Gå til innhold

Pinnacle studios, Sony Vegas eller Adobe premiere?


Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet her inne tidligere vedrørende mine problmer med å finne software til mitt Canon HF 100 etter å ha mistet cd'ene til Åixela imagemixer 3SE.

 

Support hos Canon har nå anbefalt meg å sjekke ut disse:

 

Adobe Premiere (som for meg ser ut til å koste 9.000)

 

Pinnacle Studios

 

Sony Vegas.

 

 

Hva bør jeg velge? Og hvor får jeg kjøpt slike programmer? Finner det hverken på nettsidene til Siba eller Elkjøp.

 

Syns Canon gjør det vanskelig for kundene sine nå altså. Jeg fikk beskjed av sjef dor Canon HF100 i Danmark om å kontakte det amerikanske selskapet for ny software. Ærlig talt!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte, og er veldig fornøyd, PowerDirector7 (har nettopp kommet i versjon 8) fra www.cyberlink.com.

Koster 69$ for Deluxe eller 99$ for Ultra. Forskjellen er at Ultra versjonen har støtte for Blu-Ray.

 

Jeg ville lastet ned trialversjoner av de forskjellige programmene, og prøve meg ut litt. Da finner du fort ut hva du liker. Det var slik jeg endte opp på PowerDirector.

Lenke til kommentar

Adobe Premier og Sony Vegas er proff software. Og i en helt annen klasse (både i pris og funksjonalitet, og selges gjennom leverandører).

 

Pinnacle Studios bør du få kjøpt over disk fra enten Elkjøp eller andre databutikker og fin for hjemmebruk. Eller den som er anbefalt over her. Bør holde i massevis for hjemmebruk.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både Pinnacle Studio 9 og Adobe Premiere 2 til forskjellige redigeringsjobber, og Adobe Premiere er som sagt ovenfor, i en heelt annen klasse. Men det tipper jeg prisforskjellen også er.

 

Jeg ble aldri venn med Pinnacle, men mye mulig den har forbedret seg siden jeg brukte den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har skrevet her inne tidligere vedrørende mine problmer med å finne software til mitt Canon HF 100 etter å ha mistet cd'ene til Åixela imagemixer 3SE.

 

Support hos Canon har nå anbefalt meg å sjekke ut disse:

 

Adobe Premiere (som for meg ser ut til å koste 9.000)

 

Pinnacle Studios

 

Sony Vegas.

 

 

Hva bør jeg velge? Og hvor får jeg kjøpt slike programmer? Finner det hverken på nettsidene til Siba eller Elkjøp.

 

Syns Canon gjør det vanskelig for kundene sine nå altså. Jeg fikk beskjed av sjef dor Canon HF100 i Danmark om å kontakte det amerikanske selskapet for ny software. Ærlig talt!!!

 

Du kan prøve dette i 30 dager.

Lenke til kommentar

Dette så jo veldig spennende ut da, veldig mange funksjoner.

 

Kjenner du til dette programmet? Lurte på om du vet om det finns en enkel måte å konvertere filene til et format som kan spilles av i de vanlige spillerne som Windows mediaplayer? Det var så greit i Pixela..

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig ikke behov for å lage slike filmer med rulletekst osv. Jeg er ute etter noe som gjør at jeg enkelt kan konvertere filene som tas opp med mitt kamera til filer som kan leses av mediaspillere som windows.

 

Jeg har windows moviemaker på maskinen min, men jeg syns også det ble for kronglete fordi jeg ikke ønsket å lage filmer men å lagre filmklippene som enkeltfiler på dvd'er.

 

Windows dvd maker var perfekt syns jeg fordi der kunne man lage dvd'er med meny som viste de ulike scenene. Men det er noe galt med min maskin som gjør at thumbnailene blir svarte og ikke viser vilken video som skjuler seg bak. Problemet med windows programmene er også at jeg ikke kan importere filene som er tatt opp med kameraet mitt før de er konvertert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...