Gå til innhold

Kjøp av ny pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett litt på komplett, men er det trygt?

Komplett er absolutt trygt. De aller fleste bedrifter i Norge er vel strengt tatt trygge.

 

Om du bør velge i5 vs i7 er vanskelig å si. Argumentene som sies er at plattformen til i7(-920), 1366 er mer satt i markedet, mens 1156 er en nykommer med de positive og negative ting det innebærer. i7 har 8 tråder og støtter hyper threading, mens i5 mangler dette (har fire tråder). 1366 plattformen vil få i9 da denne kommer, mens 1156 vil nok fortsette å få prosessorer med "hyggeligere" priser. Jeg tror det er de fleste argumentene for begge sider kort gjenfortalt.

 

Når det er sagt kan du jo ta en titt på de nye i7'ene som kom samtidig med i5 til 1156 plattformen, 860 og 870(?).

Lenke til kommentar
Har sett litt på komplett, men er det trygt? selv om eg ikkje har tenkt å spille så vil eg bruke krevende videoredigeringsprogrammer og mange gratisprogrammer samtidig. er ytelsen god når flere krevende programmer kjører samtidig?

 

Kjører XP og vet en del om programmer som stopper.

 

Du har 30 dagers returrett fra Elkjøp. Den PCen er vel midt i blinken for deg. Lefdal har denne til 2000,- billigere, og den holder vel selv om den har litt mindre minne? Jeg kan ikke tenke meg at du finner noe særlig billigere og bedre på andre Internett-butikker (MPX, Komplett ol). Elkjøp er vel egentlig også en Internett-butikk.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Du har 30 dagers returrett fra Elkjøp. Den PCen er vel midt i blinken for deg. Lefdal har denne til 2000,- billigere, og den holder vel selv om den har litt mindre minne? Jeg kan ikke tenke meg at du finner noe særlig billigere og bedre på andre Internett-butikker (MPX, Komplett ol). Elkjøp er vel egentlig også en Internett-butikk.

 

Dei har denne fra lefdal på elkjøp også, bare dyrere. Eg bur i nerheten av ein elkjøp butikk, må eg da hente PCen da hvis eg hadde gått for den, hadde foretrukket det for å vere sikker. Garantien var veldig bra.

Eg likte veldig godt det store kabinettet, så det er vel godt mulig å oppgradere senere, som skjermkort?

Lenke til kommentar

mange av disse ferdigbygde elkjøp OL. maskinene har som regel veldig dårlig mulighet for utbygging senere... opplevd mange ganger at selv fulltower cases ikke har hovedkort som har mer en 2 slots i seg... samt at strømforsyningen er veldig svak og ikke har mange uttak..

 

en kompis av meg har en fulltower "gamer" fra elkjøp (2år gammel) som har bare 4 uttak på HK og en psu uten pci-x kontakter... samt bare 2 ram slots..

 

det blir som om man kjøper et uber kabinett men monterer det billigste micro ATX HK man finner

Lenke til kommentar

Problemet med disse merkemaskinen er at selv om de ofte har en god CPU (f.eks i7), så blir kostnadene kuttet andre steder, som oftest bl.a i skjermkortavdelingen. GT230 er et 9600GT med nytt navn, og mens det holder til spilling, så er man begrenset mtp. oppløsning og detaljinnstillinger. Ville nok som andre her, anbefale å kjøpe fra f.eks Komplett.

Lenke til kommentar
Problemet med disse merkemaskinen er at selv om de ofte har en god CPU (f.eks i7), så blir kostnadene kuttet andre steder, som oftest bl.a i skjermkortavdelingen. GT230 er et 9600GT med nytt navn, og mens det holder til spilling, så er man begrenset mtp. oppløsning og detaljinnstillinger. Ville nok som andre her, anbefale å kjøpe fra f.eks Komplett.

 

Har sett på komplett, men hva med garantien, det er også dyrt. kunne tenkt meg et bra kabinett. Som eg har sagt tidlegere har eg ikkje tenkt å spille. eg trenger høy oppløsning, skal bruke minst 20 tommer skjerm!

Lenke til kommentar
mange av disse ferdigbygde elkjøp OL. maskinene har som regel veldig dårlig mulighet for utbygging senere... opplevd mange ganger at selv fulltower cases ikke har hovedkort som har mer en 2 slots i seg... samt at strømforsyningen er veldig svak og ikke har mange uttak..

 

en kompis av meg har en fulltower "gamer" fra elkjøp (2år gammel) som har bare 4 uttak på HK og en psu uten pci-x kontakter... samt bare 2 ram slots..

 

det blir som om man kjøper et uber kabinett men monterer det billigste micro ATX HK man finner

 

Kan ikkje så masse dataspråk,men vil at PCen skal vare lenger enn 3 år minst, bra kabinett er viktig.

 

Er hovedkortet VELDIG viktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...