Gå til innhold

Ny High end HTPC, må kunne spille+hdlyd+ultra stille


Anbefalte innlegg

Du kan jo vurdere å bruke mediaportal. Da kan du installere en plugin i for Powerdvd for å se bluray og når du er ferdig lukkes powerdvd og mediaportal startes igjen. Den heter HDstarter. Jeg vil tro du kan lage snarveier til age of conan og diablo 3 også :)

 

Som programvare så må eg bruke powerdvd, det er det eineste programet auzentech har rettighet til å overføre hd lyd som bitstream. Asus har eit annet som heiter TMT eller noe til sitt kort.

 

Er det helt sikkert? Begge kortene må støtte PAP/PAVP(Protected Audio Path/Protected Audio/Video Path) for å kunne dekode TrueHD og DTS HD MA. Vil tro at det virker uansett hva slags program du bruker. Det er vel bare at kortene er "bundlet" med forskjellig programvare?

Endret av Stian216
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo vurdere å bruke mediaportal. Da kan du installere en plugin i for Powerdvd for å se bluray og når du er ferdig lukkes powerdvd og mediaportal startes igjen. Den heter HDstarter. Jeg vil tro du kan lage snarveier til age of conan og diablo 3 også :)

 

Som programvare så må eg bruke powerdvd, det er det eineste programet auzentech har rettighet til å overføre hd lyd som bitstream. Asus har eit annet som heiter TMT eller noe til sitt kort.

 

Er det helt sikkert? Begge kortene må støtte PAP/PAVP(Protected Audio Path/Protected Audio/Video Path) for å kunne dekode TrueHD og DTS HD MA. Vil tro at det virker uansett hva slags program du bruker. Det er vel bare at kortene er "bundlet" med forskjellig programvare?

 

Det hadde jo vore genialt å få alle tingene interigert i eit program! Hva er mediaportal eigentleg?

 

Sålenge lydkortet dekoder signale og sender det videre som mPCM så kan du bruke andre program. Men eg skal ha lydkortet til å sende bitstream med ukodet lyd, slik at reciveren min dekoder signalet. Der p.g.a rettigheter osv det har tatt så lang tid for at disse kortene har komt, sikkert derfor vi må bruke powerdvd..

Lenke til kommentar
Det hadde jo vore genialt å få alle tingene interigert i eit program! Hva er mediaportal eigentleg?

 

Sålenge lydkortet dekoder signale og sender det videre som mPCM så kan du bruke andre program. Men eg skal ha lydkortet til å sende bitstream med ukodet lyd, slik at reciveren min dekoder signalet. Der p.g.a rettigheter osv det har tatt så lang tid for at disse kortene har komt, sikkert derfor vi må bruke powerdvd..

 

http://www.team-mediaportal.com/screenshots/

 

Det er basert på XBMC og det støtter digitale tvsendinger som DVB-C(kabel), DVB-S(satelitt) og DVB-T(Bakkenettet).

 

Ja, begge kortene kan sende lyden som bitstream og man skulle tro at det er hipp som happ hvilket program som brukes. Ikke godt å si hvorfor Auzentech har brukt så lang tid på å ferdigstille produktet, men de har tidligere sagt at produktet var til testing da det ikke ble sendt til butikkene.

Lenke til kommentar
Det hadde jo vore genialt å få alle tingene interigert i eit program! Hva er mediaportal eigentleg?

 

Sålenge lydkortet dekoder signale og sender det videre som mPCM så kan du bruke andre program. Men eg skal ha lydkortet til å sende bitstream med ukodet lyd, slik at reciveren min dekoder signalet. Der p.g.a rettigheter osv det har tatt så lang tid for at disse kortene har komt, sikkert derfor vi må bruke powerdvd..

 

http://www.team-mediaportal.com/screenshots/

 

Det er basert på XBMC og det støtter digitale tvsendinger som DVB-C(kabel), DVB-S(satelitt) og DVB-T(Bakkenettet).

 

Ja, begge kortene kan sende lyden som bitstream og man skulle tro at det er hipp som happ hvilket program som brukes. Ikke godt å si hvorfor Auzentech har brukt så lang tid på å ferdigstille produktet, men de har tidligere sagt at produktet var til testing da det ikke ble sendt til butikkene.

 

Ok, elsker designet på XBMC!

 

Hmm ja, var eit eller annet med rettighetene. Har selv ventet på auzentech i over 1,5år! Første gangen dei bekreftet release dato var vel for 1 år siden..

Men har fått bekreftelse på mail at dem sendes på mandag. Kommer tilbake med inntrykk når eg får den!

Lenke til kommentar
We will start shipping to our European distributor starting from next week,

and thus, reseller should be receiving their products by mid of September.

 

As for the pre-order, the shipping cost to Norway will be around $30.00 and

we will start ship to you on Aug. 26th

 

Altså til meg den 26 siden eg har forhandsbestilt, kommer i butikkene sikkert seint i september (kommer alltid seint til Norge).

Lenke til kommentar
Det er basert på XBMC og det støtter digitale tvsendinger som DVB-C(kabel), DVB-S(satelitt) og DVB-T(Bakkenettet).

 

Er Mediaportal basert på XBMC. Ikke så vidt jeg vet. Mediaportal er programmert i .net og benytter seg av DirectX og kan kun kjøre på Windows, mens XMBC er programmert i C++ samt assembly og bruker SDL og OpenGL. MediaPortal har faktisk 5 - 6 år på baken, og XBMC er nyere.

Lenke til kommentar
Det er basert på XBMC og det støtter digitale tvsendinger som DVB-C(kabel), DVB-S(satelitt) og DVB-T(Bakkenettet).

 

Er Mediaportal basert på XBMC. Ikke så vidt jeg vet. Mediaportal er programmert i .net og benytter seg av DirectX og kan kun kjøre på Windows, mens XMBC er programmert i C++ samt assembly og bruker SDL og OpenGL. MediaPortal har faktisk 5 - 6 år på baken, og XBMC er nyere.

I utgangspunktet var det basert på xbmc, men det har blitt en del forandringer. :)

http://www.team-mediaportal.com/about_mediaportal.html

Lenke til kommentar

Takk for infoen, du har rett i historien.

 

Men det har da ikke bare blitt en del forandringer, de har da i realiteten skilt mer eller mindre vei fullstendig. Så vidt jeg vet er det nesten umulig å porte kode mellom disse i dag. De skriver også at det er en mer eller mindre fullstendig redesign.

 

At Mediaportal er basert på XMBC er derfor ikke en realitet lengre, selv om det var det i tidligere tider.

Lenke til kommentar

Kabinett: Silverstone SST-CW02S-MXR Crown, Silver

Aluminium, ATX, 120mm fan

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5

PCI-Express 2.0, "VAPOR-X",DVI-I,HDMI,DisplayPort,HDCP, 870/1050MHz,

Lite-Retail

 

 

2 x 92mm vifte: Nexus 92mm Real Silent Vifte, Sort, 19,2

dB(A), 27 CFM, 3 Ledninger, 1500 RPM

Hovedkort: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

AMD 790FX+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 4xPCI-Ex(2.0)x16

 

Hardisk: OCZ Vertex Series SATAII 2.5" SSD 60GB

SATA2, read/write speed of up to 230MB/135MB sec, 64MB Cache, RAID

Support

 

Feste brakett til SSD: OCZ 2.5” to 3.5” Mounting Bracket SSD

 

 

Minne: Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz, E.P.P, DHX

 

120mm vifte: NOCTUA NF-S12B FLX (NF-S12B FLX)

 

Kjølepasta: NOCTUA NT-H1 Pro-grade Thermal Grease (NT-H1)

 

CPU: AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ BLACK SKT AM3 7 5MB 95W P (HDZ720WFGIBOX)

 

PSU: CORSAIR Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-620HXEU)

 

CPU kjøler: NOCTUA NH-C12P CPU Cooler with 120mm Fan (NH-C12P)

 

Dette blei på nesten 12000kr, bestilt fra komplett og datakjeden.

Har og bestilt lydkort fra Auzentech;

 

Lydkort: Auzen X-Fi HomeTheater HD 250$

Lenke til kommentar
Takk for infoen, du har rett i historien.

 

Men det har da ikke bare blitt en del forandringer, de har da i realiteten skilt mer eller mindre vei fullstendig. Så vidt jeg vet er det nesten umulig å porte kode mellom disse i dag. De skriver også at det er en mer eller mindre fullstendig redesign.

 

At Mediaportal er basert på XMBC er derfor ikke en realitet lengre, selv om det var det i tidligere tider.

 

Takk for oppklaringen selv. Visste ikke det var forskjell i hva MP og XBMC er programmert. Tenkte at det var samme greia med nytt design og flere funksjoner :)

Lenke til kommentar

Wee!

 

Fekk denne beskjeden idag:

 

Thank you for shopping at Auzentech, Inc.! We are happy to report that your order, number 103759, shipped on 8/26/2009. To view further details regarding this order, please visit your order status page.

 

Håper den funker til mine forventninger!

 

Har foresten fått alle delene til pc`en, men kan ikkje montere den før i neste uke (er vekk reist på jobb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...