Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC`en klarer ikke finne videokamera som medium


Anbefalte innlegg

Når jeg kobler til mitt kamera mot PC, så finner de ikke hverandre. Maskinen søker etter enhetsdriver og klarer ikke finne noe og da blir ikke Canonkameraet (Legria HF20)funnet som medium. (det gjelder USB tilkobling).

 

Har forsøkt på en annen maksin og det forløp seg likt i hele prosessen, bortsett fra at den maskinen fant enhetsdriver og la kamera til som et medium.

 

Har forsøkt å koble ut alt av antivirus og brannmur uten hell.

 

Kan det være et problem at jeg kjører 64 bits Vista, men den maskinen jeg fikk det til på kjører på 32 bits?

 

Min maskin har aldri hatt noe problem med noe jeg har koblet til av Ipod, mobtelefon, skriver, osv... Har alltid funnet enhetsdrivere.

 

Forslag til løsning? Please

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19873487

Hei,

 

Kanskje et litt dumt spørsmål, men har du installert driverne som fulgte med?

 

Har du Vista på begge maskinene eller er 32-biten Windows XP?

Lenke til kommentar

64 bit trenger egene drivere så du kan ikke bruke 32 bit drivere på vista 64. Om det er ett gammelt kamera(før 64 bit ble normalt/populært) Så er det ikke sikkert det er laget drivere for det. Det du eventuelt kan prøve er og endre overførings metode på menyen på kameraet om du har det. Da skal den dukke opp som en minnepenn eller fjernbar disk.

Lenke til kommentar

Gode forslag.

 

Den maskinen som fungerte (en jeg lånte i familien) er nok 32 bits system. Men usikker på om det er Vista.

 

Jeg kjører 64 bits Vista Buisness.

 

Det skal være et helt nytt kamera fra Canon. Canon Legria HF20.

 

Ang minnekort - det funker. Men kamera har også flashminne (32 GB innebygd).

 

Har innstallert alt som fulgte med fra Canon i pakka. Men på lånemaksinen trengte jeg ikke å installere noe. De fant liksom hverandre slik en ofte er vant med på Ipod, skrivere etc..

Lenke til kommentar
64 bit trenger egene drivere så du kan ikke bruke 32 bit drivere på vista 64. Om det er ett gammelt kamera(før 64 bit ble normalt/populært) Så er det ikke sikkert det er laget drivere for det. Det du eventuelt kan prøve er og endre overførings metode på menyen på kameraet om du har det. Da skal den dukke opp som en minnepenn eller fjernbar disk.

 

Det er dessverre ikke mulighet for noe slikt.

 

Har en mistanke om at 64 bits systemet kan være årsaken her. Men det er jo samtidig merkelig på et nytt kamera. canon sine nettsider er jo ikke akkurat enkle å finne fram. De burde enkelt og greit vist meg en driver.

Lenke til kommentar

hørtes merkelig ut.. egentlig skal det være å bare koble det til i usb port, skru på kameraet og så vil pc'en finne det.. har selv vista 64bit og aldri vært noe problem med noen kamera eller andre ting som blir kobla til usb.. nå leste jeg ikkje gjennom alle postene men har du prøvd en annen usb port?

 

satt selv her enn dagen å irriterte meg over samme problem men fant ut at det var noe gale med usb port.

Lenke til kommentar
hørtes merkelig ut.. egentlig skal det være å bare koble det til i usb port, skru på kameraet og så vil pc'en finne det.. har selv vista 64bit og aldri vært noe problem med noen kamera eller andre ting som blir kobla til usb.. nå leste jeg ikkje gjennom alle postene men har du prøvd en annen usb port?

 

satt selv her enn dagen å irriterte meg over samme problem men fant ut at det var noe gale med usb port.

 

Takk for svar!

 

Akkurat som det vant med alt finner hverandre bare man stikker noe inn i USB.

 

Har ikke prøvd andre USB innganger, annet enn to foran skal få prøvd bak - har bare ikke hatt anledning ennå. Det blir litt rigg..

 

Men hvis ikke det går så vet jeg jammen ikke. Kjøpe meg en bærbar bare for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...