Gå til innhold

Liten bærbar til student


Anbefalte innlegg

Skolen setter snart i gang og jeg trenger en liten bærbar!

 

Jeg har jo kikket litt selv i prisguide, men det de fleste mangler er et medium skjermkort som kan ihvertfall takle spill på low. Intel integrert shjit er så billig...

 

Er det noen som har tips til en bærbar?

Skjerm: alt under 15 tommer

Vekt: ikke mye over 2kg maks

Grafikk: må helst kunne ta spill som trackmania, cod4 og litt annet på low/medium om mulig. (eller ber jeg om for mye?)

PRIS: helst ikke over 5000kr

 

bruker denne geniale siden for å finne grafikk info, bruk den dere også ;)http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForc...LI.17191.0.html

 

--------------------------------------------------------

________________________________________________________

 

Da falt valget på Asus X5DAB series laptopen fra: siba.no/asus-x5dab

 

Pris: 4800kr (fraktfri)

Specs:

-AMD Athlon X2 QL-64 ( Dual-Core )

-ATI Mobility Radeon HD 4570 - 512 MB

-4GB DDR2 800MHz

-15.6" TFT 1366 x 768 Glare LED ( WXGA )

 

En liten Crysis benchmark:

Crysis 800x480 low = 38.50fps

Crysis 1024x600 low = 37.40fps

Crysis 1366x768 low = 35.00fps

 

Crysis 800x480 med = 23.00fps

Crysis 1024x600 med = 21.50fps

Crysis 1366x768 med = 18.90fps

 

Perfekt konfigurasjon i Crysis er Shaders pg Shadows på medium, resten low i 1024x600. Da får du litt over 30 i avarage, grei flyt! og fin grafikk :)

 

TrackMania: rundt 40fps på medium grafikk i full oppløsning!

Cod4: 40-80fps i low/medium instillinger 1024x600

GRID: Spillbart i forbausende instillinger!

 

Alt i alt, en meget flott PC som anbefales til budsjett-studenter med litt need for gaming ;D

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel vanskelig å finne netbooks med tålig grafikk, men fant noe bra på komplett.no som ikke var i prisguide!

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479124

 

- AMD Athlon X2 QL-64 ( Dual-Core ) (dårlig?)

- ATI Mobility Radeon HD 4570 - 512 MB (bra skjermkort!)

- 3GB DDR2

- 2.6kg

- 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA )

 

Likte egentlig denne, men ofc, den var jo på grensen til stor...

 

Finner ingen andre med så bra grafikk kort til den prisen (4995,-) så hva sier dere?

Lenke til kommentar

Det er en ting som bare er veldig trist at ikke blir nevnt, og det er det med meemory type...

 

512MB ??? regner med det er DDR2, men på notebookcheck.net står det at den også kan komme i GDDR3 variant som medfører bedre ytelse. Noen som kansjke har en anelse om det blir store forksjellen fra GDDR3 til DDR2?

 

www.siba.no har også ASus X5DAB til 4800kr, med 4GB ram.. der står det jo DDR2, men hvis komplett pc'en har GDDR3 så kjøper jeg heller den!

Lenke til kommentar
Det finnes en "Rediger"-knapp...

 

Use it

 

Ellers tror jeg maskinen du linker til vil funke greit til din bruk.

Det er jeg fullt klar over, men det var mer for å bringe opp tråden da vettu. BUMP! :D

 

Men jeg har spurt komplett om hva slags ram det er på den. er det DDR2, så kjøper jeg samme PC bare med 4GB på www.siba.com til 4800 kr ;) staike billig pc her! :D

Lenke til kommentar

LOL @ komplett.no, missforståelse deluxe...

 

Sendt:

"Hei,

 

Jeg lurer på hva slags minne type det er på denne bærbare PC'en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479124

 

På denne siden; http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobil...70.13885.0.html så nevner de at HD 4570 kan komme med DDR2, DDR3 og GDDR3 memmory.

 

Har dere noen anelse om hva Asus'en dere selger har?

 

mvh Peter"

 

svar:

"Hei!

 

DDR2 SDRAM, mest sannsynlig PC5300 (667 mhz)

 

 

 

Vennlig hilsen

MO

Komplett Kundesenter"

 

hmm... jaja. Da tar jeg enten www.siba.no sin eller Packard Bell pc'en. Men er litt rart når begge har samme specs, så skal Asus'en være 1000kr dyrere?

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefal deg Packard bell. Mye nesten alt for mye tull med dem. De som jeg vet om som jobber på elkjøp anbefaler den ikke. De ville aller helst ikke sitt den i butikken pga av den er en gjenganger i service disken.

en anen ting er vel at Packard bell sitt dele lager ligger i india så det tar lengre tid før delene kommer. akkurat dette vet jeg ikke helt. men det var det de ble fortalt når de puret på en maskin som tok lang tid og få fikset

Lenke til kommentar

så man mener seg selv vondt med å velge en packard bell?

sist jeg sjekket så har de som har valgt en HP pavilion pc de som har slitt mest.

defekte hovedkort, defekte lan kort(wifi), defekte harddisker, defekte RAM, bios som klikker, invertere som ryker, lista er lang..

 

packard bell er synonymt med defekt harddisk, så husk backup

Lenke til kommentar
packard bell er synonymt med defekt harddisk, så husk backup

 

Vel nå er det bare 6 produsenter av Harddisker i verden (ihvertfall i prinsippet) og PB sine harddisker kommer fra de - (Fujitsu, Hitachi Global

Storage Technologies, Toshiba, Seagate/Maxtor, Samsung and Western Digital). Dette har altså ingenting med PB å gjøre.

 

Dere sitter og dikter opp problemstillinger uten å ha noe belegg. Det kan godt hende at PB til 3990 ikke er flott bygget, men delene/innholdet er akkurat det samme som i alle andre. Noen har veldig mye å lære om hva som skjer i verden.

 

Her er noe info om Packard Bell. Og ikke minst det er Acer som eier Packard Bell så da kan man vel ikke kjøpe Acer heller?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Sitter da ikke å dikter opp ting.

Jeg jobber med dette hver dag..

 

hadde du sett det jeg har sett, så hadde du også visst at det har vært en periode med mye defekte disker på packard bell.

Det behøver selvfølgelig ikke bety at noe murrer på de nye modellene.

Men gidder ikke diskutere det..

 

Uansett, jeg har ihvertfall bestilt meg en PB 750, og jeg tror ikke jeg blir skuffet.. prisen i forhold til innhold er meget bra. Så får jeg heller satse på at byggekvaliteten er helt grei.

 

Ingen som har nevnt noe om acer, du som kverulerer på det punktet.

Acer har forøvrig hatt store problemer med vifter på netbooks, men jeg sitter vel bare å dikter opp ting, så whatever..

Endret av darket
Lenke til kommentar

Det kan faktisk være at Packard Bell får flere defekte disker. For hvis kabinettet er svakt og PCen generelt er satt sammen dårlig, kan harddisken være mer utsatt for smeller.

 

Du merker det kanskje ikke da det skjer, men hvis harddisken blir utsat for "småsmeller" hele tiden kan de få ganske store førger. Skal faktisk ikke mye til for å lage et merke i disken. Selv om du ikke ser det klart med øye, kan det bli ganske ille etterhvert.

Endret av program
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...