Gå til innhold

lav fps i spill, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Får lav FPS i WOW når jeg har alt på maks. Jeg mener at pc'en burde klare å drive alt på maks uten problemer. Jeg får 25 FPS når jeg står stille og ca 15 FPS når jeg beveger meg gjennom de mest krevende områdene. (Dalaran for de som kjenner til det)

 

Dette har jeg i Pc'en:

 

Tagan turbojet 900W PSU

MSI K9N SLI

AMD Athlon 64 X2 6400+

MSI 8800GTS 512mb OC

2 x Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 (kit med 2 x 1024mb brikker)

 

OS: XP 64bit Pro

 

Hva tror dere at flaskehalsen i systemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bare wow på pc'n? Hadde vært kjekt og du hadde giddet og prøvd med et annet spill :p

Men kan virke som en bugg i wow eller en addon du har instalert ;) Kjørte wow fint på min bærbare og da hadde jeg alt på maks (uten addons)

Prøvd og skru av kantutjevning? da får du utelukket skjermkortet vil jeg tro ;)

Lenke til kommentar

kjører 1440x900 og triple buffering på. Det med AA er jeg jammen ikke sikker på.

 

MrLee, ja det funket tidligere helt glatt på Burning Crusade. Hvilke innstillinger kjører du på med og hvor mange fps får du?

 

Slå av tripple buffering, og satt video effects på good, midt i mellom low og ultra nå, så ligger den på ca 50-60 fps. Noe som er greit, men ikke veldig bra.

 

Burde jeg kanskje kjøpt meg nytt HK, cpu og skjermkort? Regner med at minnet er bra nok eller?

Lenke til kommentar

fant ut et tips er at hvis man senker oppløsningen i spillet og fps går opp så er det ikke cpu som er flaskehalsen. Med andre ord hvis fps er den samme på lavest oppløsning og høyest så er cpuen for dårlig. Hos meg er det står forskjell på lavest og høyest oppløsning.

 

Men skjermkort tar mye i wow, se her f.eks.

 

http://www.pcgameshardware.com/aid,689378/...ractice/?page=2

 

Men ja, har veldig lyst å oppgradere HK, CPU, minne og skjermkort. Men hvis jeg lar hodet styre og ikke hjertet så blir det nok først et skjermkort til maks 2000kr. For å se om det hjelper.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

går det ann å ha mer enn 60fps i wow? jeg har aldri hatt det og jeg sitter med en kraftig pc..., men uansett så sitter du på en vanlig lcd pc skjerm, så har du ikke bruk for mer enn 60fps alikevell..

 

har du noen skikkelig fps spill , crysis, css, eller noe som du kan sjekke fps'en i?

Lenke til kommentar
går det ann å ha mer enn 60fps i wow? jeg har aldri hatt det og jeg sitter med en kraftig pc..., men uansett så sitter du på en vanlig lcd pc skjerm, så har du ikke bruk for mer enn 60fps alikevell..

 

har du noen skikkelig fps spill , crysis, css, eller noe som du kan sjekke fps'en i?

Med mindre du disabler v-sync, nei. Men litt av ideen med å ha høy FPS er at man skal ha så mye overhead at hvis du får drop, så dropper det ikke såpass at du merker det.

 

Tenk deg at du har (teoretisk) 80fps i WoW. Får du drop ned til 60 fps p.g.a ytelse/stress på hardware, merker du ingenting.

 

Har du 30 og dropper ned til 10 så kan jeg love deg at det er merkbart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...