Gå til innhold

Ny laptop til grafisk design. 10.000,- og minst 1680x1050


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går på linjen Visuell Kommunikasjon og trenger i den sammenheng en pc som jeg kan kjøre Photoshop, Indesign, Illustrator og Flash på. Kommer til å jobbe med relativt store dokumenter og trenger derfor litt kraft, samt god oppløsning. Som et minstekrav til oppløsning har jeg satt 1680x1050.

 

 

 

  • Hva skal maskinen brukes til?

Grafisk design og generell skolebruk + litt spill


  • Prisantydning

Budsjettet er satt til 10.000,-

  • Skal maskinen overklokkes

Nei

  • Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Foretrekker Intel

  • Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Kun pc jeg er på leting etter

  • Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Oppløsning må være minst 1680x1050

 

 

 

Har til nå sett litt på dette oppsettet fra Multicom:

 

Multicom Compal KHLB2 - 15.6"

15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD

Intel® Core™2 Duo T9600 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

ATI Radeon HD 4650

250GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

Eneste problemet er at det er usikker levering på versjonen med full-hd skjerm! Men ellers så virker jo denne som et ganske godt valg? Her får jeg jo en kraftig prosessor og et skjermkort som duger godt. En stor bonus for min del er også full-hd!

 

Finnes det andre laptopper der ute som kommer i ca samme prisklasse og tilfredstiller de kravene jeg har?

 

Chris :)

Endret av Chris_lox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt i samme situasjon angåande PC til bruk til design for nokre år sidan, og vil seie at 1680x1050 er "maks" oppløysing på 15,4" - synest eg iallefall. Skal du køyre 1920x1200 på 15.4" blir det riktignok plass til mykje på skjermen, men vanlig tekst vil bli anstrengande å lese. 1920x1200 er behagelig på 24" stasjonær skjerm, ikkje på 15,4" laptopskjerm du må bøye deg framover for å sjå ordentlig.

 

Ellers kan eg og fortelje deg at den PCen der nesten garantert har dårlig fargegjengivelse på skjermen. Kjøpte "den hotte" Compal modellen frå Multicom for no tre-fire år sidan, og er forsåvidt fornøyd - bortsett frå at skjermen er lyssvak og har ubrukelig fargegjengivelse. Kanskje spesielt med tanke på at det er ein billig laptop i forhold til spesifikasjonane ellers, så er det nok lett å spare litt på ein billig skjerm.

 

Just my two cents.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg helt enig at 1920x1200 på 15,4" er en uting - Sitter med en Dell Studio 15 med 1920x1200. Bare sett skriftstørrelsen til det du vil, så har du full kontroll.

 

I tillegg, skal du ha en lyssterk skjerm, sjekk at det er led-baklyst, så skal ikke det være noe problem... Jeg må sette ned lysstyrken på skjermen på kvelden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...