Gå til innhold

Tanner's treningslogg 5x5 Stronglift - G17


Tanner

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg skulle som mange andre her inne, loggføre treningsøktene mine for økt motivasjon.

Første trening med 5x5 stronglift ble gjennomført idag, og skal fortsette med det fremover.

 

Om meg:

 

- Gutt

- 91 model

- 66,5Kg

- 180cm

 

 

Trener 3 dager i uken, Mandag, Onsdag og Fredag.

 

Program:

 

Økt A

 

Squat 5x5

Bench Press 5x5

Inverted Rows 3xF

Dips 3xF

Reverse Crunch 3x12

 

Økt B

 

Squat 5x5

Overhead Press 5x5

Deadlift 1x5

Pull-ups/Chin-ups

Prone Bridges 3x30sec

 

Mål:

 

Gå opp i vekt.

Bli "større"

 

Vekt:

 

1. Septemer - 66,5 kg

1. Oktober -

1. November -

1. Desember -

Endret av Tanner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle legge inn økten fra igår så jeg for litt fart på sakene her inne.

Begynner med 20kg på alle vekt løft øvelsene uten deadlift, som jeg begynner med 40kg med.

 

 

Økt A

 

Squat 20kg 5x5

Bench Press 20kg 5x5

Push-ups 27+14+18

Reverse Crunch 3x12

 

Økt B

 

Squat 20kg 5x5

Overhead Press 20kg 5x5

Deadlift 40kg 1x5

Pull-ups 4+3+3

Prone Bridges 3x30sec

 

EDIT: Så nå at man bare skal utføre en økt hver trening :p

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

1. September 09

 

Workout A

 

Squat 22kg 5x5

Bench Press 22kg 5x5

Inverted Rows ?+10+10

Push-ups 23+18+16

Reverse Crunch 3x12

 

 

Notes:

 

Synes det ble en brukbar økt hvor jeg fikk kjørt meg med inverted rows, push-ups og reverse crunsh. Ser fram til å fortsette opplegget.

 

- Skal begynne å skjekke hvor mye jeg har gått opp i vekt hver måned.

Lenke til kommentar

Du begynte omtrent samtidig som meg. Jeg er eldre og lettere, håper du fortsetter å oppdatere så jeg kan se hvor du staller og sammenligne med meg selv (forventer å ikke fullføre overhead allerede neste gang, på bare 10kg+stang).

Personlig begynte jeg på 0kg+stang med alle øvelser utenom deadlift. Siste pullup økt var 10 7 10, men pushups er bare 25 17 14. Burde ikke være så lavt med tanke på at jeg bare benket 7,5kg 5x5.

 

Men nå begynte jeg å skrive litt vel mye om meg selv, så jeg sier bare lykke til og håper du oppdaterer.

Lenke til kommentar

Jeg skal nok også sammenligne litt med deg, vi er like høye og nesten like gamle, og begge tar stronglifts. Dette skal bli bra ;)

 

Mål:

Gå opp i vekt.

Bli "større"

 

Anbefaler deg å finne konkrete mål, mål du vet du kan klare. Da vil du bli motivert, og du vil bli belønnet og enda mer motivert når du når målene dine. Istedenfor "gå opp i vekt" kan måle ditt være å bli 70kg på 4 uker f.eks. Og "bli større" er jo helt og 100% basert på øyemål, og slikt kommer man ikke særlig langt med. Men du kan jo ta progresjonsbilder, f.eks. et bilde av deg i bar overkropp + bilde av ryggen, mens du strammer musklene. Det er fin motivasjon i seg selv. Om du vil laste opp her eller ikke bestemmer du selv.

Lenke til kommentar
Jeg skal nok også sammenligne litt med deg, vi er like høye og nesten like gamle, og begge tar stronglifts. Dette skal bli bra ;)

 

Mål:

Gå opp i vekt.

Bli "større"

 

Anbefaler deg å finne konkrete mål, mål du vet du kan klare. Da vil du bli motivert, og du vil bli belønnet og enda mer motivert når du når målene dine. Istedenfor "gå opp i vekt" kan måle ditt være å bli 70kg på 4 uker f.eks. Og "bli større" er jo helt og 100% basert på øyemål, og slikt kommer man ikke særlig langt med. Men du kan jo ta progresjonsbilder, f.eks. et bilde av deg i bar overkropp + bilde av ryggen, mens du strammer musklene. Det er fin motivasjon i seg selv. Om du vil laste opp her eller ikke bestemmer du selv.

Vil sette meg mer konkrete mål senere. Har ikke testet noen form for maxløft enda. Men skal sette meg mål i pull-ups etter neste trening ;)

Lenke til kommentar

3. September 09

 

Workout B

 

Squat 22kg 5x5

Overhead Press 22kg 5x5

Deadlift 42kg 1x5

Chin-ups 5+4+3

Prone Bridges 3x30sec

 

Spørsmål:

Jeg øker med 2.5 kg på hver øvelse hver økt. Men skal jeg da øke på squat hver økt også? Eller annenhver sånn jeg øker i takt med de andre øvelsene?

Lenke til kommentar
Do I increase the weight on Squats each workout (3x times each week) or each time you perform that workout (e.g. Workout A and B is same then increase)?

Add 5lbs/2.5kg each time you do Squats. So you're adding 15lbs/7,5kg per week. Make sure you use the StrongLifts 5x5 spreadsheet, makes it easier to understand how StrongLifts 5x5 works.

(kilde)

Lenke til kommentar
Do I increase the weight on Squats each workout (3x times each week) or each time you perform that workout (e.g. Workout A and B is same then increase)?

Add 5lbs/2.5kg each time you do Squats. So you're adding 15lbs/7,5kg per week. Make sure you use the StrongLifts 5x5 spreadsheet, makes it easier to understand how StrongLifts 5x5 works.

(kilde)

Thanks ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...