Alkathar Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 (endret) Hei og god dag alle sammen her på Hardware.no Nå har kaoset brutt ut her i heimen etter at min kjære 5 år gamle pc mer eller mindre tar kvelden fortere enn jeg vil. Problemet ligger både i selve "Pcn" og i skjermen, men det er ikke derfor jeg poster dette for dere. Nei, for jeg har nemlig bestemt meg for å kjøpe en komplett ny PC (uten/med skjerm er jeg ikke sikker på) som tåler de røffeste spillene - men som alle andre - til en god pris. Først av alt vil jeg si at mulighetene mine til å bygge pc er mange, da jeg kjenner en god del folk innenfor dette området. Men om dere kan foreslå en pc som ikke klikker om 5 år og som holder god kvalitet hele veien hadde det vært fint Den jeg hadde før har alltid hatt de velkjente "Bugsa" med bluescreen, ting som ikke fungerer, deler som ikke fungerer. Det har med andre ord alltid vært noe problemer - og nå vil jeg ha en uten. Derfor tenkte jeg også at det ville være smartest å kjøpe en sammensatt PC fra Komplett ellerno (Men først ville jeg spørre dere) Selv har jeg liten peiling på hva jeg ønsker meg. men jeg regner med at dere forstår at jeg vil ha en pc som fungerer til det meste - spill, programmer etc.. Regner med at jeg ikke trenger så mye plass på pcn - da jeg går som vanlig for bærbare harddisker. Men en kjapp og liten harddisk, + en litt større til lagringsplass hadde ikke vært dumt. Vet ikke hva dere mener om dette men, det kan dere jo si til meg Prisantydningen vil ligge på mellom 5-7 tusen. Hva som er best av AMD eller Intel vet jeg ikke - kan dere fortelle meg? Vet heller ikke om jeg burde overklokke eller ikke? Trenger trolig tastatur og "kanskje" mus. Skjerm vet jeg ikke enda. Headset har jeg + høytalere. Trenger dere mer info for å hjelpe meg så er det bare å spørre, jeg er glad for alle mulige poster her som kan hjelpe meg i valget Hilsen Østfold gutt (så vet dere hvor jeg er fra Endret 9. september 2009 av Alkathar
Alkathar Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Ingen svar enda, kan pushe meg selv opp til 8000 kr.
Osse Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 5 år er lang tind innenfor dataverden, uansett om du bruker 8000 eller 20000 så vil det du kjøper idag være tregt om 3 år. Akkurat nå har intel kommet med en ny cpu som nok er den beste cpu'en som kan passe i din prisramme. Jeg bygger kun AMD rigger, forventer derfor at prisen på AMD's dyreste cpu' vil falle innen kort tid. I tillegg kommer 58xx serien fra AMD, den er ment som high end, men vil nok også bidra til å reduser prisenen på skjermkort innen meget kort tid. Så akkurat idag har jeg ikke lyst å sette opp en rigg jeg kan anbefale for under 8 k. Dette da jeg faktisk forveter at det jeg ville anbefalt idag ikke er det samme som jeg ville anbefalt innen 3 dager. Og jeg har heller ikke sedd nokk tester av crossfire oppsett av den nye plattformen til Intel, den har ikke mulighet for full 16x pci ved CF/Sli, for AMDs motstykke tilsier dette 3-5 % dårliger ytelse under CF. Og skal du ha en rigg som skal vare 5 år må vi ha CF eller SLI støtte på plass. Selv om du nok kanskje nok har mest igjen for å starte med singel gpu i den prisklassen. Ikke i ytelse , men med tanke på et nytt skjermkort inn i løpet av et par år. Og som sagt jeg setter ikke opp Intel rigger, og pr idag er det en i5 du ser etter for mest bang for bucks, tror jeg, med forbehold for ytelse mot 16x vs 8x crosffirestøtte. Om en uke har nok AMD svart med drastiske priskutt på sine cpu'er, noe jeg ser fremt til.
Alkathar Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 (endret) 5 år er lang tind innenfor dataverden, uansett om du bruker 8000 eller 20000 så vil det du kjøper idag være tregt om 3 år. Akkurat nå har intel kommet med en ny cpu som nok er den beste cpu'en som kan passe i din prisramme. Jeg bygger kun AMD rigger, forventer derfor at prisen på AMD's dyreste cpu' vil falle innen kort tid. I tillegg kommer 58xx serien fra AMD, den er ment som high end, men vil nok også bidra til å reduser prisenen på skjermkort innen meget kort tid. Så akkurat idag har jeg ikke lyst å sette opp en rigg jeg kan anbefale for under 8 k. Dette da jeg faktisk forveter at det jeg ville anbefalt idag ikke er det samme som jeg ville anbefalt innen 3 dager. Og jeg har heller ikke sedd nokk tester av crossfire oppsett av den nye plattformen til Intel, den har ikke mulighet for full 16x pci ved CF/Sli, for AMDs motstykke tilsier dette 3-5 % dårliger ytelse under CF. Og skal du ha en rigg som skal vare 5 år må vi ha CF eller SLI støtte på plass. Selv om du nok kanskje nok har mest igjen for å starte med singel gpu i den prisklassen. Ikke i ytelse , men med tanke på et nytt skjermkort inn i løpet av et par år. Og som sagt jeg setter ikke opp Intel rigger, og pr idag er det en i5 du ser etter for mest bang for bucks, tror jeg, med forbehold for ytelse mot 16x vs 8x crosffirestøtte. Om en uke har nok AMD svart med drastiske priskutt på sine cpu'er, noe jeg ser fremt til. Skjønte generelt lite av hva du skrev her, skal prøve å gå igjennom det grundig Det jeg mente med "5år" greiene var ikke at den om 5 år skal være like bra, men at den fortsatt er mulig å bruke på de spillene som er idag. Takk for svar, men om du hadde brukt litt mindre forkortelser og alt det greiene der hadde det vært fint Du mener generelt at jeg burde vente et par uker før jeg kjøper altså? Fant også litt ut om forskjellige deler som kanskje hadde vært greie; Antec Twelve Hundred (kabinett) https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo 1500kr BenQ E2400HD (skjerm) https://prisguiden.no/product.php?p...1&cat_id=29 2000 kr Noctua NF-P12-1300 (kjøling) https://prisguiden.no/product.php?productId=91200 150 kr Prolimatech Megahalems (kjøling) https://prisguiden.no/product.php?productId=108127 500 kr Endret 9. september 2009 av Alkathar
Alkathar Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Satt sammen en snasen pc på prisguide men den ble selvfølgelig alt for dyr! Noen som kan hjelpe meg med å få den tilpasset det jeg vil ha ? takk!
b00n Skrevet 9. september 2009 Skrevet 9. september 2009 Klar for fremtiden innen data betyr 2-3 år Så fort som ting skjer
Alkathar Skrevet 9. september 2009 Forfatter Skrevet 9. september 2009 Klar for fremtiden innen data betyr 2-3 år Så fort som ting skjer greit nok.. Men dere skjønner poenget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå