Gå til innhold

FrP og deres innvandringspolitikk? Jeg vil gjerne ha andres synspunkter på dette.


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er betenkelig at en store andel av folkene rundt omkring på asylmottakene er muslimer, siden islam generelt sett ikke er noe særlig forfulgt religion. Er Norges definisjon på en asylsøker bare en mørkhudet person(og da helst en mann)?

 

Det har kanskje noe med hvor flertallet av flyktninger kommer fra. Religion er jo ofte geografisk betinget.

Dessuten så er det jo ikke alle som "ser muslimske ut" som er det... Og jo jeg skulle mene at Islam er ganske utbredt i visse deler av verden. Dessuten er det jo også forskjell på hvilke mennesker som har behov for asyl sånn geografisk sett. Og mennesker med samme hudfarge kommer stort sett sånn nogenlunde fra samme område.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-lukkede asylmottak. Bra eller dårlig?

 

Frykteleg. Inkludering og samarbeid er nøkkelen til integrering, ikkje utelukking.

 

-Skal vi ha færre kvoteflyktninger fra FN?

 

Nei. Alle skal ha retten til eit godt liv, uavhengig av geografisk opphav.

 

-Burde Krekar sendes hjem?

 

Nei.

 

-Hva synes dre om FRPs 100 dagers program?

 

Korkje betre eller verre enn eg føreventa.

 

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt med det?

 

Absolutt ikkje. Eg skulle gjerne hatt fleire, og helst spreia rundt i heile landet slik at absolutt alle kunne lære seg at innvandrarar flest ikkje er sinnssjuke gærningar som prøver å ta over landet.

 

-Er UDI sine saksbehandlingstider ok?

 

Saksbehandlingstida skal vera så lita som mogleg, så om ho kan bli mindre er jo det ønskjeleg.

 

-Skal man hindre familieinnvandring?

 

Nei.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er betenkelig at en store andel av folkene rundt omkring på asylmottakene er muslimer, siden islam generelt sett ikke er noe særlig forfulgt religion. Er Norges definisjon på en asylsøker bare en mørkhudet person(og da helst en mann)?

 

Det har kanskje noe med hvor flertallet av flyktninger kommer fra. Religion er jo ofte geografisk betinget.

Dessuten så er det jo ikke alle som "ser muslimske ut" som er det... Og jo jeg skulle mene at Islam er ganske utbredt i visse deler av verden. Dessuten er det jo også forskjell på hvilke mennesker som har behov for asyl sånn geografisk sett. Og mennesker med samme hudfarge kommer stort sett sånn nogenlunde fra samme område.

 

Uten at jeg orker å liste opp med beviser. Så er det en kjent sak at islam sprer seg hyppig rundt i verden, og da spesielt i Afrika. For meg virker det rart at vi ikke har bøttevis med ikke-muslimske flykninger på asylmottakene.

Lenke til kommentar
name='mosleth' date='31/08-2009 : 17:42' post='14284944']

 

Takk Mosleth :yes:

Det er ikke mange som er så liberale som deg!

Det er uansett artig å høre at det er flere sider av samme sak også blant deltagerene her.

 

 

Uten at jeg orker å liste opp med beviser. Så er det en kjent sak at islam sprer seg hyppig rundt i verden, og da spesielt i Afrika. For meg virker det rart at vi ikke har bøttevis med ikke-muslimske flykninger på asylmottakene.

 

Ok For meg virker argumentasjonen din litt grumsete ikke mye å bli klok av da for å si det sånn ;)

Endret av liselotte1
Lenke til kommentar
Uten at jeg orker å liste opp med beviser. Så er det en kjent sak at islam sprer seg hyppig rundt i verden, og da spesielt i Afrika. For meg virker det rart at vi ikke har bøttevis med ikke-muslimske flykninger på asylmottakene.

 

Ok For meg virker argumentasjonen din litt grumsete ikke mye å bli klok av da for å si det sånn ;)

 

Jeg bare undrer meg. På den måten slipper jeg å få på 17 sider lange svar fra SV'ere. ;)

Endret av Earthworm-Jim
Lenke til kommentar
Uten at jeg orker å liste opp med beviser. Så er det en kjent sak at islam sprer seg hyppig rundt i verden, og da spesielt i Afrika. For meg virker det rart at vi ikke har bøttevis med ikke-muslimske flykninger på asylmottakene.

 

Ok For meg virker argumentasjonen din litt grumsete ikke mye å bli klok av da for å si det sånn ;)

 

Jeg bare undrer meg. På den måten slipper jeg å få på 17 sider lange svar fra SV'ere. ;)

 

Hehe jeg er ingen sv er så ta det med ro :D

Lenke til kommentar
Syns vi skal sende han hjem pga at han kan bli en trussel for norge, vis irak bestemmer seg for at de vil henrette han pga det han har gjort. ;)

 

På hvilken måte utgjør han da en trussel?

Ikke han direkte, men vis irak ser på oss som "voktere" for han muligens? Terrorister har drept for mindre ;)

He he :dribble:

Lenke til kommentar
Mener du da at han skal bli stilt for retten her i Norge og sone i et norsk fengsel?

 

Han var stilt for retten i Norge i 2003 på bakgrunn av påstander om terrorvirksomhet, men domstolen fant ikke tilstrekkelig med bevis til å kunne sende han i forvaring. Ut i fra demokratisk maktforedelingsprinsipp så er det kun domstolen, som den eneste institusjon, som kan sende mennesker i fengsel, og ikke en regjering eller parlamentet, siden ingen av de to sistnevnte institusjoner har mandat til å kunne sette folk i forvaring uten en legitim rettslig dom.

 

Dermed, og slik som jeg har presiserte mange ganger før her på forumet, har ikke Siv Jensen troverdighet, eller mandat, når hun lover sine velgere å sette Krekar i forvaring i tilfellet der hun, og hennes parti, overtar regjeringslokalene. Det siste som har kommet i forhold til dette er påstanden fra Jensen om at hun har oppskriften som skal resultere i Krekars forvaring, men hun vil ikke offentliggjøre detaljer rundt dette siden slike detaljer kan være i favør av Krekars advokater. Jeg, derimot, ser ingen legitim utvei på hvordan hun skal klare å gjøre dette, uten at det innebærer endring av styresettet over til diktatur. Fordi, for å endre lovverket i konstitusjonen må det til et kvalifisert flertall i parlamentet (ca. 70-75% av alle parlamentsmedlemmer), et flertall som hun ikke har siden ingen av de andre partiene i parlamentet kommer til å støtte et eventuelt forslag som innebærer endringer i forhold til institusjonssammensetning.

 

Det eneste hun kan håpe på er at det dukker opp nye bevis i forhold til Krekars terrorvirksomhet, eller at Krekar finner på noe annet tull som strider mot norske lover og regler, og deretter ny runde i rettssalen. I tillegg kan hun håpe på at situasjonen i Irak endrer seg til det mer stabile, bla. i form av større legitimitet hos sentrale myndigheter i Irak, slik at Norge gjennom bilaterale forbindelser med Irak oppnår en særskilt avtale om Krekars utlevering der det forsikres mot hans henrettelse.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

integrerings politikken til frp er drit bra, og hadde faktisk tenkt å stemme frp før jeg satt meg inn i resten av den råtne politikken de bedriver. skulle gjerne stemt for dem pga innvandring, men vil ikke støtte dem i å kjøre landet på ræva. det er lett å se at de alltid har vært i opposisjon og ikke vet hvordan det er å forholde seg til et statsbudsjett!

Lenke til kommentar

-lukkede asylmottak. Bra eller dårlig?

Forferdelig. Den eneste måten vi kan inkludere og integrere mennesker inn i samfunnet vårt er å la de ta del av samfunnet. Å bli sperret inne er bare helt forferdelig, og ikke la oss gjøre det bare fordi de kommer fra et krigsherjet land og trenger hjelp.

 

-Skal vi ha færre kvoteflyktninger fra FN?

Absolutt ikke. Flyktninger trenger hjelp, og vi kan hjelpe - derfor må vi hjelpe. Hadde Norge vært rammet av krig og du måtte flykte, mener du da at rike land som har råd og plass til deg skal nekte deg inngang?

 

-Burde Krekar sendes hjem?

Nei. Vi sender ikke mennesker til land for å få dødsstraff. Det er sjokkerende hvor mange som er mot dødsstraff, men ikke når det gjelder Mullah Krekar.

 

-Hva synes dre om FRPs 100 dagers program?

Har ikke lest det, fordi jeg trodde at vi hadde partiprogram for å skjønne hva et parti stod for.

-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt med det?

Det er selvfølgelig ikke for mange. Absolutt ikke.

 

-Er UDI sine saksbehandlingstider ok?

Jeg har ingen tall på hvor lang behandlingstiden pleier å være, men ideelt sett hadde behandlingstiden vært så kort at vi ikke hadde hatt behov for asylmottak i det hele tatt.

 

-Skal man hindre familieinnvandring?

Nei.

Lenke til kommentar
-Er det for mange innvandrere på gaten i dag? Hvis ja, hva er galt med det?

Det er selvfølgelig ikke for mange. Absolutt ikke.

Det er et svar som avhenger av hvilke gate er i.

 

Om man ramler over en innvandrer eller tre på finmarksvidden på fluefiske så er ikke det så ille.

De fleste vil nok tenke at i en slik kontekst kunne det vært plass til både en og to innvandrer til.

 

Derimot i enkelte bydeler i Oslo hvor innvandrerandelen er veldig høy, så vil man kunne argumentere for at konsentrasjonen er for høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...