne godt tenke meg å kjøpe et .com domene som viser seg å være opptatt.

Jeg fant ut følgende om domene:

 

[whois.internic.net]

Domain Name: ***.COM

Registrar: TUCOWS INC.

Whois Server: whois.tucows.com

Referral URL: http://domainhelp.opensrs.net

Name Server: NS1.MAILBANK.COM

Name Server: NS2.MAILBANK.COM

Status: clientTransferProhibited

Status: clientUpdateProhibited

Updated Date: 12-dec-2008

Creation Date: 05-jan-2000

 

[whois.tucows.com]

Registrant:

Tucows.com Co

96 Mowat Avenue

Toronto, ON M6K3M1

CA

 

Domain name: ***.COM

 

 

Administrative Contact:

Admin, Domain [email protected]

96 Mowat Avenue

Toronto, ON M6K3M1

CA

+1.4165350123

Technical Contact:

Admin, Domain [email protected]

96 Mowat Avenue

Toronto, ON M6K3M1

CA

+1.4165350123

 

 

Når jeg besøker siden, blir jeg linket til hover.com, ett firma som ser ut som de selger epost adresser og subdomener av de domenene de eier.

 

Er det noen noen som vet om det er mulig å kjøpe domene navn av dem?

Evt hva må man forvente å betale for ett domene hvis man kjøper på denne måten?

 

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en e-post adresse fra dem nå i snart 5-6 år. Skulle egentlig kvittet meg med den for lenge siden, men ikke så fort gjort å endre alle slags registreringer man har gjort de siste årene.

 

Tror den beste måten for å prøve å kjøpe domenet er å sende en mail til Administrative Contact. Mulighetene for om de selger og evt. pris kommer vel ann på om de bruker adressen til noe, og hvor lønsom de føler adressen er.

Lenke til kommentar

Takk for tips, skal prøve det. Har nå sendt epost til epost adressen som står opp ført som "administrative contact" for domenet, og en til "hjelp" emailen til hover. Håper på et positivt svar ;)

 

Under "administrative contact" var det kun en email til Tucows som sto oppført.

Er ikke Tucows, noe alle one.com eller domeneshop - noen som selger domener videre?

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått svar på det jeg lurte på.

Hvis dette er av interesse for noen andre, så var dette eposten jeg fikk i retur, ved spørsmål om kjøp av domene.

 

Hello,

 

Thank you for your communication regarding your interest in this domain name.

 

The domain in question is a surname, and it is part of our Personal Names Service.

 

We rarely sell any of our surname domains, although we sometimes make the "www" sub-domain available for lease to serious parties. Lease prices start at $750 USD per month

 

If you would like to get your own personal email and web address that uses the domain you are inquiring about, please visit Hover at http://www.hover.com

 

- - - - -

 

Here are more details about our Personal Names Service:

 

This domain name is part of a portfolio of domain names that was first registered in 1996 by Mailbank.com Inc., which later became known as NetIdentity, Inc. Then, and now, the business concept behind these domains is to allow multiple users to share domain names that correspond either with their personal names or their personal interests.

 

In June 2006, Tucows, Inc. acquired NetIdentity, Inc. and its portfolio of domain names. In addition to continuing the business of offering shared domain names, Tucows also made these shared domain names available through its large network of domain services resellers as the Personal Names Service.

 

In March 2009, NetIdentity’s operations were rolled into the operations of Hover, a domain services reseller owned and operated by Tucows. Like Mailbank and NetIdentity before it, Hover allows multiple users to share domain names that correspond either with their personal names or their personal interests.

 

If you would like to get your own personal email and web address that uses the domain you are inquiring about, please visit Hover at http://www.hover.com

Endret av J0nny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...