Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

3. inntak til videregående


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er individuelt. Etter som folk dropper ut eller kommer inn andre steder.

Så hvis du er nr.1 på vent til 1. valg og en i den klassen velger og slutte sånn en uke eller to inn i skolestarten så får du individuel melding og ett plass tilbud. Regner med at du skjønenr hvorfor det ikke er et eget felles 3 . inntak nå?

 

3. Inntak blir altså styr av skolen mens 1. og 2. blir styrt av noe helt annet :)

 

Det blir altså ikke sånn at det blir at om en dropper ut 1 uka og en annen gjør noe annet den 2 uka så får alle vite det på likt ved et 3 .inntak, men du får heller melding så fort en plass er ledig .

 

Got it? :p

Lenke til kommentar

Gjelder for alle søkere

Tilbud om skoleplass er gitt med forbehold som framgår av informasjon gitt på www.vilbli.no.

Dersom du blir tatt inn på et av dine lavere ønsker, kan du ta imot plassen og samtidig

stå på venteliste til høyere ønske®.

 

Dersom du i senere inntak får tilbud om plass på et høyere ønske, faller den tidligere mottatte plassen automatisk bort.

Sier du nei til det nye tilbudet, og heller ikke står på venteliste, vil du stå helt uten skoleplass.

Dersom du har svart ja til skoleplass/venteplass, men senere får andre planer, må du gi melding til inntakskontoret snarest mulig.

Dersom du ikke svarer på denne meldingen innen fristen, vil du miste tilbudet om skoleplass/ventelisteplass.

Dersom du har svart ja til skoleplass og du ikke møter fram på skolen første skoledag, vil du miste plassen.

Etter forvaltningsloven har du rett til å klage på vedtaket innen 3 uker fra den dag du skulle ha mottatt denne meldingen på oppgitt adresse. Eventuell. klage må begrunnes og sendes skriftlig. Før du sender klagen, ber vi deg lese avsnittet om klage på www.vilbli.no under kapittelet "Andre nyttige opplysninger".

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om jeg blir fjernet fra ventelisten til ANDRE skoler som er på et høyere ønske enn skolen jeg har kommet inn på, om jeg sier nei til tilbudet. :D

 

Jeg har takket ja til venteliste under 1 inntak, står på 3plass på den skolen jeg har lyst på, og er ganske sikker på at jeg kommer inn i løpet av noen få dager:)

Lenke til kommentar

vær klar over at jeg har 0 interesse for å gå på den skolen jeg har fått tilbud om, bare lurer på om jeg MÅ møte opp eller om jeg vil bli fjernet fra ventelisten på et høyere ønske dersom jeg ikke møter opp eller sier nei til tilbudet.

Endret av Dave2291
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...