AndersAu Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 fikk idag ny dvd-brenner i posten, og uten at jeg viste det var det bare satatilkobling på den. problemet er at jeg har 2 sata hardisker fra før og det er bare to sata spotter på hovedkortet, og har derfor ingen ledig sataplass for dvd-brenneren. Det må da være en annen mulighet på det, eller er det rett og slett ikke mulig med flere en 2 sata disker?
nebrewfoz Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 fikk idag ny dvd-brenner i posten, og uten at jeg viste det var det bare satatilkobling på den. problemet er at jeg har 2 sata hardisker fra før og det er bare to sata spotter på hovedkortet, og har derfor ingen ledig sataplass for dvd-brenneren. Det må da være en annen mulighet på det, eller er det rett og slett ikke mulig med flere en 2 sata disker? Du kan koble til like mange SATA-enheter som det finnes SATA-kontakter i PC'en. Hvis hovedkortet bare har 2, så kan du f.eks. plugge et SATA-kontrollerkort i en ledig PCI-slot, dersom du har noe sånt. Eller du kan angre på kjøpet av en SATA DVD-brenner og bestille en med IDE-interface istedet.
PerB Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 [Eller du kan angre på kjøpet av en SATA DVD-brenner og bestille en med IDE-interface istedet. Forutsetter selvsagt at du har IDE-kontakt på hovedkortet.
hobgoblin Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 det finnes såkalte "multiplier" for sata, hvor en kan ha flere enheter på en plugg. http://en.wikipedia.org/wiki/Port_multiplier men de eneste jeg finner er ment for rack...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå