Gå til innhold

[Løst]Drift av nettverk og datasystemer eller informasjonssikkerhet ved HIG (GJØVIK)


Datasmurfen

Anbefalte innlegg

Bruker både engelsk og norske, men det er for det meste engelsk. Programmeringa, nettverk, + flere er på engelsk. Noen fag har forelesere som bare kan engelsk og litt norsk så de foregår på engelsk. Men det er egentlig ikke noe problem så lenge du får med deg essensen, fagspråket er jo for det meste på engelsk uansett. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nå skal det sies at jeg ikke har peiling på de nye enhetene for matte og fysikk.

Da jeg søkte trodde jeg at jeg måtte ha 3MX+2FY, men trengte bare 2MX+2FY.

2MX er da den vanskligste matten i andre klasse, eller 3MZ som er 2MX over to år.

 

det nye du lærer er om Matrise regning og grafer(trær). Ellers er det normale ting som integralregning, derivasjon etc. Du kan si at du lærer 3MX stoff pluss litt til på et semester, så siden jeg nettopp hadde tatt 3MX hadde jeg en fordel slik sett.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg ikke har peiling på de nye enhetene for matte og fysikk.

Da jeg søkte trodde jeg at jeg måtte ha 3MX+2FY, men trengte bare 2MX+2FY.

2MX er da den vanskligste matten i andre klasse, eller 3MZ som er 2MX over to år.

 

det nye du lærer er om Matrise regning og grafer(trær). Ellers er det normale ting som integralregning, derivasjon etc. Du kan si at du lærer 3MX stoff pluss litt til på et semester, så siden jeg nettopp hadde tatt 3MX hadde jeg en fordel slik sett.

 

Ok, men da forstår jeg deg riktig når dere lærer det helt fra basic av... ?

Lenke til kommentar
Om vgs tilbød et database fag, kan dette være til stor hjelp. Selvom vi brukte Access og tar i bruk SQL etc nå, gjespet jeg meg gjennom de første tre ukene med forelesninger pga forelesningene repeterte elementær informasjon som primærnøkkler, relasjoner, attributter m.m.

 

Vi hadde ingen opplæring i sql eller acsess på skolen.. Det lille vi brukte sql gjettet vi oss til / prøvdte og feilet..

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg vurderer Drift av nettverk og datasystemer eller Informasjonssikerhet ved Høyskolen i gjøvik..

Er det noen som kan fortelle meg om disse to studieretningnene, da jeg er veldig i tvil hva jeg vil velge..

 

Vil du få gode jobber med en av disse utdannelsene, og hvordan ser næringslivet på disse to studieretningene i forhold til andre ?

 

Kan noen fortelle litt gennerelt eller noe ?

 

EDIT: emnetittel..

 

Ta det som gir deg mest mulig spesialisering innenfor ett eller flere tema. Det er viktig å ikke være generalist i dagens jobbmarked og du får også bedre betalt som spesialist.

Endret av Alslinet
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg vurderer Drift av nettverk og datasystemer eller Informasjonssikerhet ved Høyskolen i gjøvik..

Er det noen som kan fortelle meg om disse to studieretningnene, da jeg er veldig i tvil hva jeg vil velge..

 

Vil du få gode jobber med en av disse utdannelsene, og hvordan ser næringslivet på disse to studieretningene i forhold til andre ?

 

Kan noen fortelle litt gennerelt eller noe ?

 

EDIT: emnetittel..

 

Ta det som gir deg mest mulig spesialisering innenfor ett eller flere tema. Det er viktig å ikke være generalist i dagens jobbmarked og du får også bedre betalt som spesialist.

 

Og dermed mener du at jeg bør ta .. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...