Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Intense smerter i hodet under og etter trening


Akrobaten

Anbefalte innlegg

Den siste uka har jeg trent 3 ganger (to ganger på treningsstudio, og én gang løping). Da jeg løp, fikk jeg plutselig ekstremt vondt i hodet, og det var nesten så jeg svimte av. Etter å ha sittet i veikanten i et kvarter, roet det seg litt ned, og jeg fikk kommet meg hjem. Jeg avfeide dette som et engangstilfelle, siden det var kjipt vær, og jeg løp i en slitsom oppoverbakke. Da jeg trente på studio dagen etter, merket jeg ingenting. Men i dag var jeg på treningsstudioet igjen, og da kom smertene tilbake. Etter å ha trent styrke i omtrent 10 minutter, fikk jeg plutselig vondt i hodet igjen. Smertene var helt bakerst i hodet, og det var ikke som en vanlig hodepine; det gjorde alt for vondt til dét. Jeg prøvde å trene litt til, men det funket rett og slett ikke. Smertene roet seg litt ned, men med en gang jeg begynte å sykle hjemover, fikk jeg vondt igjen. Jeg har vært hjemme i flere timer nå, og har ganske vondt i hele hodet (en Paracet har dog bedret det en del).

 

Jeg trener på treningsstudio to ganger i uka, og jeg har aldri opplevd den smerten før, så jeg tviler på at jeg har overanstrengt meg. Jeg bruker også kreatin, men det har jeg brukt i flere måneder, og har aldri fått noe besvær pga. dette før.

 

Hva tror dere dette kommer av? Takk for alle svar :)

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke usannsynlig at du har en begynnende infeksjon a la forkjølelse o.l.

Ellers kan det rett å slett dreie seg om saltmangel/væskemangel.

Hvis ikke det bryter ut en forkjølelse i løpet av de neste dagene, kan du jo prøve litt bananer for kalium og litt ekstra salt på siste måltidet før trening, husk å fylle på med væske.

Lenke til kommentar

Er smerten pulserende? Det minner meg veldig om noe jeg har av og til. Legen fortalte at det var muskulaturen bak i nakken som var anspent, og jeg fikk resept på 800mg ibux. Neste gang du får denne hodepinen her så prøv å ta en god dose ibux, for å se om det hjelper. Fungerer ihvertfall greit for meg, selv om det ikke er en permanent løsning :p

Lenke til kommentar

clvn: Smerten blir på en måte "pumpet" inn i hodet mitt, akkurat som om den ligger i blodet... Mulig jeg er helt på villspor da! :!:

 

TOMpsy: Væskemangel tviler jeg litt på at det er, siden jeg drikker ganske mye vann, og jeg hadde også med nesten en liter vann på treningsstudioet... Bananer spiser jeg alltid etter trening, og generelt ganske ofte vil jeg påstå.. Men takk for tipset :)

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

En liten oppdatering... Jeg har nå fått ganske vondt i halsen også, og blitt litt slapp; så det ser ut til at dette er en forkjølelse, influensa e.l. Jeg har veldig liten lyst til å få en langvarig (svine)influensa akkurat nå, så har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for å roe det litt ned, uansett om det er forkjølelse eller influensa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...