Gå til innhold

Spill-pc ca.20' Hjelp til oppsett


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut min gamle pc og har plukket ut disse delene.

Skjermen har jeg allerede mottatt. Optisk drev, mus og tastatur har jeg fra før.

 

PC'n skal kun brukes til spill, og alle nye spill skal kunne kjøres på max. Til jobb har jeg laptop.

Overklokking er nytt for meg, men jeg ønsker at de forskjellige delene skal være relativt gode til dette(men ingen ekstremklokking og vannkjøling). Klokkinga tar jeg etter hvert som jeg får tid.

 

Det jeg trenger hjelp til er å avgjøre om disse delene er et fornuftig valg, eller om det kanskje er litt overkill. Penger er for så vidt ikke et problem, men jeg liker heller ikke å kaste dem ut av vinduet.

 

Noen som har lyst til å kommentere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg gjør om oppsettet til dette. vil jeg spare 2000+.

Det er ikke all verden, men hva taper jeg av ytelse/klokkeegenskaper/kjøling ved å spare inn på disse delene?

 

Takk for tips itspersonal. Skal vurdere om jeg går til anskaffelse av SSD senere. Virker som det er veldig populært på dette forumet i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg gjør om oppsettet til dette. vil jeg spare 2000+.

Det er ikke all verden, men hva taper jeg av ytelse/klokkeegenskaper/kjøling ved å spare inn på disse delene?

 

Takk for tips itspersonal. Skal vurdere om jeg går til anskaffelse av SSD senere. Virker som det er veldig populært på dette forumet i hvert fall :)

 

Oppsettet ser i grunnen helt greit ut, men ville kjøpt 850W PSU minimum, siden du kjører to 4890 i crossfire.

Ellers mister du litt kjøle-evne med kabinettet, men det er ellers helt kurrant.

Hovedkortet er også helt ok, men ikke like klokkevennlig.

 

For min del hadde det ikke vært tvil om SSD om jeg hadde hatt mulighet til å bruke like mye penger på en datamaskin. Det er en grunn til at det er blitt så populært:)

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...