Gå til innhold

[Løst]Router, boks eller server for å dele en mobil bredbondstilkobling fra telenor på et hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har planer om å kjøpe et hus litt ute i perreferien. En av de første tingene jeg undersøkte var hvor vidt det var mulighet for en ok internett tilkobling.

 

DSL viser seg nemlig å være dyrt og dårlig i distriktet. De skal ha 379 + etablering og noe annet, i månen for DSL med 1.500/500. Betydelig mer enn jeg betaler for 10.000/1.800 i dag!

 

Nå er bruken blitt begrenset til litt surfing, nettbank og e-post i det siste. Derfor lurte jeg på om jeg bare skulle bruke den mobile internett dingsen som jeg har fått av jobben. Sist gang jeg var der var det så og si full dekning på super 3G på mobilen, så det vil vel si inntil 7,2 mbps?

 

Husker det lå en nyhet om en router til ca kr 500 på HW for en stund siden. Denne kunne blandt annet dele en 3G tilkobling over LAN. Noen som husker navnet på den?

 

Er det eventuelt noen andre bokser eller linuxdistroer (har en skog med pcer som ikke er i bruk) som kan brukes, til en fornuftig penge?

 

Mvh.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...