Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom adsl :/


Anbefalte innlegg

adslen min fungerer ikke :(( bluecom)

 

Jeg hadde oppkoblingsdato igår... montøren ringte og sa at linjen var klar, men det fungerer ikke ....

 

Alle lysene på zyxel adsl modemet blinker, og alt tyder på at det skal fungere... men neida.

 

Jeg får ikke noe annet enn privat ip adresse og siden kan ikke vises på pcen min.

 

plllzzz..... hjelp meg... er så lei av isdn nå :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
adslen min fungerer ikke :((  bluecom)

 

Jeg hadde oppkoblingsdato igår... montøren ringte og sa at linjen var klar, men det fungerer ikke ....

 

Alle lysene på zyxel adsl modemet blinker, og alt tyder på at det skal fungere... men neida.

 

Du bør trippelsjekke at alt er korrekt på din side, splitter er montert korrekt?

Du har prøvd og restarte modemet?

DSL-lampa skal lyse fast.

Lenke til kommentar

1) få vekk den altfor store avataren.

2) umulig for oss å vite hva som er galt. Det beste du kan gjøre er å ringe Bluecom sin support og la de feilsjekke (hadde problemer med det samme da jeg gikk over til Bluecom...var noen verdier som var lagt inn feil hos dem)

3) Smil og vær glad :)

Lenke til kommentar
dsl lampa lyser konstant  

+ action lampa blinker iblant selvom jeg ikke har noe kontakt ut fra pcen... strange..

 

Tja, du vet at nettkortet ditt funker?

Det skjer ingenting om du prøver og fornye IP-en?

Men det er da et godt tegn at lampa lyser, da er hvertfall linja oppe mellom deg og sentralen.

Lenke til kommentar

sånn bytta avataren...

 

hmm snakka med en telenor kar og han sa at dsl lampa lyste uansett så lenge den fysiske kontakten var riktig..

 

Nettverkskortet fungerte sist jeg prøvde det. Står jo tilkoblet 100mbits nettverk når jeg døtter i kontakten.. så nettverkskortet burde funke.

Lenke til kommentar
sånn bytta avataren...

 

hmm snakka med en telenor kar og han sa at dsl lampa lyste uansett så lenge den fysiske kontakten var riktig..

 

Nettverkskortet fungerte sist jeg prøvde det. Står jo tilkoblet 100mbits nettverk når jeg døtter i kontakten.. så nettverkskortet burde funke.

 

Ja, DSL-lampa indikerer link med DSLAM-en som står i sentralen.

Og da vet du at problemet enten ligger mellom DSLAm og Bluecom eller mellom din maskin og modemet.

Hvilket OS bruker du?

Du har ingen dum brannvegg på maskinen som hindrer at kortet får tak i DHCP-serveren til bluecom?

Lenke til kommentar

lol... ekke min samling, en i clanen min sin:)

henge seg opp i sånn småplukk da... lite å gjøre?

Men seriøst visste ikke at hw hadde blitt så pirkete i de nyere tider(størrelser avatarer)... elller kanskje det bare er deg?

 

fjerner den helt nå... så blir du vel fornøyd.

Lenke til kommentar

Ikke klag på BLUCOM , vil si att dem har Best support av alle adsl selskap her i norge , sendte email til dem og fikk svar 10 min etterpå med alt eg skulle gjører for å fikse porblemet mitt

 

Blucom har hatt problemer i noen sentraler , men skulle vell vert fikse no Blucom 4 ever (hadde dem bare hatt 10mbps :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...