Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Problem med ny Acer TM 8317G og ACER support tjeneste


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte nylig en ny ACER TM 8371G fra amentio.no. Da jeg skulle sette opp maskinen første gang frøys hele maskinen etter at den var inne i Vista skrivebordet under installering av acer programvare og jeg måtte foreta en restart etter ca 1 time uten at det skjedde noe. Da jeg startet maskinen opp igjen hang den på status "Baren" uten å komme inn i windows. DEt viste seg at den hang etter at crcdisk.sys vistes i kommandolinjemodus. Tenkte da at noe måtte ha skjedd med installasjonen og restartet for å gå starte opp instalasjonspartisjonen via ALT+F10. Det viste seg dog at denne også hang så jeg kom ikke inn i menyene der heller. Bestemte meg her for at jeg måtte kontakte ACER for å få bistand i tilfelle det var noe galt.

 

Tok kontakt med Acer teknisk support som antydet at dette kunne være relatert til en hardware feil og at siden jeg tok kontakt ummiddelbart etter at jeg mottok varen ville de at jeg skulle sende laptopen til dem som en "Dead on arrival" sak. Det vil si at jeg får ny maskin i retur. Sendte derfor maskinen inn til ACER med oppgitt referansenr.

 

Etter ca en uke fikk jeg en epost om at min DOA sak var avslått uten noen begrunnelse og at saken var flyttet til hasteservice. Prøvde å ringe ACER igjen for å få en forklaring, men det var fånyttes. Senere fikk jeg maskinen tilbake etter at den hadde vært hos ACER i en uke. Vedlagt maskinen er det en reperasjonsrapport hvor det står " DOA avslått da DOA maskiner må sendes via forhandler, altså amentio.no. Dette reagerte jeg veldig på siden jeg sendte den inn etter tilrådning fra ACER teknisk support hvor jeg oppga at den var kjøpt hos amentio.no uten at de sa at dette medførte en annulering av DOA saken. Videre viser det seg også at de hadde kjørt gjennom førstegangs setup med bruker som var laget og at den testet ok (hva no enn det betyr).

 

Nå har jeg igjen startet opp maskinen og følgende har skjedd. Jeg fikk først maskinen til å starte, den brukte noe lang tid på oppstart, men kommer inn i windows. Videre ville jeg sette igang windows update for å få den mest mulig oppdatert i tilfelle det er noen softwarerelaterte forbedringer (maskinen var satt opp med vista business 32 med sp1)- Under nedlastning av windows update filer virker maskinen treg. Videre blir plutselig skjermen sort (slår seg av) mens maskinen går videre, dette mens jeg brukte maskinen, så det var ikke sansynlig at den gikk i hvilemodus ol. JEg måtte derfor restarte. Etter dette vil ikke maskinen laste inn i windows, men stopper igjen på crcdisk.sys i oppstarten.

 

Har prøvd å søke på nettet og det er mange som har hatt lignende oppstartsproblemer, men det virker ikke som det er noen løsning på dette. Flere oppgir at problemet vedvarer etter ny installering av vista. Må derfor forberede meg på en ny runde med ACER og nå amentio for å få løst denne saken noe jeg ikke er særlig optimistisk til siden det er så underlige symptomer på denne feilen.

 

Er det noen andre der ute som har vært borti noe lignende og som kan bistå med tips og råd både når det gjelder selve feilen, men også i forhold til ACER som tydeligvis er steile og har lav kvalitet i sin gjennomgang av feil som kommer inn?

Endret av OleNOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå viste det seg at maskinen omsider startet etter ca en halv times oppstart (skal vista være så treg :) Fikk gått inn og satt den opp til å kjøre chkdisk \r fordi det virker som om tregheten kan være relatert til harddisken. Startet chkdisk kl 23:30 og den fant masse feil på filer i testene 1-3 under test 4 som er søk og reperasjon av "bad sectors" på harddisken gikk den frem til ca sektor 33000 før den begynte å bruke tid. Her stod den fra ca 23:50. I dag kl 07:40 var den kommet til sektor 44026 av ca 90 000 sektorer og den har allerede rapportert om error. Måte her slå av maskinene fordi jeg måtte ta den med meg. Mener dette viser at maskinen har en feil i hardware som ACER teknisk support ikke oppdaget i sin "overflatiske" gjennomgang av maskinen før jeg fikk den i retur. Skal nå høre hva vi gjør videre. JEg mener CHKDISK rapporten om feil på disk viser at jeg har en DOA sak. At ACER viser til at saken ikke kom via en forhandler mener jeg er underordnet det at jeg fikk beskjed om å sende den til ACER direkte av deres tekniske support.

 

Oppdatering:

Har vært i kontakt med ACER og de innrømmet at det her hadde skjedd en feil fra deres side vedrørende DOA saken. Så nå prøver jeg å løse dette via Amentio og ACER. Håper dette løser seg på ryddig måte.

Endret av OleNOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...