Gå til innhold

Hakking på TV-bildet


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med hvorfor mitt TV bilde hakker?

 

Har sitter i flere dager og mikset med diverse codecer og drivere nå, og stort sett det meste oppfører seg helt likt uansett hva jeg velger. Så begynner å tro at det ikke er hverken codec eller drivere som gjør det.

 

Skjermkort (ATI Radeon HD 3200) er on-board på dette hovedkortet: ASUS M4A78-HTPC, Socket-AM2+/AM3

Tv-kortet er Hauppauge! WinTV-NOVA-HD-S2

 

Meste testes i DVBViewer som jeg nylig kjøpte nyeste versjon av.

 

Håper noen har noen erfaringer med dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen hjelpe meg med hvorfor mitt TV bilde hakker?

 

Har sitter i flere dager og mikset med diverse codecer og drivere nå, og stort sett det meste oppfører seg helt likt uansett hva jeg velger. Så begynner å tro at det ikke er hverken codec eller drivere som gjør det.

 

Skjermkort (ATI Radeon HD 3200) er on-board på dette hovedkortet: ASUS M4A78-HTPC, Socket-AM2+/AM3

Tv-kortet er Hauppauge! WinTV-NOVA-HD-S2

 

Meste testes i DVBViewer som jeg nylig kjøpte nyeste versjon av.

 

Håper noen har noen erfaringer med dette :)

 

erfaring er at PC rett og slett ikkje duge til å vise 50Hz TV informasjon på 60Hz. problemet er at bildet ikkje blir synca skikkelig mot oppdateringsfrekvensen på TVen. men har du et skikkelig skjermkort som du bruker en codec som tar seg nytte av GPUen i kortet så blir det bedre men fortsatt ikkje 100%.. har sjølv et Nvidia 8500 GTS med passiv kjøling i HTPCen og dette kan med dei rette codecane gjere susen f.eks på Blu-ray og DVD... men fortsatt ikkje nokon codec for Divx og slikt som bruker GPUen

Lenke til kommentar

Har akkurat samme HK, kjøpt for 2 dager siden, sliter med at Live TV i Media Center hakker og bryter opp selv om mottaker (FireDTV) har 100% signal.

 

Har tro på at det er enten en bios update (får ikke flashet, Ez Flash mener det er noe feil med fila:( ) eller noe med det integrerte skjermkortet, har derfor bestilt meg et Nvidia skjermkort i tilegg, skal forhåpentligvis teste ikveld, gir beskjed:)

 

Av andre ting jeg har prøvd uten suksess:

- Bytte power supply

- Bytte RAM

- Bytte FireWire kort (FireDTV går via det)

- Reinstallere Windows

Endret av Actibus
Lenke til kommentar

PowerDVD codec er nok rett codec å bruke.

 

Hvis dere bruker Mediaportal kan dere følge denne guiden:

http://forum.team-mediaportal.com/codecs-e...4-vc-1-a-44614/

 

If you have integratet GPU (like ATI HD3200), be sure you update your MotherBoard BIOS to latest version and assign at last 256MB shared memory to GPU in BIOS)

 

ATI driverene til HD3200 har vært litt opp og ned i kvalitet.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Annet skjermkort hjalp heller ikke :(

 

EDIT:

Lastet ned Windows utgaven av bios flash verktøyet og flashet siste bios.

Nå virker det helt fint!

Case closed :)

 

Etter sikkert 20 timer med bannskap, så løste problemet seg på 20 minutter. Kjører glatt som bare det her nå. Du skulle bare visst hvor glad jeg er nå ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...