Gå til innhold

WD1200JB


Anbefalte innlegg

Har problemer med en nyinnkjøpt WD 120GB Special Edition HD. Får følgende melding når jeg starter PC'en: Primary master failed? Har partisjonert og testet harrdisken på en annen PC, her funker den perfekt. Det er nok ikke harddisken som er problemet, men hva kan det være? Har prøvd å oppdatere bios (har nyeste verson nå). Hovedkortet er et Abit KT7A v1.3

 

help plz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har problemer med en nyinnkjøpt WD 120GB Special Edition HD. Får følgende melding når jeg starter PC'en: Primary master failed? Har partisjonert og testet harrdisken på en annen PC, her funker den perfekt.  Det er nok ikke harddisken som er problemet, men hva kan det være? Har prøvd å oppdatere bios (har nyeste verson nå). Hovedkortet er et Abit KT7A v1.3

 

help plz

 

Har du konflikter på kabelen den sitter på? Har du to enheter på kabelen og begge er satt til master kan det være problemet.

Lenke til kommentar

Har du raid kontroller på ditt hovedkort så kan det være det som er problemet. Om du har så prøv om det hjelper å flytte harddisken på den kontrollern som ikke støtter raid.

Så kan du og prøve med å legge inn driveren til via brikkesettet før du installerer windows, gjelder kun om du bruker raid kontrolleren som bootdisk.

Lenke til kommentar

abit kt7a har jeg bare hatt trøbbel med..

har fått akkurat samme problemet under installering av winxp, og win2000 med det hovedkortet...på 2 forskjellige pc'er faktisk...

 

så..nytt hovedkort er kanskje løsningen for å få harddisken din til å funke ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...