Gå til innhold

Tanner's treningslogg 5x5 Stronglift - G17


Tanner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2. November 09

 

Økt A

 

Squat 55kg 5x5

Bench Press 37kg 5x5

Inverted Rows 10+8+8

Dips 5+3+3

Reverse Crunch 3x12

 

 

4. November 09

 

Økt B

 

Squat 57kg 5x5

Overhead Press 32kg 5x5

Deadlift 55kg 1x5

Chin-ups 8+5+5

Prone Bridges 5kg 3x30sec

Endret av Tanner
Lenke til kommentar
Kjører helt samme programmet med dips, fungerer veldig godt for min del hvertfall. Tar 3xF med dips som i resten av øvelsene med kroppsvekt. :)

 

Reverse crunch er helt sinnsykt, tar rolig og passer på å få magemusklene helt med. Kjennes godt i 12x3!

Reverse crunch er helt for jævlig til tider. Men godt å kjenne at det virker!

 

13. November 09

 

Økt B

 

Squat 65kg 5x5

Overhead Press 32kg 5x5

Deadlift 60kg 1x5

Chin-ups 7+6+5

Prone Bridges 10kg 3x30sec

Lenke til kommentar

Hvordan går det med Stronglifts? Har tenkt å begynne med det til mandag.

 

Men hadde du lest nøye etter skal du faktisk ikke bytte ut noen av øvelsene. Som han fyren bak stronglift sier, hvis push ups er for lett (når du tar over 15 reps) så legger du på vekt, og gjør 5x5 også legger du på 2kg hver gang.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Hvordan går det med Stronglifts? Har tenkt å begynne med det til mandag.

 

Men hadde du lest nøye etter skal du faktisk ikke bytte ut noen av øvelsene. Som han fyren bak stronglift sier, hvis push ups er for lett (når du tar over 15 reps) så legger du på vekt, og gjør 5x5 også legger du på 2kg hver gang.

 

Jeg leste litt om dips på stronglift siden. Første som står er "Dips are better than Push-ups." Det var derfor jeg valgte å bytte ut push-ups med dips. Pluss at det å ta armhevinger er helt for jævlig. :p

 

 

åssen bruker du 10kg på prone bridges?

 

Legger vekt på ryggen.

Endret av Tanner
Lenke til kommentar
Hvordan går det med Stronglifts? Har tenkt å begynne med det til mandag.

 

Men hadde du lest nøye etter skal du faktisk ikke bytte ut noen av øvelsene. Som han fyren bak stronglift sier, hvis push ups er for lett (når du tar over 15 reps) så legger du på vekt, og gjør 5x5 også legger du på 2kg hver gang.

I det opprinnelige StrongLifts-programet var det faktisk dips og ikke push-ups, men siden folk med svake eller utsatte skuldre fikk problemer ble øvelsene byttet om. Det samme gjelder for inverted rows/barbell rows. Dessuten er dips mye gøyere. Jeg tok kroppsvekt-dips til jeg klarte 3x10 (10, 10, 10) og så legger jeg til 2.5 kg hver trening og tar 3x5 (5, 5, 5).

 

åssen bruker du 10kg på prone bridges?

Man legger tunge ting rett ovenfor baken.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært dere så hadde jeg brukt sekk. Helt jævlig å putte vekter på ryggen, i hvertfall når du skal ha 26,5. 2 tiere, en femer og 1,5kg..

 

Spm: Hvor mange dips anbefaler dere å ta? 3xF eller 5x(X)?

Når du klarer 15 reps på pull ups, dips (push ups), chin ups osv skal du legge på 2-2,5kg hver trening og kjøre 5x5.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Hadde jeg vært dere så hadde jeg brukt sekk. Helt jævlig å putte vekter på ryggen, i hvertfall når du skal ha 26,5. 2 tiere, en femer og 1,5kg..

 

Spm: Hvor mange dips anbefaler dere å ta? 3xF eller 5x(X)?

Når du klarer 15 reps på pull ups, dips (push ups), chin ups osv skal du legge på 2-2,5kg hver trening og kjøre 5x5.

Klarer ikke 15 pull-ups enda. kanskje 7-8 på en god dag.

Lenke til kommentar
Hvordan går det med Stronglifts? Har tenkt å begynne med det til mandag.

 

Men hadde du lest nøye etter skal du faktisk ikke bytte ut noen av øvelsene. Som han fyren bak stronglift sier, hvis push ups er for lett (når du tar over 15 reps) så legger du på vekt, og gjør 5x5 også legger du på 2kg hver gang.

I det opprinnelige StrongLifts-programet var det faktisk dips og ikke push-ups, men siden folk med svake eller utsatte skuldre fikk problemer ble øvelsene byttet om. Det samme gjelder for inverted rows/barbell rows. Dessuten er dips mye gøyere. Jeg tok kroppsvekt-dips til jeg klarte 3x10 (10, 10, 10) og så legger jeg til 2.5 kg hver trening og tar 3x5 (5, 5, 5).

 

åssen bruker du 10kg på prone bridges?

Man legger tunge ting rett ovenfor baken.

 

Ovenfor baken? Altså korsryggen eller?

Lenke til kommentar
Inverted Rows 12+6+5

Du har for korte pauser! Neste sett skal du klarer 11-10. Ikke 6.

 

 

Ja, halvering på neste sett hørtes litt voldsomt ut. Før jeg gikk over til vekt på IR hadde jeg 19,15,9. Gått over til 3x5 og øker med 2,5 kg hver gang.

Har en ganske god forklaring på dette. Igår var vi bare 2 stk, mot vanligvis 3, og vi pauser mens de andre utøver. En annen ting, vi tok oss ikke god tid til å bli uthvilte. Rommet vi trener på er på 10m/2, og siden det var 8 andre der igår. Giddet vi ikke å bruke allverden med tid.

Er fullstendig klar over at pausene ble korte, var meningen å skrive det som et notat også, men glemte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...