Gå til innhold

i7 920 @ 4ghz - plutselig bluescreens


Anbefalte innlegg

Tusen takk for mange gode svar her. Har ikke vært helt tilstede i det siste, men skal prøve ut diverse overklokkings tester. dvs. prime 95 OCCT. kjørte OCCT 30 min og det gikk greit. Systemet har vært stabilt før med alt på auto utenom de 4 øverste. Jeg tror også det er litt unødvendig å kjøre 4ghz. Men "oppe i hodet mitt" så tar jeg for meg at spill går mindre smooth med lavere frekvens, tenker da på spill som css og cs som ikke drar noe av systemt.

 

Jompio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå bencha litt videre her. Tok 10 min med Prime 95 Blend test, så gikk jeg over til fft eller hva det nå heter. (øveste valget av de tre) også gikk det 5 min så fikk jeg bluescreen. Nå prøver jeg igjen med samme frekvens men;

 

cpu volt = 1.375

CPU pll voltage = 1.8

IOH voltage = 1.25

 

Det er de endrigene som er gjort nå når jeg prøver å stresse cpu'en igjen.

 

Feilmelding fra Bios: ... A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocate time intervall. bla bla bla også:

 

*** Stop: 0x000001 01 (0x0000000000000031, 0x00000000000000000, 0xFFFFF88009E8180,0

 

Collecting data from crash dump ...

Intializing disk for crash dump

Beginning dump of physical memory.

Dumping physical memory to disk: 20

 

Håper jeg har fått med det som trengtes fra Blue screenen. Så håper jeg dere kan hjelpe meg. Takk

 

Edit: Stresset med FFT nå i 10 minutter med nye settings, og det virker greit.

 

Jompio

Lenke til kommentar

Kjør LinTest/IntelBurnTest i 20 loops. Får du BSOD, fjern overclock og kjør test igjen. Får du ikke BSOD nå så kan du begynne å fikle rundt med timings på minne/volt, volt til chipset/cpu mm og jobbe deg oppover. Du må bare prøve deg frem. Klarer du 20+ loops i LinTest/IntelBurnTest er CPU stabil.

 

PS: Det blir varmt, ikke gå fra PC'en under test :)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Kjør LinTest/IntelBurnTest i 20 loops. Får du BSOD, fjern overclock og kjør test igjen. Får du ikke BSOD nå så kan du begynne å fikle rundt med timings på minne/volt, volt til chipset/cpu mm og jobbe deg oppover. Du må bare prøve deg frem. Klarer du 20+ loops i LinTest/IntelBurnTest er CPU stabil.

 

PS: Det blir varmt, ikke gå fra PC'en under test :)

Hehe, prøver det imorgen jeg. Nå legger jeg meg mens jeg stresser med Prime 95 så får vi se hva som har skjedd imorgen.

 

Edit: Prime 95 i 5 timer under valget FFT, så da annser jeg den som stabil.

Endret av Jompio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...