SemikolonP Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Hey. Har hatt fantasier om å modde et gammelt 486-kabinett. Planen er å putte noe nyere hardware inn i kabinettet, som f.eks. et P5N-E SLI, og ett eller to kraftige skjermkort (avhengig av hva budsjettet mitt klarer), uten at kabinettet blir altfor skrikende. Dvs. ingen flammer på siden og blinkende lys på alle sider, kabinettet skal se mest mulig originalt ut. Fremsiden: Baksiden: Innvendig: Et vanlig ATX-hovedkort får dessverre ikke plass i dette kabinettet uten å moddes litt. Først må en plate over hovedkortet sages bort. Derreter må PSU flyttes til et annet sted der den får plass. Så må det borres og monteres avstandsstykker (eller hva det kalles) slik at man får skrudd inn et ATX-hovedkort. Så må det litt kabeler her og der for lyd osv. Kan dette bli et interresant prosjekt? Vil ha litt motivering før jeg orker å komme i gang ^^ Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 6. september 2009 Rapporter Del Skrevet 6. september 2009 Om du får det til så blir det stilig, siden alt av gamer hardware sitter i et antec 1200 kabinett (veldig enkel påstand). Men den vil da trenge kjøling og alt må passe perfekt. Tror det kan bli vanskelig siden du må fjerne deler av kabinettet for og få plass til HK. Men prøv i det minste... Hadde vert ganske bra om du hadde klart det. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 7. september 2009 Rapporter Del Skrevet 7. september 2009 Det kan nok bli noen utfordringer med det, men som Eaan sier kan resultatet bli svært godt. Jeg ønsker deg hvert fall lykke til! -Deluze Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2009 Først må jeg nok finne en kar i nærheten som har dremel og bor/drill og kan bruke det. Så må det andre kabinettet ut av hus, og det må muligens vannkjøling også hvis det ikke får plass i kabinettet, noe det sannsynligvis ikke gjør. Det skal gi litt penger til ett eller to skjermkort og evt CPU-kjøler. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 7. september 2009 Rapporter Del Skrevet 7. september 2009 Du må få "turbo" knappen tel og funk med nyere hardware da Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. september 2009 Tenkte på det ^^ Muligens koble den til parallellporten, og ha et skript som sjekker om knappen er av eller på. Men spørs om det lar seg gjøre å gire ned RAM-en mens man er i Windows. I tillegg er det hovedkortet noe dritt å overklokke med. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 7. september 2009 Rapporter Del Skrevet 7. september 2009 få den til og bare overklokke gpu? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 15. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2009 Skal nok få til noe ^^ Noen som har dremel eller lignende? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 19. september 2009 Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 en ting... du kan jo bruke m-atx hovedkort så vil du neppe få problemer med plass? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 19. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Si ifra hvis du finner et bra et med plass til to skjermkort ;P Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 19. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2009 Nice. ^^ Men spørs om jeg får råd til det + CPU-kjøler og skjermkort for det jeg har igjen når jeg får solgt vannkjølinga og kabinettet mitt. Med mindre Asus eller en butikk vil sponse meg da. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 21. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det kortet du linker til er ca 1cm for høyt xD Er det mulig, kan jeg få flytta PSU-en 1cm høyere. Så må visst kuttes uansett. Edit: Ellers så har jeg et annet kabinett stående. Det er m-ATX, så blir mindre jobb, men så ser det noe nyere ut da. Endret 21. september 2009 av ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå