Gå til innhold

lcd-skjerm, skrur seg av etter 2-20 sekunder.


nahoy

Anbefalte innlegg

Skjermen min (al1721) skrur seg av etter 2-20 sekunder. Dvs, den skrur seg ikke av, den blir bare svart og mørk, mens strømled'en fortsatt lyser, men det er altså ikke noe bilde.

Hva kan være galt?

 

Jeg er forresten ikke redd for å bruke loddebolt eller kjøpe komponenter på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den gammel kan det være utslitte rør for bakgrunnsbelysningen. Det kan også, mest sansynlig, være elektronikkfeil.

 

Sjekk med et sterkt lys om du kan se bildet i skjermen. Dersom den er svart men du kan se bilde på skjermen med et sterkt lys rettet mot den er det bakgrunnsbelysningen eller elektronikken til det som har feilet.

Lenke til kommentar

Ikke noe bilde dessverre, selv ikke med veldig sterkt lys.

Leste et sted at noen skjermer er slik at de skrur seg selv av dersom de merker at bakgrunnsbelysningen begynner å bli dårlig. Kan dette være feilen? Det virker liksom litt rart, siden alle led'ene fortsatt lyser.

 

EDIT: Prøvde med et annet bilde. Og da så jeg endelig bildet! Siden lyset virker først, men så skrur seg av, er det da inverteren som er ødelagt, eller kan det fortsatt være baklyset?

Endret av nahoy
Lenke til kommentar
Du skal fortsatt kunne se bildet med sterkt lys fra siden mot skjermen. Det er svært vanskelig da det ofte ikke ligger noe reflektivt bak skjermen i det hele tatt, og LCD-filmen er ikke reflektiv.

Som jeg skrev i edit'en, jeg ser bildet også når baklyset ikke er på.

Endret av nahoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...