Gå til innhold

Anmeldelse: Fight Night Round 4 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tunefish: Da konseptet er det samme er det likevel en stor overgang kontrollmessig. For å komme seg noen vei kjapt må en øve inn counterslagene, da det er der det tydeligvis har noe å si for å få slitt ut motstanderen.

 

Har spilt det litt nå og sliter litt med å komme overens med det. Enspiller er helt ok, flerspiller online er som det alltid har vært, folk jukser og tar vekk all moro med spillinga. Lokal flerspiller er dog noe mer balansert, men det virker som hvor en i 3ern var god, er det mer flaks/uflaks nå.

 

Grafikken og fysikken derimot er det ingenting å utsette på, men jeg hadde faktisk ventet meg mer av dette spillet. Skal likevel prøve meg en runde eller to til, men jeg tenker jeg bytter det inn igjen ganske snart.

Lenke til kommentar

Et tips til dere som er nye i spillet: Bruk weaving for alt det er verdt. Du kan weave alle slag, inkludert jabben og få fantastiske kontringer. weavingen er ret og slett overrate, men helt fantastisk når motstanderen din online ikke skjønner en dritt!

Lenke til kommentar

EA's påstander om at dette er ren simulasjon av boksesporten er nok dessverre bare sprøyt. For dette her er like realistisk som Need For Speed (riktig nok er 'Black Box'-avdelingen deres hakket verre, men det blir jo samme firma likevel). Ja nettopp. Bare det faktum at en tungvekter med max stats kan bli slått ut av en mellomvekter gjør at realismen går ut vinduet. Skru vanskegraden på G.O.A.T., kan hende du blir rystet av den selvsamme mellomvekteren i løpet av ett par slag, og det trenger ikke nødvendigvis å være La Motta engang. I skrivende stund kan jeg ikke komme på andre enn Raging Bull, som kanskje i virkeligheten kunne slått ut en god tungvekter i sine glansdager. Greit nok, nå er AI'en i seg selv ganske god på de høyere nivåer, men man kan ikke se bort i fra det faktum at den blir gitt mere 'hit points' og 'damage' enn deg også (la oss kalle det for det).

 

Så har spillet ett for høyt tempo til å skulle forestille boksing i virkeligheten. Se en ekte boksekamp på TV så ser du at dette er langt unna. Se på hvor få slag som utveksles i forhold. Se på hvor mye bokserne må klinsje når de begynner å bli trøtte. Slike ting. Det er likevel steget nærmere enn 3'ern, men det er en lang vei å gå. Ikke at det hadde vært noen vits i å lage en ekte boksesimulator uansett. Det hadde blitt kjedelig, sikkert for kjedelig til at noen gadd å bry seg.

 

Men for all del. Dette er ett bra boksespill. Jeg gir det 8/10.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...