Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger avfetting som tar vanskelige asfaltflekker


Brian

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sliter veldig med enkelte asfaltflekker på felgene som nekter å forsvinne. Har til nå prøvd superavfetting og prickbort, kombinert med skrubbesvamp. Prøvde senest i går prickbort og skrubbesvamp og da fikk jeg bort en del av asfaltflekkene men fortsatt er det mange små flekker igjen. Noen forslag til hva annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clay er mer aggressivt, siden det fjerner nupper o.l mekanisk. Sterke felgrenser er også mer aggressive, siden de er "laget" for å etse løs fastbrent bremsestøv. Men det som sannsynligvis er mest lettvint er GPAC. Det lønner seg dog ikke å bruke ofte da det kan matte lakken/metallet.

Lenke til kommentar

Ok, tenkte å bruke GPAC en gang nå, slik at jeg får fjernet alt. Så kan jeg deretter gå over til å bruke prickbort eller lignende i ettertid. Mistenker at de asfaltflekkene som sitter bom fast har vært der en god stund, så med regelmessig vask i ettertid regner jeg med at det bør gå greit med mildere avfettinger.

Lenke til kommentar

Hvilken voks kan du anbefale å legge på da? Er det noen spesiell polish til felger, eller bruker du bare samme som på bilen ellers? Har ikke satt meg så voldsomt inn i det enda. :p Tenkte å kansje legge inn en bitteliten bestilling fra autogeek muligens, ta med litt forskjellig til interiør osv. Så hvis du har noen anbefalinger derifra så hadde det vært supert.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...