Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har ikke telefonutgang. Får ikke nett. Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bor i en blokk på Blindern, Oslo.

Vi har prøvd litt forskjellige firmaer, og funnet ut at ingen kan gi oss nett.

Har prøvd bl.a Get, Nextgentel og Canal Digital.

Det var en kar hjemme hos oss, og han sa: "Vi kan ikke levere nett her, siden dere ikke har telefonutgang i veggen". Hva kan vi gjøre? er rimelig irr å ikke ha nett :p

 

Btw så har vi også snakket med eieren av blokka, og han gadd ikke å legge opp kabler og sånt så vi får en slik utgang.

 

Mvh :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med telenor. kanskje de kan hjelpe deg med å få telefonkontakt. Det måtte jeg gjøre i min forrige leilighet. Jeg hadde riktignok telefonlinje fremført til leiligheten, men det måtte kobles opp i sentral osv. Skade uansett ikke å spørre.

Les litt om vilkår her:

http://www.telenor.no/privat/hjelpogveiled...egg/vilkaar.jsp

2 Tilknytning til nettet

Telenor sørger normalt for fremføring av tilknytningslinje til første telefonkontakt eller et annet tilknytningspunkt på den installasjonsadresse som kunden har oppgitt. Hvis det tidligere er montert tilknytningspunkt på adressen, benyttes dette. Dersom kunden er tilknyttet et privat elektronisk kommunikasjonsnett, sørger Telenor for fremføring av kundens tilknytningslinje frem til tilknytningspunktet for det private nettet.

 

Hvis kunden ønsker en annen linje-/sambandsføring av tilknytningslinjen enn det som er teknisk og økonomisk hensiktsmessig for Telenor, kan Telenor kreve at kunden dekker merkostnadene.

 

Hvis kunden ønsker en tilknytning som ikke omfattes av Telenors leveringsforpliktelser slik disse er nedfelt i avtale mellom Samferdselsdepartementet og Telenor samt lov om elektronisk kommunikasjon med forskrifter, kan Telenor kreve at kunden dekker merkostnadene for tilknytningen. Telenor plikter å informere kunden skriftlig om eventuelle krav til dekning av slike merkostnader.

 

Kunden må sikre Telenor fri adkomst frem til tilknytningspunktet. I forbindelse med tilknytningen har Telenor fri rett til nødvendige installasjoner og linjeføring på, over og gjennom kundens eiendom. Telenor skal informere kunden om slike inngrep, og kunden skal gis rett til å uttale seg før installasjonen gjennomføres.

 

Kunden får ingen godtgjøring for ulemper ved installasjoner som Telenor plasserer på kundens eiendom til bruk for hans tilknytning. Kunden må selv besørge og bekoste fremføring og levering av kraft (220V) der dette er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...