Gå til innhold

[Løst]pumpe - ac aquastream vs swiftech


Anbefalte innlegg

Har brukt endel timer på å lese om vannkjøling, men ser aldri noe om hvordan man kan regne ut hva man trenger av ytelse på pumpe og radiatorer etc.

I den grad det nevnes så virker det skillt inn i de som bare skal ha mindre støy og de som skal ha ytelse - litt løse begreper for min del, jeg skjønner ikkeno :blush:

 

Mitt ønske er å kjøle og klokke e8500 til ca 4.5GHz og gtx285 til hva nå enn den går til.

Antar jeg bør ha en 3x120 radiator montert utenpå kabinettet og at jeg kan kjøre det i 1 loop, men hva slags pumpe trenger jeg for å dra dette?

 

Forstår det nesten slik at AC "aquastream XT", 12V, Ultra er flott helt frem til man begynner å klokke, andre beskriver den som helt topp og veldig stille, mens andre igjen knapt nevner det i en bisetning for det er bare dc-pumper som teller og støyen på disse er det vist bare stas å leve med sålenge man får klokka. Ser sjelden/aldri noe desibel nevnt (mulig jeg har bladd for raskt forbi?)

 

 

Støy er viktigst for meg, men syns det blir litt surt å ikke kunne klokke heller når man først har brukt litt pæng... da bruker jeg gladelig litt mere penger bare for å komme i mål, og ikke minst ha et oppsett jeg kan gjenbruke på neste oppgradering

 

 

 

Oppsettet mitt er p5q deluxe, e8500, gtx285, 4gb 8500 ram i et lian-li 6070 kabinett.

Håper noen kan hjelpe, er lettere fortapt nå :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...