Gå til innhold

Ny reisekompis med SU-prossesor


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å anskaffe meg laptop i nærmeste framtid.

Mine krav er at maskinen skal være lett å ta med seg og ha lang batterilevetid.

Er inne i militæret for tiden, så det blir mye reising og derav er det greit og ha en maskin som er lett å klappe opp når man sitter f.eks på toget.

Maskinen skal i hovedsak brukes til nettsurfing, word, filmtitting(dvd-/blurayspiller) og litt spilling.

 

Derfor har jeg sett meg ut to versioner fra ACER med SU 9400 prossesor og 14" skjerm:

 

ACER AS4810T

14" LED CB/C2D SU9400/ 4GB/ 500GB/ ATI R HD4330 512/ DVD/ WL/ HD CE/ BT/ VHP+OT (LX.PE10X.213)

 

Acer TM 8471G

14.0"WXGA LED/ SU9400C2D/ 4GB/ 320GB/ ATIHD4330 512MB/ DVD-SM/ Wlan/ 6cell/ cam/ BT/ FP/ VB+XPP (LX.TTT0Z.008)

 

Men jeg har litt problemer å se forskjellen på disse to maskinene bortsett fra at den ene har 500 gb disk og den andre 320 gb. Håper at noen kan hjelpe meg med det.

 

Lurer også på om det er noen som har erfaring med SU prossesorer, hvordan er de å spille spill (f.eks CS, battlfield 2 og wow)og HD filmer/bluray med. Og hvordan er den generelle ytelsen kontra en f.eks p8600. Jeg skjønner såpass at den ikke kan måle seg, men hvor stor er egentlig forskjellen i praksis?

 

Er det mulig å skifte ut komponenter sånn som dvd-spilleren med en bluray-spiller i ettertid, og Harddisken i en SSD?

 

Er også åpen for forslag i samme katerogi og i prisklassen rundt 10 000,-.

Leste nylig om at multicom lanserte en 13" CULV-maskin, og i løpet av høsten sålipper en 14" CULV maksin. Er noen som vet noe mer spesefikt hvilke spesifikasjoner man kan få den med?

 

Mange takk på forhånd for svar og synsvinkler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant litt mer ut om forskjellene generelt mellom aspire og travelmate serien. Hovedskalig er travelmate serien en business-serie og apsire er mer beregnet på "mannen i gata". Sitatet under er tatt fra http://forum.notebookreview.com/.

 

"

The difference between the to models is minor, mainly feature/cosmetic differences.

 

The Aspire:

- Targetted towards comsumers, flashier colors (silver), Screen sizes/types (15"+)

- Integrated drivers (non-removable)

- Lacking some ports/port replicator feature

 

The Travelmate:

- Tragetted towards businesses, toned down colors (darker silver/grey), smaller screen sizes (14"+) for better portability

- Removable optical drives for optional devices (battery, HDD, etc...)

- Additional ports for business functionality (port replicator for quick connectivity)

 

The build quality on both units are about the same. Some units were identical to each other so that batteries could even be swapped.

 

You mainly need to look at the overall features and see if they fit your needs. If you need the extra ports/features the Travelmate's offer, got with that, if not, you can go for an Aspire. Either way, you're generally getting the same unit."

 

 

Men fant ikke ut spesefikt hva som er forskjellen mellom modellene over..

 

Men spørsmålet angående SU prossesorer og multicoms nye laptop gjenstår fremdeles. noen som har noe erfaring eller viten om SU?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

vet ikke helt hvordan kotymen for slikt er her, men i essens lurer jeg på akkurat samme spørsmål.

har kommet fram til at det for meg står mellom disse to pc'ne som OP lurer på samt at jeg er litt i tvil om jeg kanskje skulle gå for lenovo u450p.

 

vil gjerne har erfaringer fra noen som har noen av disse maskinene, siden jeg ikke har klart å oppdrive et eneste test av noen av de. spessielt lurer jeg på hvor god bygg kvalitet folk tror de har og hvor stor varmeutvikling det er på de. (forje pc'n min røyk pga noen komponenter som "smeltet", har ikke lyst at det skal skje igjen)

 

uansett om noen som har erfaringer med disse maskinene skulle kommet innom hadde det vert sat stor pris på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...