Gå til innhold

HTC Hero, eller Sony Ericsson W995


Anbefalte innlegg

Har iløpet av neste uke tenkt å gå til innkjøpt av ny mobil. Sitter for øyeblikket med en SE G900, som jeg er ganske misfornøyd med...

 

Men er da ute etter folk sine erfaringer, eller meninger om de to telefonene som er nevnt i emnetittelen!

HTC Hero er akkurat kommet på markedet, så jeg vet ikke om det er så mange som har fått kloa i den.. Jeg vil helst ha tilbakemeldinger fra folk som har den, og ikke hva folk tror om den ut ifra hva de har lest.

 

Er vel kanskje enklere å få noen meninger om W995, siden den har vært lengre ute, og er en mer allmen telefon :)

 

Meninger, innspill, og kanskje andre forslag settes pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har iløpet av neste uke tenkt å gå til innkjøpt av ny mobil. Sitter for øyeblikket med en SE G900, som jeg er ganske misfornøyd med...

 

Men er da ute etter folk sine erfaringer, eller meninger om de to telefonene som er nevnt i emnetittelen!

HTC Hero er akkurat kommet på markedet, så jeg vet ikke om det er så mange som har fått kloa i den.. Jeg vil helst ha tilbakemeldinger fra folk som har den, og ikke hva folk tror om den ut ifra hva de har lest.

 

Er vel kanskje enklere å få noen meninger om W995, siden den har vært lengre ute, og er en mer allmen telefon :)

 

Meninger, innspill, og kanskje andre forslag settes pris på!

 

Hei der!

 

Skulle akkurat til å stille samme spørsmålet her på forumet.

 

Jeg har nettopp klart å drukne min Nokia 5800 etter et fall i sjøen... Ettersom jeg neppe får ny telefon via forsikringen til One Call, må jeg skaffe noe nytt.

 

Sony Ericsson W995 ser etter min mening temmelig solid og robust ut, og fungerer, etter det jeg har hørt, som fjell. Problemet, eller rettere sagt de mulige problemene ved å skaffe den, er mangelen på touch screen, wifi og tilgang på programmer.

 

HTC Hero er for meg en helt ukjent mobil, men den ser unektelig elegant og enkel ut. Tror jeg heller mot den så sant den har noe bedre byggekvalitet enn Nokia 5800...

 

EDIT: Ser ut til at W995 har wi-fi.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Har iløpet av neste uke tenkt å gå til innkjøpt av ny mobil. Sitter for øyeblikket med en SE G900, som jeg er ganske misfornøyd med...

 

Men er da ute etter folk sine erfaringer, eller meninger om de to telefonene som er nevnt i emnetittelen!

HTC Hero er akkurat kommet på markedet, så jeg vet ikke om det er så mange som har fått kloa i den.. Jeg vil helst ha tilbakemeldinger fra folk som har den, og ikke hva folk tror om den ut ifra hva de har lest.

 

Er vel kanskje enklere å få noen meninger om W995, siden den har vært lengre ute, og er en mer allmen telefon :)

 

Meninger, innspill, og kanskje andre forslag settes pris på!

 

Hei der!

 

Skulle akkurat til å stille samme spørsmålet her på forumet.

 

Jeg har nettopp klart å drukne min Nokia 5800 etter et fall i sjøen... Ettersom jeg neppe får ny telefon via forsikringen til One Call, må jeg skaffe noe nytt.

 

Sony Ericsson W995 ser etter min mening temmelig solid og robust ut, og fungerer, etter det jeg har hørt, som fjell. Problemet, eller rettere sagt de mulige problemene ved å skaffe den, er mangelen på touch screen, wifi og tilgang på programmer.

 

HTC Hero er for meg en helt ukjent mobil, men den ser unektelig elegant og enkel ut. Tror jeg heller mot den så sant den har noe bedre byggekvalitet enn Nokia 5800...

 

EDIT: Ser ut til at W995 har wi-fi.

 

W995 har wifi ja :) det som stopper meg fra å kjøpe W995, er at den har muligheten til å bli brukt bare som mobil, og musikkspiller.. ikke så mye mer.

 

Hero kan du gjøre omtrent det meste med.. Men ettersom jeg har en dårlig erfaring med HTC fra før av, så blir jeg usikker

Lenke til kommentar

Min erfaring til nå er at jo mer specs mobilen har, jo mer klønete blir den å bruke. Det følger i mange tilfeller med en større feilrate, iallefall hvis jeg ser på trenden mine mobiler har hatt opp gjennom årenes løp.

 

Men, for dere som har W995 og som har eid Sony Ericsson tidligere: er ikke W995 en temmelig kjedelig mobil? Jeg har hatt W880i og C702 tidligere og synes de er svært like programvaremessig. Samme hvilken S.E. modell jeg har prøvd, føles de omtrent like. Det er noe som ikke appellerer til meg... Dog liker jeg S.E. ut i fra det faktum at de funker som fjell, og er bygd som fjell.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Min erfaring til nå er at jo mer specs mobilen har, jo mer klønete blir den å bruke. Det følger i mange tilfeller med en større feilrate, iallefall hvis jeg ser på trenden mine mobiler har hatt opp gjennom årenes løp.

 

Men, for dere som har W995 og som har eid Sony Ericsson tidligere: er ikke W995 en temmelig kjedelig mobil? Jeg har hatt W880i og C702 tidligere og synes de er svært like programvaremessig. Samme hvilken S.E. modell jeg har prøvd, føles de omtrent like. Det er noe som ikke appellerer til meg... Dog liker jeg S.E. ut i fra det faktum at de funker som fjell, og er bygd som fjell.

 

 

Det er jeg veldig enig i! Sony Ericsson står fast når det gjelder utviklingen av programvaren. Men det er solide, brukervennlige og gode telefoner, alt i alt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Min erfaring til nå er at jo mer specs mobilen har, jo mer klønete blir den å bruke. Det følger i mange tilfeller med en større feilrate, iallefall hvis jeg ser på trenden mine mobiler har hatt opp gjennom årenes løp.

 

Men, for dere som har W995 og som har eid Sony Ericsson tidligere: er ikke W995 en temmelig kjedelig mobil? Jeg har hatt W880i og C702 tidligere og synes de er svært like programvaremessig. Samme hvilken S.E. modell jeg har prøvd, føles de omtrent like. Det er noe som ikke appellerer til meg... Dog liker jeg S.E. ut i fra det faktum at de funker som fjell, og er bygd som fjell.

 

 

Det er jeg veldig enig i! Sony Ericsson står fast når det gjelder utviklingen av programvaren. Men det er solide, brukervennlige og gode telefoner, alt i alt!

 

Hei.

 

Har du kjøpt mobil?

 

Litt spennende å se hva du har valgt. Selv fikk jeg faktisk igjen på forsikring og la da i litt mer penger for en HTC Hero. Den anbefaler jeg på det sterkeste av den enkle grunn at det tvers gjennom er et solid produkt med stor brukerfunksjonalitet.

 

Men dersom du ikke liker "ting du ikke trenger" kan jo S.E. W995 være et smartere og mer brukervennelig alternativ.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på AKKURAT det samme selv.

 

Har gått og hatt lyst på w995 siden jeg først hørte rykter om den, men nå har jeg plutselig fått lyst på Hero også... :hmm:

 

Kravene jeg har er egentlig bare et godt kamera og muligheter for å spille av musikk..

Men jeg klarer ikke bestemme meg :p

 

Erfaringer og tips mottaes med takk ;)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt begge to.

Ville ha muligheten til å velge.

Beholdt Hero selv og ga Se W995 til min datter.

Egoisme :-))

 

Valgte Hero pga. av mulighetene den gir.

Her bestemmer man i stor grad utseende og funksjoner selv.

Morsom og utfordrende samtidig som den er enkel i vanlig bruk.

Kjempefornøyd så langt.

 

SE W 995 er også en kjempetelefon som "kan alt" men heller ikke mer.

Man er låst til det den "kan". Topptest her på Amobil.

 

Valget står med andre ord mellom det vanlige og det nytenkende.

Holdbarhet og kvalitet på HTC kjenner jeg ikke, det vil tiden vise.

SE taler for seg selv.

 

Ps. Blir jeg lei Hero så vet jeg om ei som gjerne vil bytte med en SE W 995 ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg sitter også og lurer på disse to telefonene (Sony Ericsson W995 eller HTC Hero). Jeg tror jeg har lest alle tester som er der ute av begge telefonene - begge telefonene får toppkarakter i stort sett alle tester, men begge svikter litt på minst en ting jeg synes er viktig.

 

Mine kriterier er som følger:

- Den skal være god å surfe på nettet med.

- Det skal være en god musikkspiller som kan gå i bakgrunnen (helst med radio).

- Den skal være rask og enkel å skrive sms/mail med.

 

Etter hva jeg har lest og basert på egne erfaringer med SE har denne en elendig nettleser - den er treg og uoversiktlig og tilpasser seg ikke sidene. På den andre siden har Hero en strålende nettleser med mulighet for masse web-baserte applikasjoner som gjør det lett å sjekke nyheter, vær, facebook, twitter osv.

 

SO sitt største fortrinn i mine øyner er dens meget gode musikkspilleren (med radio) som lett kan gå i bakgrunnen mens man gjør andre ting. Den kan også lett styres med kontrollen på øretelefonene når telefonen er i lomma. Hero derimot har, etter hva jeg har lest, en ok musikkspiller, men med lav/dårlig lyd som er problematisk når man skal høre på musikk med støyende omgivelser. Den har heller ingen innebygd radio, men dette kan eventuelt løses med en web-basert radioapplikasjon som kan bli svært kostbart og også ustabilt ved bruk utenfor wi-fi-områder.

 

Etter min mening har et fysisk tastatur et stort fortrinn ved skriving av sms og mail. Jeg leser at Hero sitt tastatur mangler æ, ø og å og i tillegg klarer ikke stavekontrollen å foreslå ord med æ, ø og å uten at man selv blar seg frem til disse bokstavene - noe som er svert tidkrevende.

 

 

Jeg hadde satt veldig stor pris på om noen med erfaring med disse telefonene kunne gitt en tilbakemelding på punktene jeg har nevnt.

 

Er det f.eks. noen som har prøvd å installere Opera på W995? Hvordan er denne å surfe på nettet med?

 

Noen som kan bekrefte avkrefte at Hero sin musikkspiller har dårlig lyd? Og hvor stort problem er dette? Har noen funnet god web-radioapplikasjon? Hvordan fungerer dette? Er det stabilt ved bruk over 3G? Hvordan er det å skrive sms på Hero?

 

Kunne også tenkt meg tilbakemeldinger på GPS-funksjonen og film/videoavspilling på disse telefonene.

 

På forhånd takk!

 

Mvh Jon

Lenke til kommentar

Jeg har Hero:

 

Byggekvaliteten virker solid: Den er veldig god å holde i.

 

Jeg synes HTC Hero funker kjempeflott som underholdningsmobil, og til og med NESTEN som proffmobil. OSet er så flott at du vil garantert forelske deg i det ganske fort. Det er mange programmer og spill i Android Market, og flere av dem er veldig gode.

 

Widgetsene er bedre enn jeg kan forklare her. Det må oppleves. Tenk deg å ha E-post, SMS, kontakter, musikkspiller, vær og klokke/kalender og MYE mer, som du kan flytte hvor du vil overalt på de 7 skrivebordene. Du trenger ikke åpne programmer for å få tlgang til det. Du kan også legge til mapper og sarveier hvordu vil. Langt mer praktisk enn på de fleste andre mobiler. I tillegg har du en klasisk mobilmeny med alle programmene (Se her).

 

Kamerat derimot lever ikke helt opp til resten av mobilen, men det bruker jeg ikke.

 

Du kan jo ta en kort titt på denne videoen:

 

Du kan stille in alt som du vil. Jeg kan skrive inn litt mer senere, men når har jeg ikke så god tid. Lykke til med telefonvalg. :)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg sitter også og lurer på disse to telefonene (Sony Ericsson W995 eller HTC Hero).

 

Er det f.eks. noen som har prøvd å installere Opera på W995? Hvordan er denne å surfe på nettet med?

 

Kunne også tenkt meg tilbakemeldinger på GPS-funksjonen og film/videoavspilling på disse telefonene.

 

På forhånd takk!

 

Mvh Jon

 

Opera Mini ble installert prompte da jeg kjøpte min w995 og er et langt bedre valg enn den som følger mobilen. Hurra for Opera!

 

Har ikke prøvd GPS-en nok til å si noe fornuftig om den, men har lastet ned filmer og prøvd dem. Det rare er at skjermen tross sin relativt lille størrelse faktisk funker. Bildene er sylskarpe og lyden prima.

Lenke til kommentar
Jeg har Hero:

 

Byggekvaliteten virker solid: Den er veldig god å holde i.

 

Jeg synes HTC Hero funker kjempeflott som underholdningsmobil, og til og med NESTEN som proffmobil. OSet er så flott at du vil garantert forelske deg i det ganske fort. Det er mange programmer og spill i Android Market, og flere av dem er veldig gode.

 

Widgetsene er bedre enn jeg kan forklare her. Det må oppleves. Tenk deg å ha E-post, SMS, kontakter, musikkspiller, vær og klokke/kalender og MYE mer, som du kan flytte hvor du vil overalt på de 7 skrivebordene. Du trenger ikke åpne programmer for å få tlgang til det. Du kan også legge til mapper og sarveier hvordu vil. Langt mer praktisk enn på de fleste andre mobiler. I tillegg har du en klasisk mobilmeny med alle programmene (Se her).

 

Kamerat derimot lever ikke helt opp til resten av mobilen, men det bruker jeg ikke.

 

Du kan jo ta en kort titt på denne videoen:

 

Du kan stille in alt som du vil. Jeg kan skrive inn litt mer senere, men når har jeg ikke så god tid. Lykke til med telefonvalg. :)

 

Hei igjen, takk for tilbakemeldingene.

 

Jeg er ikke det minste i tvil om at Hero er en veldig bra og underholdene telefon med unikt brukergrensensitt. Men jeg savner ordentlige tilbakemeldinger på mediaspilleren da dette er en funksjon jeg bruker veldig mye. Først og fremst for å høre på musikk, men også litt for å se på video. Hvordan er lydkvaliteten og spilleren generelt? Er det bermerkelseverdig lav lyd som det er nevnt i flere tester?

 

Jeg ønsker også tilbakemeldinger på hvordan stavekontrollen og touch-tastaturet fungerer. Hvordan er telefonen å skrive sms med? Spesielt med tanke på ord med æ, ø og å som jeg har lest kan være litt problematisk.

 

På forhånd takk igjen!

Lenke til kommentar
Hei igjen, takk for tilbakemeldingene.

 

Jeg er ikke det minste i tvil om at Hero er en veldig bra og underholdene telefon med unikt brukergrensensitt. Men jeg savner ordentlige tilbakemeldinger på mediaspilleren da dette er en funksjon jeg bruker veldig mye. Først og fremst for å høre på musikk, men også litt for å se på video. Hvordan er lydkvaliteten og spilleren generelt? Er det bermerkelseverdig lav lyd som det er nevnt i flere tester?

Er du veldig avhengig av musikk vil jeg kanskje ikke anbefale Hero. Har opplevd at den hakker når den bytter sang. Godt mulig det kommer oppdateringer som fikser dette (eller at jeg har vært uheldig med å ha for mange ting oppe på en gang), men sånne ting er ganske latterlig, syns jeg - musikk skal ikke hakke/henge. Lyden er noe lav, ikke direkte irriterende lav, men absolutt litt for lav etter mitt skjønn. Det kommer dog an på hvilket headset du bruker (bruker selv det som fulgte med, og tror det har noe lavere lyd enn andre jeg har prøvd). Musikk på sony ericsson er jo ganske enkelt "bygd inn og fungerer", så du vet hva du får - har ikke prøvd W995, men tenker den er som "alle" andre SE-telefoner (+ litt) på den fronten. Regner med den også har radio, som jo er et pluss. Savner dette på Hero.

 

Det som er spennende med Hero og Android er jo at du kan få mange kule programmer, lage selv (om du programmerer er det et flott api tilgjengelig), du kan opprette 3G sharing til PC via WLAN, eller wlan-sharing via bluetooth, osv. osv. (3g og wlan-sharing funker pr dags dato ikke, men vet at custom roms har fikset dette, så det er nok bare en oppdatering som sikkert snart kommer om å gjøre). Nok avsporing: Spotify og Wimp. Streaming av musikk er digg! Gleder meg til disse kommer på banen på android - noe det er bekreftet at de gjør (ihvertfall Wimp).

 

Video fungerer temmelig bra - har som sagt ikke testa W995, men så lenge du encoder i H264 fungerer det ihvertfall helt knall på Hero - liten men skarp skjerm.

 

Jeg ønsker også tilbakemeldinger på hvordan stavekontrollen og touch-tastaturet fungerer. Hvordan er telefonen å skrive sms med? Spesielt med tanke på ord med æ, ø og å som jeg har lest kan være litt problematisk.

 

Stavekontrollen fungerer fint, men ja, ord med æøå kommer ikke som forslag hvis du bruker fullt qwerty-tastatur (tror faktisk "øl" kom opp, men ikke mye annet, dessverre). Mulig dette er en bug som kommer til å bli fiksa etterhvert, men det er bare spekulasjoner. Har forsåvidt funnet ut at qwertyet var noe av det treigeste (rent personlig, ikke software) jeg har skrevet meldinger med, så gikk fort over til "vanlig" (on-screen) mobiltastatur (kan velge hva man vil bruke), og dette foreslår ord med æøå (og er sykt mye raskere å bruke, om du er vant med mobilskriving). Dette har jeg ingen problemer med (bare at man må bytte mellom ordliste og "flere trykk pr knapp modus" for å stave nye ord - og dette kan være litt slitsomt i begynnelsen (et tastetrykk, men man må skrive hele ordet på nytt for å adde det). Jeg er forsåvidt totalt uvant med touchscreen, så "vanlig" mobiltastatur var et must å gå tilbake til for meg (selv om qwerty-egenskapene på touchscreen kommer seg etterhvert :))

 

 

Ble en lang remse med babbel dette her, men ihvertfall: Hero er veldig utvidbar og fleksibel på flere måter - og som flere påpeker her er SE ganske "what you get is what you get", og det du får er dønn stabilt og bra. Trenger du bare en telefon med noko attåt, går du for W995 (som vel er noe billigere). Vil du ha en datamaskin du kan ha i lommen, med mange fremtidige muligheter for utvidelser går du for Hero - eller venter litt, ser om det kommer noe bedre (eller updates), og revurderer :) Regner med dette bare forvirra mer enn det hjalp, men.. lykke til :)

 

EDIT: et par leifer

Endret av KrizzE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...