Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Tigra 95modell. Evt andre biler (35k)


LowBalls

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart til innkjøp av ny bil. Maks pris er 35 000 laken.

Jeg har sett veldig på en Opel Tigra 95mod 1.6

 

Men jeg lurer litt på om denne er så liten som den ser ut som? Kan den sammenlignes med VW Golf i størrelse?

Vil passasjerene mine få dårlig plass bak?

 

Er åpen for andre forslag, ser helst etter bil med sport utseende.

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp for all del ikke Opel Tigra. Om den er rød med AX-skilter er det muligens min gamle, hehe.

 

Motoren var byttet, fordi den hadde for små stempler, oljen rant ut. Den nye motoren brukte masse olje. I løpet av 3 år røk speedometervaierern 3 ganger. Det er et generellt problem på Opel, så du skal ikke stole på km-stand. Venstre fjær foran røk to ganger.. vanlig Opel-problem. Hjullagre var veldig slarkete, og det hjalp ikke å bytte dem. Baksetet er en vits, og det står i vognkort at det ikke er for personer over 1.60. To voksne menn sitter skulder mot skulder i forsetet. Bilen er i hele tatt så upraktisk og merkelig at jeg ikke skjønner hvorfor den ble produsert. En Opel-mekaniker brukte 40 minutter på å bytte lyspære foran, måtte bl.a. ta ut batteriet.

 

Service varierte fra 5 til 16 tusen. byttet regreim den dyreste gangen, men allikevel..

 

Det skal nevnes at den er morsom å kjøre. Motoren har en fin snert på slutten av registeret som gjør at den føles raskere enn den egentlig er. Uansett hvor hardt jeg kjørte brukte den aldri over 0.7 på mila, men det tok den igjen i oljeforbruk.

 

 

Har nå hatt en '96 Honda Civic i 4 år, og kjørt 100k km. Aldri et eneste problem. Bruk heller 35k på en slik. Morsom å kjøre er den også, og ligger langt bedre på veien enn Tigra, som er bygd på et ubrukelig understell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...