Gå til innhold

Mobilt Bredbånd, angrerett?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte et slikt Mobilt Bredbånd fra Telenor på Telehuset. Eneste grunnen til jeg kjøpte dette var fordi jeg sitter rett ved siden av en Trådløs Sone. Jeg kan strekke ut armen fra vinduet og ta på "Trådløs Sone" klistermerket. Eneste problemet er at jeg ikke får inn noe Trådløst Nettverk fra Telenor. Om jeg går 30-50m øst får jeg inn nettverket, men litt kjedelig å sitte ute i regnet syns jeg, hadde vært fint å fått brukt det inne:)

Feilen her er nok at Telenor har feilberegnet nøyaktig hvor langt nettverket strekker.. Så nå har jeg ikke bruk for noe Mobilt Bredbånd abonnement eller USB Modem.

 

Har jeg noe angrerett/returrett på abonnementet? (Dette var ikke kjøpt online, kjøpt i butikk)

 

Mvh

Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om angrerett, med mindre varen er kjøpt hos Telehuset på nett, men reklamasjon. Dersom Telenor reklamerer med at produktet kan brukes i tilknyttning til deres trådløse soner, og brukeren kan strekke ut og legge hånden på deres klistremerke for trådløs sone - så mener jeg at han her muligens har en sak. Spørsmålet blir vel å definere området hvor den såkalte trådløse sonen skal dekke. Mest sannsynlig er det på innsiden av bygget som er merket med klistremerket. Personlig ville jeg ringt til Telenor og undersøkt.

Lenke til kommentar

Dersom selger har fått kjennskap til at eneste grunnen til at du kjøpte mobilt internett, var å få tilgang til denne hotspoten, vil du kunne reklamere i forhold til forbrukerkjøpsloven at det foreligger en kjøpsrettslig mangel.

 

Dersom du gikk inn i butikken og nevnte at du skulle ha mobilt internett (men stilte ingen krav) har du ingen mangelskrav, da produktet i prinsippet virker som det skal (antar jeg). Selger kan da ikke ta ansvar for kundens alternative bruksmåter. Dette er ulovfestet norsk rett, hjemlet i Rt. 1984-356.

 

Imidlertidig vet jeg at andre operatører (les NetCom), har en form for uoffisiell angrerett. De tillater at kjøpet blir hevet, dersom dekningen ikke er så god som det er forespeilet på deres nettsider. Men det er opp til butikken om de ønsker å ta modemet i retur og miste provisjonen. Merk at dette er god service og ingen selvfølge.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir vel hvordan man definerer en trådløs sone. Står det at Statoil på Løten har trådløs sone, så bør man kunne forvente å få trødløs tilkobling innenfor bensinstatsjonens område. Står det på Rica Hotell, så kan du forvente at du innenfor hotellet har trådløs tilkobling. Betyr det at du også kan forvente tilkobling utenfor hotellets dører? Personlig mener jeg ikke det da man da er utenfor den trådløse sonen.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...