Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

380V på samme uttak som vaskemaskinen?


Anbefalte innlegg

Nå er vi way off topic, og tråden løst, men..

Ikke lov med mer enn 63A i et bolighus? Er dere helt vill eller?

 

Hva med de som bygger nytt hus/villa på 2000+kvadrat, 7 bad, varmtvannsbereder som i en svømmehall, varmekabler og spotter i alle rom, de må jo så klart ha inntak og hovedsikringer som tåler en sånn belastning.

 

Forresten, så kan man fint ha opptil 85A (eller var det 100, husker ikke helt i farten) på vanlige strømmålere, større enn det må man ha målertrafoer, men intet problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
230 og 400 V på samme bygg er faktisk mulig. Vi har det på jobb, der har vi en fin blanding av 230 og 400V trefaset uttak. Tror dette er løst ved å bruke trafo til 230V uttakene. Står i allefall en h******s støyet trafo i den ene garasjen vår.

Mener du at du har både 3-fas 230V og 3-fas 400V i samme hus? Eller 1-fas 230V og 3-fas 400V?

 

Selv om det er vanlig med 63A i "normale" bolighus, kan de som trenger det få mer. Det koster, se her hos min netteier: http://www.energi1nett.no/default.asp?artid=193

Endret av zanta
Lenke til kommentar
230 og 400 V på samme bygg er faktisk mulig. Vi har det på jobb, der har vi en fin blanding av 230 og 400V trefaset uttak. Tror dette er løst ved å bruke trafo til 230V uttakene. Står i allefall en h******s støyet trafo i den ene garasjen vår.

Mener du at du har både 3-fas 230V og 3-fas 400V i samme hus? Eller 1-fas 230V og 3-fas 400V?

 

Selv om det er vanlig med 63A i "normale" bolighus, kan de som trenger det få mer. Det koster, se her hos min netteier: http://www.energi1nett.no/default.asp?artid=193

 

ja, vi har 230v3fas og 400v3fas i samme bygg. Hvorfor vet jeg ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...