Gå til innhold

Vil kjøpe hero NÅ, men burde jeg vente på Samsung i7500 Galaxy?


Anbefalte innlegg

Sitter å ser på negative og positive sider ved begge telefonene, for en android-telefon er noe jeg SKAL ha i løpet av september.

 

Hero er jo nydelig, har allerede prøvd den og den sitter som støpt. Nå har det seg slik at jeg vil bruke telefonen til det den kan brukes til, og har sett at Hero har 512mb minne, mens Galaxy kun har 128mb. Nå har ikke Samsung sluppet noe info om hastighet på minne sitt, men vil tro det skal holde fint til multitaskingen som kan gjøres på telefonen.

Opplevde med en Hero at den kunne bli litt treig av og til, og er redd Samsung med sin identiske prosessor og mindre minne skal kunne bli enda tregere(?)

 

Samsung Galaxy vil jo koste litt mer, OLED-skjermen kan vel ha noe med det å gjøre, samt LED-lys til kameraet, men den har da ikke så utrolig mye mer teknologi innebygd og det føler jeg gir meg grunn til å tro at den yter bedre hastighet enn HTC Hero.

 

Hva tror dere?

 

Ser at flere norske nettbutikker venter telefonen inne i løpet av de neste 14 dagene, men det kribler så hardt i visa-kortet nå så jeg er redd jeg ikke klarer å vente:P

 

EDIT: Ser at Hero har 288MB RAM og 512MB Rom, altså ikke 512 RAM som jeg trodde. Hva er egentlig Rom? Read only? En forklaring på hva telefonen bruker ROM'en til hadde vært fint:)

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg laget en nøyaktig lik tråd for noen dager tilbake og spurte om det samme. Ingen svarte, men. Men etter og ha lest den store HTC Hero-tråden og sett omtrent alt av video-reviews så valgte jeg å gå for HTC Hero. Får inntrykk av at HTC Hero er en mye mer gjennomført mobil iforhold til Galaxy (som virker noe haste-produkt).

 

Tipper jeg får den på Tirsdag eller Onsdag, så gleder meg meget!

Lenke til kommentar

Hehe..sitter med samme dilemmaet her selv. Personlig er det den underleppa på Hero som gjør den nær sagt uaktuell for min del. Jeg går ikke i så altfor tighte jeans, men jeg kan se at den leppa er stor nok til å gjøre det ubehagelig. Sense-menyene virker kule da.. :/

 

Men vil man kunne få sense til å kjøre på samsung i7500? Man har jo fått sense over på magic, hva er så i veien for å kjøre det på i7500?

Vil eventuell en løs samling tredjepartsprogrammer gi tilnærma sense funksjonalitet?

Lenke til kommentar
Hehe..sitter med samme dilemmaet her selv. Personlig er det den underleppa på Hero som gjør den nær sagt uaktuell for min del. Jeg går ikke i så altfor tighte jeans, men jeg kan se at den leppa er stor nok til å gjøre det ubehagelig. Sense-menyene virker kule da.. :/

Ifølge folk med mobilen så ser det verre ut på bilder enn den virkelig er på ordentlig. Jeg synes det er stilig med knekken, gir en litt mer særpreg.

 

Men vil man kunne få sense til å kjøre på samsung i7500? Man har jo fått sense over på magic, hva er så i veien for å kjøre det på i7500?

Vil eventuell en løs samling tredjepartsprogrammer gi tilnærma sense funksjonalitet?

Jeg tror det er for lite ROM/RAM (går i surr) for at Sense vil fungere optimalt på Galaxy. Nå har jo ikke jeg erfaring eller kunnskap nok til å uttale meg, men vil tro det ihvertfall.

Lenke til kommentar

For lite ROM på Galaxy for sense tror jeg ja. Har selv valgt å gå for Hero grunnet mer RAM, bedre GUI (Sense), multitouch-funksjon som ikke Galaxy har, mindre pris, noenlunde like bra kamera (Led-lys trekker ikke så mye oppover). Men alt i alt er det nok sense som trekker opp noe usannsynlig mye i fra samsungen.

 

Phone Arena har laget to gode videoanmeldelser jeg anbefaler å se på.

 

http://www.phonearena.com/htmls/HTC-Hero-R...r_2233-p_5.html

Lenke til kommentar

De som har såpass trange lommer bruker også vesker, så det vil vel ikke bli et problem for den brukergruppen ;)

 

Jeg har en Hero og kommer til å kjøpe meg Galaxy så fort som mulig. Jeg elsker Android med misliker virkelig det HTC har gjort med standardapplikasjonene, så Galaxy blir bedre for meg da den, etter det jeg har fått med meg, kjører vanilla Android.

Jeg for min del føler at HTC har gjort Android bedre tilpasset, og man har (etter som jeg har hørt) likevel muligheten til å tilpasse systemet slik at Sense er så godt som borte.

 

Og eneste svakheten etter det jeg har lest (sett bortifra kamera) er at den lagger/henger etter til tider. Denne svakheten blir fikset i en update som visstnok skal komme veldig snart!

Men resten av herligheten overskygger dette etter som jeg har forstått;)

Lenke til kommentar
Jeg har en Hero og kommer til å kjøpe meg Galaxy så fort som mulig. Jeg elsker Android med misliker virkelig det HTC har gjort med standardapplikasjonene, så Galaxy blir bedre for meg da den, etter det jeg har fått med meg, kjører vanilla Android.

Jeg for min del føler at HTC har gjort Android bedre tilpasset, og man har (etter som jeg har hørt) likevel muligheten til å tilpasse systemet slik at Sense er så godt som borte.

 

 

Så enkelt er det dessverre ikke. Greit at du og mange andre føler at HTC har gjort en god jobb, men jeg savner de standard sms, kalender, mediaspiller, nettleser, kontaktliste-applikasjonene som er med i vanilla Android. Det HTC har gjort er rett og slett for mye for min smak. Har lett på de aller fleste forum og finner ikke noen god måte å få bort alt HTC har lagt inn, ei heller noen ren Android ROM.

 

Det er dette som er så synd, for da er plutselig ting ikke så veldig åpent allikevel. Hadde dette vært en WinMo telefon hadde jeg fått fikset disse tingene på noen minutter.

Lenke til kommentar
Jeg har en Hero og kommer til å kjøpe meg Galaxy så fort som mulig. Jeg elsker Android med misliker virkelig det HTC har gjort med standardapplikasjonene, så Galaxy blir bedre for meg da den, etter det jeg har fått med meg, kjører vanilla Android.

Jeg for min del føler at HTC har gjort Android bedre tilpasset, og man har (etter som jeg har hørt) likevel muligheten til å tilpasse systemet slik at Sense er så godt som borte.

 

 

Så enkelt er det dessverre ikke. Greit at du og mange andre føler at HTC har gjort en god jobb, men jeg savner de standard sms, kalender, mediaspiller, nettleser, kontaktliste-applikasjonene som er med i vanilla Android. Det HTC har gjort er rett og slett for mye for min smak. Har lett på de aller fleste forum og finner ikke noen god måte å få bort alt HTC har lagt inn, ei heller noen ren Android ROM.

 

Det er dette som er så synd, for da er plutselig ting ikke så veldig åpent allikevel. Hadde dette vært en WinMo telefon hadde jeg fått fikset disse tingene på noen minutter.

 

Skjønner hva du mener, og forståelig det. Av nysgjerrighetens grunner, hvorfor ønsker du standard-applikasjonene? Nå har jeg brukt Android selv -meget- lite, og fint å høre negative og positive sider ved Vanilla og Sense

Lenke til kommentar

Jeg synes HTC-applikasjonene er for tunge og har for mye fiks-faks ved seg. Jeg er mye mer effektiv med de "gamle", føler jeg. Dessuten takler jeg ikke helt utseende på de. Alt dette går jo på smak og behag, men standardapplikasjonene er raskere, det er jeg rimelig sikker på.

 

På GNU/Linux liker noen Gnome, mens andre liker KDE. Blir litt samme greia. Jeg vil ha muligheten til å velge, noe jeg ikke får med Hero, som er litt irriterende da jeg hadde håpet at fordelen av åpenheten i Android skulle gagne oss forbrukere og ikke bare telefonprodusentene.

 

Men, nå er jeg langt off topic. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes HTC-applikasjonene er for tunge og har for mye fiks-faks ved seg. Jeg er mye mer effektiv med de "gamle", føler jeg. Dessuten takler jeg ikke helt utseende på de. Alt dette går jo på smak og behag, men standardapplikasjonene er raskere, det er jeg rimelig sikker på.

 

På GNU/Linux liker noen Gnome, mens andre liker KDE. Blir litt samme greia. Jeg vil ha muligheten til å velge, noe jeg ikke får med Hero, som er litt irriterende da jeg hadde håpet at fordelen av åpenheten i Android skulle gagne oss forbrukere og ikke bare telefonprodusentene.

 

Men, nå er jeg langt off topic. :)

Kan ikke si at det er off-topic;) Absolutt relevant for valget mitt iallefall, hadde jeg bare vært vandt til standard Android fra før.

Kanskje du burde se på denne lenken : HTC Hero / G2 Touch with no TouchFlo running (vanilla Android)

 

og litt her: :)

You can go into the app management screens, scroll to TouchfFlo and then "clear defaults", then when you press "Home" it'll ask you if you want to use TouchFlo or Home (the standard android home app), and give you the opportunity to choose one of them as the default. You can then use Home.

 

TouchFlo is quite nice but it's got graphical fripperies that can get annoying, e.g. when you scroll from one screen to the next it does a little overshoot and scroll back for effect, pretty but rather irritating as I find myself stabbing at my target icon while it's still messing about and it gets confused. If it wasn't for the 3-screen limit on the standard android home app, and me not having installed some replacements for the (few) HTC widgets I'm using, I'd switch to standard Android Home. You can't use HTC widgest in android home.

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nice så der kann man likevel får seg litt standart android

(et noob spørsmål: er vanilla android standart android eller bare en til UI til android?)

 

så med den ubdaten såm skal fiks elagginga så er jo hero nesten perfekt for meg.einaste æ er litt bekymra får er at lyd quliaten skal være ikke så bra. gjelle det får hodesett som føllge med, høytalern eller selvelyd qualiteten som man får ut av 3,5mm?? vis det siste er tilfelle så er det litt dumt sida musikk er litt viktig.

 

anyway det blir nok en hero på meg når dagen kommer vis ikke nåkka bedre komme til det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...