Gå til innhold

Komplett 3D Vision Gamer - Intel P45 - Godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, den er ikke verdt 12k

Men verdt prisen er heller ikke noen av de andre pcene som komplett har satt sammen selv.

Desuten har jeg aldri satt sammen en pc før så derfor må jeg ha en pc som har blitt satt sammen av firmaet jeg kjøper den fra ellers er jeg like langt.

Skrevet

Flere av de andre er verdt prisen om man småjusterer litt. Akkurat 3D Vision Gamer har en dyr skjermløsning, slik at selve PC-en er noe lavt spesifisert. Nå holder den dog i bøtter og spann til ditt bruk. WOW krever ikke sykt mye.

Ellers så bygger Komplett, Netshop etc PC også i henhold til hvilke spesifikasjoner du ønsker. Budsjettmessig bør du med såpass lite krevende bruk, også spillmessig klare å få PC uten skjerm, tastatur, OS og høyttalere til under 6 000 kr (6 500). Totalsum inklusive alt bør ikke ligge på mer en 10 000 - 10 500 kr.

Skrevet
Flere av de andre er verdt prisen om man småjusterer litt. Akkurat 3D Vision Gamer har en dyr skjermløsning, slik at selve PC-en er noe lavt spesifisert. Nå holder den dog i bøtter og spann til ditt bruk. WOW krever ikke sykt mye.

Ellers så bygger Komplett, Netshop etc PC også i henhold til hvilke spesifikasjoner du ønsker. Budsjettmessig bør du med såpass lite krevende bruk, også spillmessig klare å få PC uten skjerm, tastatur, OS og høyttalere til under 6 000 kr (6 500). Totalsum inklusive alt bør ikke ligge på mer en 10 000 - 10 500 kr.

Vel jeg orker ikke noe stress. Den pcen jeg linker vil altså funke for WoW og vel så det og også holde noen år?

Orker ikke all denne pc jakten så jeg skal bestille den litt senere i dag hvis det ikke dukker opp seriøse advarseler eller andre tilbud fra folk i denne tråden innen den tid :p

Skrevet

Dersom det er slik at du trenger skjerm, tastatur og mus, så velger du heller

Komplett a40 Gamer.

2 000 kr billigere, bedre skjermkort men svakere CPU (som ikke betyr noe i denne sammenheng). Skjermen er også litt mindre. Den har også bedre PSU, bedre tastatur og mus (for gaming) og webcam. Pga AM3 sokkel er den i realiteten også mer oppgraderbar.

Velger du da på standardoppsettet å gjøre følgende endringer (konfigurering):

1. Skifte prosessor til AMD Phenom II X3 720 Black Edition

2. Skifte hovedkort til Gigabyte GA-MA785GT-UD3H.

3. Skifte skjermkort til ASUS Radeon HD 4850 (512 MB)

Så er prisen på 9 777 for noe som er minst like bra. Jeg ville i alle fall ikke betalt 2 000 kr for en funksjon som ikke fungerer i de fleste spill.

Beholder du prosessor og hovedkort og bare skifter skjermkort, så ender du på kr 9 230.

Så, min anbefaling - ikke bestill 3D Vision Gamer, bestill heller Komplett Gamer a40 - Microsoft Edition med noen justeringer.

Skrevet
Dersom det er slik at du trenger skjerm, tastatur og mus, så velger du heller

Komplett a40 Gamer.

2 000 kr billigere, bedre skjermkort men svakere CPU (som ikke betyr noe i denne sammenheng). Skjermen er også litt mindre. Den har også bedre PSU, bedre tastatur og mus (for gaming) og webcam. Pga AM3 sokkel er den i realiteten også mer oppgraderbar.

Velger du da på standardoppsettet å gjøre følgende endringer (konfigurering):

1. Skifte prosessor til AMD Phenom II X3 720 Black Edition

2. Skifte hovedkort til Gigabyte GA-MA785GT-UD3H.

3. Skifte skjermkort til ASUS Radeon HD 4850 (512 MB)

Så er prisen på 9 777 for noe som er minst like bra. Jeg ville i alle fall ikke betalt 2 000 kr for en funksjon som ikke fungerer i de fleste spill.

Beholder du prosessor og hovedkort og bare skifter skjermkort, så ender du på kr 9 230.

Så, min anbefaling - ikke bestill 3D Vision Gamer, bestill heller Komplett Gamer a40 - Microsoft Edition med noen justeringer.

Tusen takk for svar og hint :) Ser jo lovende ut det du skrev + 2000 kr spart. Skal tenke litt på det et par timer før jeg bestemmer meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...