Gå til innhold

videre utdanning inne IT. Hjelp


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går nå Service og Samferdsel 1 vgs. Og har tenkt til å ta IKT neste år, men jeg har lyst til å komme inn på NITH innen for programmering LINK.

Men jeg har ikke helt skjønt hvordan jeg skal klare det siden jeg ikke har studiekompetanse.

Hvordan skal jeg klare dette? :)

 

 

Takk til de som finner en løsning på utdanningskarrieren min :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opptak

 

For studieprogrammet Pogrammering kreves generell studiekompetanse + matematikkfordypning (2MY, 2MX eller 3MZ). Dersom du mangler fordypning i matematikk kan du ta kurs i 2MX samtidig med første studieår, slik at du oppfyller opptakskravet innen du starter på spesialiseringen i det andre studieåret.

Følgende alternativer gir generell studiekompetanse:

 

Alternativ 1

 

3-årig fullført og bestått utdanning fra videregående skole med oppnådd generell studiekompetanse.

Alternativ 2

 

Fagbrev/svennebrev og bestått deleksamen i følgende fag fra videregående skole: Norsk (4+5+5 timer), Engelsk (5 timer), Matematikk (5 timer), Naturfag (5 timer), Samfunnslære (2 timer) og Nyere historie (4 timer).

Alternativ 3

 

Fylte 23 år i løpet av 2008 og fem års fulltids arbeidserfaring medregnet videregående skole, folkehøgskole, omsorgsarbeid og militær førstegangstjeneste. Bestått deleksamen i fag fra videregående skole (se Alternativ 2).

Alternativ 4

 

Realkompetanse. Du kan søke opptak selv om du ikke har generell studiekompetanse.Forutsetningen er at du er fylt 25 år i 2008 og har minst fem års relevant heltids yrkeserfaring og/eller skolegang. Husk å legge ved fyldig dokumentasjon til søknaden.

Mulighet for å skifte studieprogram

 

Du vil ved slutten av første studieår få mulighet til å bytte til et annet studieprogram enn det du er registrert på ved opptak. Du må på dette tidspunktet oppfylle kravene til opptak på det studieprogrammet du ønsker å skifte til. Dersom du oppfyller kravene, vil du få anledning til å starte direkte på det nye studieprogrammets andre studieår.

 

Vi tar forbehold om igangsetting av de enkelte studieprogrammene dersom det ikke er tilstrekkelig antall søkere.

 

Jeg regner med det svarer på spørsmålene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...