Gå til innhold

[Løst]HTC Hero er nærmest ubrukelig treg!


Anbefalte innlegg

Etter tre uker med Hero begynner jeg å lære meg litt, men er fremdeles langt fra fornøyd med hastighet og lagging. For å være ærlig så har jeg hatt langt mindre problemer med det utskjeldte Windows Mobile, men der er nå meg da ...

 

Det siste som har skjedd er at Hero helt fryser - inntil jeg tar ut minnekortet. Den fungerer som valig uten minnekortet, men fryser igjen etter at minnekortet er satt inn igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det siste som har skjedd er at Hero helt fryser - inntil jeg tar ut minnekortet. Den fungerer som valig uten minnekortet, men fryser igjen etter at minnekortet er satt inn igjen!

 

Tror nok du skal prøve å formatere minnekortet ditt å se om det hjelper, hvis ikke prøver du et annet minnekort i noen dager. Det høres ut som feilen her ligger i kortet og ikke telefonen.

Lenke til kommentar
Etter tre uker med Hero begynner jeg å lære meg litt, men er fremdeles langt fra fornøyd med hastighet og lagging. For å være ærlig så har jeg hatt langt mindre problemer med det utskjeldte Windows Mobile, men der er nå meg da ...

 

Det siste som har skjedd er at Hero helt fryser - inntil jeg tar ut minnekortet. Den fungerer som valig uten minnekortet, men fryser igjen etter at minnekortet er satt inn igjen!

Hva slags minnekort har du? Class?

 

Jeg har bestilt et Transcend 8 gb, class 6-kort. Håper, men tviler egentlig, på at mobilen blir litt kjappere...

Lenke til kommentar
Hva slags minnekort har du? Class?

 

Jeg har bestilt et Transcend 8 gb, class 6-kort. Håper, men tviler egentlig, på at mobilen blir litt kjappere...

Jeg hadde et 16 GB kort fra ScanDisk (class 2). Når jeg satt inn et gammelt 4 GB kort fra samme produsent fungerer alt helt greit. Merkelig at slike kort kanl kresje ...

 

BTW: Jeg har bestilt 16 GB fra Transcend. Jeg klarte ikke å fylle mitt gammle med 4 gb, og nå kjøper jeg 16 GB :!:

Lenke til kommentar

Her kan dere finne HTC Update som løser treghetsproblemene. Jeg har brukt en tidlig utgave av denne i noen dager og telefonen er en helt annen. Responsiv og herlig å bruke over alt.

 

Updaten finnes tilogmed i en HTC windows installer executable som gjør alt automatisk slik at en ikke trenger å rote rundt med Android SDK osv.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke opplevd at Hero oppfører seg slik som Exposure her framstiller. Når jeg har mye kjørende på telefonen så opplever jeg noe lag ja, men ikke i nærheten av hva som beskrives her.

 

Forøvrig har jeg nå oppdatert telefonen med den nye software versjonen som kommer i dag eller de nærmeste dagene offisielt fra HTC og den fjærner alt som ligner på lag for min del.

 

[edit]

Her er en video av Hero med MoDaCo 1.5 ROM som viser mangelen på lag. (basert på en test versjon av den nye ROM oppdateringen som kommer snart)

http://www.youtube.com/watch?v=GSnBc7B2664&fmt=

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering:

HTC Hero har fått en etterlengtet oppdatering av ROM. Jeg la inn Modaco Custum ROM for ca en uke siden, og har siden da vært veldig fornøyd med mobilen. I mellomtiden har det kommet en offisiell oppdatering fra HTC - som er 99% lik som Modaco- ROM'en.

 

For de som ønsker en enkel oppdatering anbefales HTC- ROM'en. For de som fortsatt vil ha en rootet ROM, samt muligheten til å forandre ROM senere - velg Modaco Custum ROM.

 

Telefonen er nå veldig kjapp i menyene, og reagerer momentant ved tastetrykk. SMS- skrivinga går som en lek.

 

En annen positiv ting er at jeg nå faktisk lettere treffer riktig bokstav - regner med det er fordi det er en ny kalibrering av skjermen.

 

Eneste minuset er at ChompSMS krasjer når jeg sender en ny melding - dvs oppretter ny melding istedenfor å svare på en mottatt melding. Håper ChompSMS kommer med en fix til dette.

 

Angående minnekort i forskjellige "class", så byttet jeg ut kortet som fulgte med med et Transcend 8gb, class 6- kort før jeg skiftet ROM. Jeg merket ingen forskjell på hastigheten på mobilen. Nå skal det sies at jeg ikke spiller musikk lagra på minnekortet (brukte Droidify, nå Spotify).

 

Konklusjon:

HTC Hero er friskmeldt! Anbefales!

Lenke til kommentar
Angående minnekort i forskjellige "class", så byttet jeg ut kortet som fulgte med med et Transcend 8gb, class 6- kort før jeg skiftet ROM. Jeg merket ingen forskjell på hastigheten på mobilen. Nå skal det sies at jeg ikke spiller musikk lagra på minnekortet (brukte Droidify, nå Spotify).

 

Dette stemmer nok ganske bra.

 

Med mindre du rooter telefonen og kjører apps fra SD eller kjører cache over på SD vil du ikke se noen ytelses bedring på telefonen med unntak av det du faktisk har lagret på SD kortet slik som film og bilder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg lurer også på dette med meldinger og telefonliste.

 

Mobilen min lagger fryktelig, når jeg åpner meldinger. Det tar to sekunder å åpne innboksen og faktisk hele åtte sekunder å åpne en meldingssamtale. Riktignok har det blitt sendt over 3000 sms frem og tilbake med denne personen. Vil oppdateringen fungere på meldinger også, eller er eneste løsning å slette?

 

Jeg er ikke så smart på oppdateringer av mobil, synes det hele virker litt komplisert. Får heller ikke Spotify til å fungere på mobilen og jeg har Spotify Premium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...