Gå til innhold

Ny bærbar,13,3"- 14" til student. Må takle Aoe3 og CS:Source


Scarn

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ein bærbar pc som er 14", taklar Age Of Empires 3, Counter Strike: Source og Call of Duty 4. Prisklasse rundt 7000.

 

Har sett litt på Asus U80V og Asus Timeline 14" med 4330 og SU9400. Eg har òg sett på ein 13,3" av Packard Bell.

 

Edit: Har sett på denne pcen. Blir den konfigurert med det eg vil ha, har den ein veldig god prosessor, P8700, 500gb hardisk, 4gb minne og eit ok skjermkort 9300m gs. Eg skulle gjerne hatt akkurat samme pcen kun med 4570 eller noko sånt. Det hadde vore konge. Finst det til 14"?

 

Andre forslag og synspunkt?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på utkikk etter ein bærbar pc som er 14", taklar Age Of Empires 3, Counter Strike: Source og Call of Duty 4. Prisklasse rundt 7000.

 

Har sett litt på Asus U80V og Asus Timeline 14" med 4330 og SU9400. Eg har òg sett på ein 13,3" av Packard Bell.

 

Andre forslag og synspunkt?

Av disse så virker Asus U80V som det beste valget ift ytelse både på prosessor og skjermkort. Du har nok flere valg med gode grafikkkort hvis du utvider søket ditt til å inkludere 15 ".

Denne eller denne f.eks.

Lenke til kommentar

Er fullt klar over det, men det blir rett og slett for stort. Maksimum 14" på meg denne gangen. Har ellers eit godt tilbud på ein 15,6".

 

Det eg ser på som positivt med U80V:

Betre ytelse både på prosessor og skjermkort.

Pris

Utrulig kult bakgrunnsbelysning i både tastatur og touchpad

Deilig tastatur

 

Negativt:

Heilt forferdelig glossy. (Søk litt etter bileter, så ser du fort.)

Vil anta dårlig batterilevetid, men eg finner ikkje noko plass der det står

Skjermen ser ut til å vere mindre, mtp at "ramma"/kanten rundt ser tjukk ut.

 

Positivt med timeline'en

Batteritid så klart

Tynntynn

design

Deilig tastatur

 

Negativt:

Forferdelig frekvens

prisen på den modellen eg vil ha er faktisk ikkje god.

 

Det er ganske jamt med dei modellane som eg ser det. Har i ettertid funne denne Aceren òg. Den er òg ein god kandidat.

 

Packard Bell'en er òg ein god kandidat. Den har mindre skjerm, betre skjermkort (?) og prosessor enn Timeline'en.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Har sett ein del på GNU/Linux, og kjem garantert til å hoppe over til Linux-verdenen når eg har kjøpt meg laptop. Har lest ein del om at det er ein del komponent som ikkje støttar Linux, og at t.d. Toshiba er ein produsent som gjer det vanskelig å bruke Linux. Det eg då lurer på er om kandidatane mine er Linux vennlige? Kjem til å køyre dualboot med w7 med mindre Wine gjer ein uforventa god jobb med Age Of Empires 3, COD4 og CS:S.

Lenke til kommentar

Ber om at admin flyttar tråden til "hjelpt til kjøp og salg av pc". Får forhåpentligvis mykje betre respons.

 

Edit: Har sett på denne pcen. Blir den konfigurert med det eg vil ha, har den ein veldig god prosessor, P8700, 500gb hardisk, 4gb minne og eit ok skjermkort 9300m gs. Eg skulle gjerne hatt akkurat samme pcen kun med 4570 eller noko sånt. Det hadde vore konge. Finst det til 14"?

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Linux kompabilitet: noen raske søk gav ihvertfall ikke meg noen svar. Jeg har kjørt Linux Mint 5 og 6 på en Packard Bell Easynote jeg har hatt men det er gammel maskin med Pentium M og helt sikkert ikke sammenlignbar.

 

Acer Aspire 4735 finnes kun med GF M105 eller Intel GMA 4500HD i følge deres hjemmeside. Men pcen ellers er jo bra.

 

Når det gjelder Multicom Xishan M740 er det en modulbasert pc men jeg er litt usikker på om grafikkortet ligger på hovedkortet eller om det er et modulbasert kort. Maskinens tråd her i forumet er: Link

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Er på utkikk etter ein bærbar pc som er 14", taklar Age Of Empires 3, Counter Strike: Source og Call of Duty 4. Prisklasse rundt 7000.

 

Har sett litt på Asus U80V og Asus Timeline 14" med 4330 og SU9400. Eg har òg sett på ein 13,3" av Packard Bell.

 

Hvor/når får man tak i asus UL80? Har prøvd å finne det ut, men har ikke fått tak i noe informasjon, er det noen her på forumet som vet noe?

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter ein bærbar pc som er 14", taklar Age Of Empires 3, Counter Strike: Source og Call of Duty 4. Prisklasse rundt 7000.

 

Har sett litt på Asus U80V og Asus Timeline 14" med 4330 og SU9400. Eg har òg sett på ein 13,3" av Packard Bell.

 

Hvor/når får man tak i asus UL80? Har prøvd å finne det ut, men har ikke fått tak i noe informasjon, er det noen her på forumet som vet noe?

 

Produktet har gått ut av produksjon.

Antar det blir vanskelig, ja.

https://prisguiden.no/produkt/111665&cat_id=2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...