Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

bra forhold men fremtidspessimistisk grunnet yrket hans...


Gjest Guest_amalie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_amalie_*

Hei!

 

Jeg har en nydelig, snill og trygg samboer. Vi har vært kjæretser i to år. Krangler sjelden, han er topp. Morsom, kjekk, snill, trygg og et strålende "farsemne". Jeg studerer medisin og ser for meg et aktivt yrkesliv. Han er skuespiller og ansatt ved et statlig teater. Han elsker jobben sin. Før syns jeg det var flott og spennende med yrket hans. De sist månedene har jeg imildertid begynt å tvile på fremtiden pga skuespillerjobben! Han jobber alltid seksdagersuker og alltid i ferier (være seg juleferie, påskeferie, etc). Han jobber alltid kveld, og som regel dag også. Hvordan i alledager skal dette la seg kombinere med et familieliv? Det er iallefall en ting som er sikkert og det er at teatrene ikke endrer spilletider selv om jeg blir gravid. Han vil aldri kunne legge barna sine før barna legger seg etter kl 23.00 om kvelden, altså når de ikke lengre er barn. Vi vil aldri kunne reise på hyttetur eller andre weekend og ferieutflukter. Han tjener i tillegg dårlig. Han vil ikke kunne hjelpemed lekser på ettermiddagstid osv. ÅÅÅ! Jeg føler meg oiverfladisk og fremtidspessimistisk. Jeg har begynt å tvile på forholdet på grunn av egenkonstruerte fremtdstanker.

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel noen på teateret som allerede har barn, og som dermed har erfaringer... Virker ellers som skuespillere som Toralf Maurstad står høyt i kurs hos kvinner. Han giftet seg iallfall med ei dame som var omkring tretti år yngre.

 

Og om han ikke kan legge barna, har han god tid til å få dem opp om morgenen og gi dem frokost? Det er også viktig.

Lenke til kommentar

Slik var det for de fleste kvinner langs kysten for 30+ år siden da deres menn var på sjøen flere uker i strekk og de var alene hjemme med barn og gård. Ikke at det er noe ideelt, men det er heller ikke noe nytt fenomen. Hvis du ser for deg at dere planlegger å ha barn, så burde vel deres jobbsituasjon også være med i planleggingen. Eller hva? Jeg tviler sterkt på at han jobber døgnet rundt, for det har han ikke lov til, så arbeidstiden hans burde det vel gå an å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Som Frankline sier, så må du prøve å se det positive i det. Kanskje han ikke kan legge barna, men han har bedre tid til dem om morgenen, da du som skal inn i legeyrket kanskje ikke har like god tid.

 

Jeg har tro på at det finnes løsninger på problemet deres, for jeg nekter å tro at alle skuespillere der ute har et dårlig familieliv.

Bli med på jobben hans en dag, og hør med de andre skuespillerne hvordan de har det. Er vel noen familiemennesker blandt kollegaene til kjæresten din vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Gjest bare min mening

jeg tenker på det samme selv, jeg er mann og jobber på et teater...

 

Med de arbeidstidene jeg har, vil jeg kunne se barna mye de første 5-6 årene frem til de begynner på skolen, men fra da av blir det fint lite med mindre jeg får meg en jobb innenfor TV eller noe sånt, og dermed andre arbeidstider. Feriejobbing er for noen uunngåelig, og også veldig fristende. Det er da det er mest penger å tjene pr time utført arbeid. Jeg har klart å styre unna i år, men det handler jo mest om hvor mye penger dere trenger....

 

Men det er jo også mange oppsetninger der man bare spiller 4 dager i uken, det må du huske på... Hvis han trenger å jobbe mer utover det, kan dere jo begynne å vurdere å kutte ned litt på forbruk av penger for å få råd til mer tid sammen med hverandre å barna...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...