Gå til innhold

Overføre bilder fra 7250 til PC


Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Har gått til anskaffelse av en 7250, og skulle gjerne hatt bildene over fra mobilen og over til en PC. Dessverre viser det seg at telefonen ikke støtter å sette inn bilder i e-post og heller ikke støtter å sende bilder via IR. Har vel kanskje mulighet til å sende MMS-meldinger et eller annet sted, men det vil jo koste 5 kr bildet...

 

Er det noen som helst måte å få over bildene til en PC på uten å gå til anskaffelse av en datakabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens

 

Har gått til anskaffelse av en 7250, og skulle gjerne hatt bildene over fra mobilen og over til en PC. Dessverre viser det seg at telefonen ikke støtter å sette inn bilder i e-post og heller ikke støtter å sende bilder via IR. Har vel kanskje mulighet til å sende MMS-meldinger et eller annet sted, men det vil jo koste 5 kr bildet...

 

Er det noen som helst måte å få over bildene til en PC på uten å gå til anskaffelse av en datakabel?

 

Det går jo med IR. Men du må også ha Nokia PC suite. Da kan du browse mappene på telefonen og gjøre akkurat hva du vil med bildene..

Lenke til kommentar

Hej!

Hoppas att du förstår svenska!? =)

Jag har själv en Nokia 7250 och har varit i kontakt med Club Nokias support...

Det har visat sig att Nokia PC Suite inte fungerar ihop med alla datorer som har Windows XP installerat...det var säkert en månad sedan och fortfarande har supporten inte fått fram en lösning.

 

Jag hade samma problem som du, min telefon blev full av bilder som jag inte ville radera uten föra över och lagra på min dators hårddisk istället...

 

Jag tröttnade på att vänta och skaffade ett helt fantastiskt program som heter Oxygene Phone Manager II!

 

Du kan göra nästan vad som helst med detta programmet!

Göra backup på bilder, ringsignalder, javaspel och javaprogram, ändra inställningar i telefonen, göra backup på telefonbok och allting annat i telefonen, komponera ringsignaler och göra egna logos...det finns nästan ingen gräns!

Problemet är att du får betala någon hundralapp för programmet om du vill använda det fullt ut, jag gjorde det och det har jag INTE ångrat!

Jag för över bilder flera gånger i veckan och det fungerar hur bra som helst!

 

Har du någon fråga, kika in på deras hemsida eller skriv till mig så kanske jag kan hjälpa dig... =)

 

Oxygene Phonemanager II Homepage: http://www.oxygenphonemanager.com/

 

 

Mvh.: Henrik från Sverige =D

Lenke til kommentar

Du kan göra många saker med Nokia PC Suite men inte alls i samma utsträckning som med Oxygene Phone Browser II.

 

Möjligheterna är många fler med Oxygene!

 

Nokias Phone Browser fungerar till exempel inte med min dator med Windows XP, det gör Oxygene Phone Manager.

 

Du kan göra backup på alla javaspel och program som du laddat ner och installerat, ifall din telefon skulle försvinna och installera dom igen i en ny telefon.

 

Det finns så mycket du kan göra med Oxygene Phone Manager att du får gå in på deras hemsida och läsa vilka funktioner där finns.

 

En kul sak är att du väldigt enkelt kan ändra startup-logon till vilken bild du vill...det tror jag inte du kan göra med Nokia PC Suite, för att bara ta ett exempel.

 

It's worth a try!!!

 

 

*TRANCEDANCER*

 

 

:woot:

Lenke til kommentar

Hej! Jag är glad att jag kunde hjälpa dig!

Jag hade ju precis samma problem själv men nu för jag över bilder som jag tar med mobilen hela tiden, JÄTTEBRA! Och inte bara bilder, utan ringsingnaler och spel och annat...skitbra!

 

Hoppas du tycker det är så bra att du kan tänka dig att betala för programmet...det har jag gjort, det var värt det!

 

*TRANCEDANCER*

Lenke til kommentar

Jag kan tips dig om två andra program som är helt outstanding!

Kika in på http://www.reqwireless.com och ladda ner EmailViewer och WebViewer.

Jag använder EmailViewer till att kolla min mail, skriva mail och så vidare, bättre än en inbyggd mailklient i telefonen tycker jag för man kan se bilager och bilder med mera...

 

WebViewer ger dig tillgång till vanligt Internet i din lilla 7250, du kan skapa mappar med bokmärken och surfa runt på vanlig webb i telefonen, HELT FANTASTISKT!

 

Kika också in på http://www.justyak.com och läs om deras fantastiska program, Yak Messenger!

Genom detta programmet kan du logga in och chatta med kompisar både på ICQ, MSN och Yahoo samtidigt! För att ladda ner programmet wappar du till sidan: http://wap.justyak.com och väljer rätt version för din telefon.

Lovar att du blir NÖJD! Jättecoolt att kunna vara ute på stan och se vilka kompisar som är online och chatta med dom istället för att skicka dyra SMS! =D

 

 

Hoppas du blir nöjd!

 

 

*TRANCEDANCER*

 

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...