Gå til innhold

Gråtoner som standardinnstilling i nettverksprinter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

På arbeidsplassen min har vi en nettverksprinter som alle som er på kontornettverket vårt har tilgang til. Printeren skriver automatisk ut i farger, noe som fører til at det blir mange unødvendige fargeutskrifter fordi de ansatte ofte glemmer å huke av for "Greyscale".( Fargeutskriftene er ca 10x dyrere enn svart/hvitt.)

Er det mulig å sette "Greyscale" som standard i printeren slik at man manuelt må velge å skrive ut i farger, eller må jeg rett og slett gjøre det på hver enkelt klientmaskin? (veldig mange, så ville vært en ganske tidkrevende jobb)

 

Skriveren er forøvrig en Konica Minolta C451 hvis det skulle være til hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

På arbeidsplassen min har vi en nettverksprinter som alle som er på kontornettverket vårt har tilgang til. Printeren skriver automatisk ut i farger, noe som fører til at det blir mange unødvendige fargeutskrifter fordi de ansatte ofte glemmer å huke av for "Greyscale".( Fargeutskriftene er ca 10x dyrere enn svart/hvitt.)

Er det mulig å sette "Greyscale" som standard i printeren slik at man manuelt må velge å skrive ut i farger, eller må jeg rett og slett gjøre det på hver enkelt klientmaskin? (veldig mange, så ville vært en ganske tidkrevende jobb)

 

Skriveren er forøvrig en Konica Minolta C451 hvis det skulle være til hjelp.

 

Hvis du går inn på "skrivere/telefakser" og klikker på "egenskaper" på den aktuelle printeren, skal det være fullstendig mulig å sette svart/hvitt som standard.

Om jeg husker C451 riktig (flott maskin forresten), skal det også være mulig å sette svart/hvitt som standard inne i en av menyene på selve maskinen. Verktøy/telleverk-tasten, deretter sjekker du "skriverinnstillinger (eller noe deromkring), om du ikke finner noe der kan du sjekke i "Administratorinnstillinger", passordet er 12345678.

 

Om du fortsatt overhodet ikke blir klok, skal det være fullstendig mulig å ringe 09400 og få telefonsupport av noen som er litt mer oppdatert på hva de driver med enn meg dersom maskinen er forhandlet av Konica Minolta, men pass på så du ikke lurer ut en tekniker bare for dette, da det fort koster dere rundt 2000 kr.

Lenke til kommentar

Hei igjen, og takk for svar!

 

Selv om jeg endrer innstillingene til skriveren på serveren, så vil ikke innstillingene endre seg lokalt. Fant ingen måte å gjøre det på under verktøy/telleverk eller under "Administratorinnstillinger".

 

Noen andre ideer?

Lenke til kommentar

Om du gjør det på serveren, skal det også endre seg lokalt, eventuelt får du gå og endre det på hver eneste klient.

 

Ellers kan du jo ringe inn til KM og få telefonsupport på det, skal sitte minst en person som er dedikert til det, og om det blir for mye for ham, blir det fordelt ut på teknikerene. Har helt glemt hvordan menyer og drivere er bygd opp på KM-maskiner etter at jeg byttet firma...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...