Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finnes det et program hvor man kan bestemme hvor mye ram og div de og de programmene skal få (Win XP)? Jeg vet det går an å gå inn på oppgavebehandling og sette prioriteringa på høy der, men virker som at det ikke hjelper noen ting.

Tenker på å fyre opp så f.eks Premiere, After Effects osv får mesteparten av ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rambruk kan du ikke styre direkte; Prioritering i oppgavebehandling går kun på prosessorbruk. Du kan få tak i "minneoptimaliseringsprogrammer" som tvinger ting til å swappes ut, men dette fører bare til siruptilstander og frustrasjon uten at du tjener noe på det.

 

Hvorfor ikke kjøpe mer minne? Sist jeg kjøpte fikk jeg hele 8GB for 700,- - så lenge du har maskin med mulighet for oppgradering av minne kan det gi utrolig mye ekstra ytelse uten at det koster så mye.

Lenke til kommentar
Rambruk kan du ikke styre direkte; Prioritering i oppgavebehandling går kun på prosessorbruk. Du kan få tak i "minneoptimaliseringsprogrammer" som tvinger ting til å swappes ut, men dette fører bare til siruptilstander og frustrasjon uten at du tjener noe på det.

 

Hvorfor ikke kjøpe mer minne? Sist jeg kjøpte fikk jeg hele 8GB for 700,- - så lenge du har maskin med mulighet for oppgradering av minne kan det gi utrolig mye ekstra ytelse uten at det koster så mye.

 

Okai. Er noe lignende til Pro Tools (Mac), så tenkte det kanskje var noe like lurt til Windows. :p Hender det går litt tregt med rendring osv her.

Har såpass gammel maskin at jeg gidder ikke bytte ut deler.

Men ellers takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...