Gå til innhold

Medal of Honor gigantisk skuffelse!!!


Anbefalte innlegg

Sjeldent har jeg gledet med til et spill, og hatt så store forventninger til ett spill som Medal of Honor.

For meg er dette bare nok et 1.persons skytespill uten innlevelse og realisme. Det eneste som er forskjellig fra andre skytespill er Omaha brettet, det er bare helt rått! Må testes!!

 

Grafikken er heller ikke noe å skryte av, og det er plagsomme detaljer gjennom hele spillet som irriterer meg: Det er ikke mulig å skyte "friendlies", kuler rikosjerer av vinglass, alt er så inni granskauen "scripted". Uansett hvor mange ganger du spiller gjennom spillet, vil AI og "friendlies" si å gjøre det samme hver gang. Det faktum at du kan bære 6 granater, sniper rifla, colt, thompson og bazooka, er ikke med på å gi spillet mer realisme.

At multiplayerdelen suger big time, at det ikke er noe blod slik at du kan ikke se om du treffer fienden, og det faktum at når du skyter noen reagerer de ikke før du setter det dødbringende skuddet, da hopper de opp i løselufta legger seg på rygg (hver eneste gang)og smeller i bakken med samme fart som om de skulle ha kommet ramlende fra 10000 meter, og en haug med andre mild sagt irriterende lavmål.

Dette er min mening, og jeg vil tro at om du er en ps2, xboks og arcade type vil du nok like en slik type spill, men for hardcore-gamere som meg er dette bare nok et 1.persons shoot`em up, som mangler realisme.

 

Hansolo.

 

[ Denne Melding var redigert av: Han2Solo på 2002-01-24 12:03 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Han2Solo på 2002-01-24 13:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må jo si meg enig i at det kuleste var Omaha brettet.

Men en viss realisme må jeg jo si spillet gir, hvertfall en god del bedre enn Return To Castle Wolfenstein etter min mening.

På Omaha brettet var alt autentisk og nesten helt likt scenene fra Saving Private Ryan.

ekstrem innlevelse.

Riktig at det er noen ting som trekker ned blant annet det at det ikke er noe blod eller det at de dør i lufta.

Men det er jo konge spillet over alle.

Lenke til kommentar

Ooooooookaaaaaaay....Hvilken annet FPS har kommet til PC og inneholdt tonnevis av realisme utenom spill som Operation Flashpoint og Ghost Recon? MOH:AA er ikke laget for å værra en krigs-simulator, derimot heller et skikkelig arkade-FPS med litt mer realisme enn gjennomsnittet. Det syns jeg spillet klarer! Husk RTCW, hvem ble ikke skuffet da hauger av zombies og andre sjuke monstre begynte å velte mot en...selv om spillet i seg selv er glimrende laget.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med grafikken på dette spillet? Tror det er 3-4 brett eller noe slikt, og der "klippes" grafikken feil og man kan gå igjennom vegger etc. Dette brettet kommer jeg ikke forbi pga. dette. Noen som kjenner til det?

Bruker WinXP og siste 23.11 (var det vel) driverne til nVidia.

Lenke til kommentar

Bare for å komme med dagens dummeste spørsmål eller.no :lol:

Normalt har jeg ikke slike problemer med andre spill, men her :

 

Hvordan får jeg startet singleplayer-oppdragene ?

(Rødme) :lol:

 

Trykker jeg på New Game kommer jeg bare til "Basic Training" - Samme gjelder når jeg går inn på "Briefing"

 

Ja, jeg har fullversjonen - 2cd's.

:wink:

 

 

_________________

 

M.v.h.

Jarle

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-01-24 12:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 12:37, JarleW skrev:

Bare for å komme med dagens dummeste spørsmål eller.no
:lol:
Normalt har jeg ikke slike problemer med andre spill, men her :


Hvordan får jeg startet singleplayer-oppdragene ?

(Rødme)
:lol:

Trykker jeg på New Game kommer jeg bare til "Basic Training" - Samme gjelder når jeg går inn på "Briefing"


Ja, jeg har fullversjonen - 2cd's.

:wink:


 

Klikk "New Game" og beveg musa over nederste delen av kartet (Nord-Afrika) skal lyse opp når du holder musa over et stedsnavn. Klikk og start! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-24 12:37, JarleW skrev:

Bare for å komme med dagens dummeste spørsmål eller.no
:lol:
Normalt har jeg ikke slike problemer med andre spill, men her :


Hvordan får jeg startet singleplayer-oppdragene ?

(Rødme)
:lol:

Trykker jeg på New Game kommer jeg bare til "Basic Training" - Samme gjelder når jeg går inn på "Briefing"


Ja, jeg har fullversjonen - 2cd's.

:wink:



_________________



M.v.h.

Jarle



[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-01-24 12:40 ]


 

 

Hoho..sleit med det litt jeg og...tok meg kanskje 5 min. før jeg skjønte det...trodde kanskje at den traininga hadde klikka så jeg tok den en gang til. Må si at jeg blei skikkelig skuffa av spillet :

Lenke til kommentar

eh jeg er ikke helt sikker jeg, først ble jeg skikelig imponert over hvor bra ai spillerene spillte med meg å greier men etter omaha brettet ble det litt for rtcw aktig med at man stadig fikk fiender spawna mot seg å det er en annen ting en kan tydelig se at de blir spawna flere steder særlig hvis du camper et sted for å ta alle som komer for så å skulle stikke når det ikke komer flere, hehe de komer å komer å stopper ikke å komme før du går videre, å så var det veldig kort spill også synes jeg, jeg spillte gjennom det på 2 dager å jeg er ikke så veldig god spiller så det sier jo sitt. Men en ting synes jeg var bra er grafiken ikke nødvendighvis bedre en noe annet men mere virkelig i nesten alle quake spill jeg har spillt (serlig de som bruker quake motoren) har omgivelsene hver uvirkelige men i MOH:AA virker de mere realistiske de har fåt med seg veldig mye detaljer på feks utbomba hus osv å alt ser ikke så bloky og overdimensjonert ut.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt det endel, og jeg må si det ikke kan karakteres som noe storspill.

 

Spillet mangler totalt balanse!! Balanse er nr.1 important når det kommer til FPS IMO.

 

RTCW er MYE bedre på det punktet, mye bedre flyt og morsommere!

 

MOHAA hadde vært et bra spill uten de alt for mange IRRITERENDE faktorene. Som den _ELENDIGE_ AI'n som dem har prestert å gi fiendene. Noen ganger oppdager fiendene deg når det ikke engang er innenfor synsrekkevidde, og dem ser veldig godt gjennom busker som du ikke ser gjennom, og da er det ikke så veldig morsomt å gå gjennom et omeråde hvor du ikke ser noen av fiendene men de kan se deg helt greit, det skal være omvendt! Det er et spill, og når man spiller vil man vinne! Reaksjonshastigheten på motstanderne er ofte litt mye i toppklassen (minner om ogc cheatere i counterstrike). En annen ting er gå-lyden. Du hører skrittene dine lenge etter du har stoppet (ca 1 sekund) som får deg til å tro at det er noen fiender i nærheten.

Kan heller ikke si at det var noe smart designmessig og ha brett der du sloss mot snipere som er utrolig vanskelig å se og i tillegg skyter bedre enn deg... irriterende spill.

 

 

Grafikken er ganske bra, du ser buskene og slikt beveger seg, og spiller modellene er veldig fine, bare synd det ikke tyter noe blod ut når du skyter dem (kjekt med litt debris effekt). Noen av teksturene ser man skiller hvor det ikke skal være og det er litt skuffende, ellers bra.

 

Kjøp heller Return to Castle Wolfenstein! Vil du ha morro skyting så er det et mye kulere spill. Balansen i RTCW er i behold i alle fall.

Lenke til kommentar

Irriterte meg at soldater spawn'a i et sett...gikk du inn i et rom så kom det en rett bak deg...sykt!

En ting er a.i'en men det som skuffa meg mest var at det ikke fantes co-op på det spillet :

 

Veit at det finnes mod'er men jeg tviler på at de funker 100% :

For de som har spilt i gjennom MOH:AA, så m jeg si at det hadde vært fett med 3-4 Königtiger rett etter hverandre. Kjørt i gjennom den byen og most alle bygningene.

Lenke til kommentar

Litt grafikk-forbedringer forandrer ikke min mening om spillet. Spillet er en grafisk perle uten sidestykke...vil nå si at den er bedre enn RTCW sin selv om de bruker q3-motoren begge to. Teksturene er mye bedre laget og hele spillet i seg selv er også bedre. Både når det gjelder SP og MP. Hadde **** meg drept hele MOH:AA-crewet hadde jeg sett et monster eller en zombie i spillet!!!!!

Lenke til kommentar

Spirograf skrev: Så kanskje problemer med grafikk osv. er i orden når spillet slippes?

 

Nå må du ikke tro på alt du leser mr Spirograf, spesielt ikke på iSONEWS. Du har sikkert ikke spilt dette spillet, men kun lest at noen mener det er forskjell på versjonene. Om du vil så kan jeg ramse opp hva som skjer rundt MOH AA. Versjoner, forskjeller og hvilken versjon som er lovlig/ulovlig osv. Kan med en gang si at forskjellen er minimal.

 

iSONEWS er Internetts desidert verste flamer forum. På godt vestlandsk: En møkkaplass.

 

Rune

Lenke til kommentar

For å sammenligne med wolfenstein er grafikken heilt rå ! ,knuser wolfenstein lett på det feltet.

 

I 1.player er spillet også et lite hakk beire men kansje litt for kort/lett ?

 

Å når det gjelder myltiplayer så ligger nok (for min del)wolfenstein et godt hakk foran i spillbarhet.

 

Alt i alt vill eg rate spillene likt,men eg vil nok fortsatt ha det mest gøy med wolfenstein da eg allerede er gått igjennom MOHA i 1.player;)

Lenke til kommentar

MoH, er et bra spill, men kunne ha blit likt mye bedre enn meg ved litt tenking av utviklerane.

 

Kossen kan eg drept folk som ikke enda har blitt tegna på skjermen, eg kan ikke skyte dei fordi eg ser dei ikke.

 

Koffor ser fienden meg alltid først, eg greier jo aldri å snike meg inn bak dei.(ja eg bruker walk)

 

Koffor treffer dei så sinnsykt godt enda eg har på easy.

 

Koffor vett dei alltid kor eg er.

 

Og koffor tvinge meg til å dø, for å finne ut kor skudda kommer ifra, dårlig 3d lyd er en av grunnene.

 

Og spillet er så JEVLA kort. Tok meg 5-6 timer å spille igjennom det. RTCW tok meg ijallefall 6 timer, mens Deus Ex tok meg minst 30 timer og NOLF 15 timer

 

for min del så får spillet 7.5 av 10 poeng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...