Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette maks nedlastings hastighet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg kan (hvis jeg kan) sette en maks hastighet til en enhet som er koblet til routeren min. Jeg har en nabo som jeg deler med, og kunne tenke meg å gjøre noe slik at han ikke bruker hele linjen når han laster ned og slikt.

Jeg har en 12Mbit linje så noe som f. eks som at han fikk maks 8Mbit slik at jeg er sikker i å få minst 4Mbit til en vær tid.

 

Jeg har en router som heter SpeedTouch Multimoden-ST780WLT.

 

Håper dere forstår hva jeg mener, og takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linjen er jo min, og routeren er i mitt hus, og jeg har passordet og all tilgang til routeren. Er det ikke mulig på noen måte å bare sette en maks nedlastning på enheten på routeren som er hans PC?

 

Enkleste er at han skaffer sin egen linje. Skjønner ikke at folk gidder å dele linje med naboen, ender som oftest opp med sure miner

Lenke til kommentar
Linjen er jo min, og routeren er i mitt hus, og jeg har passordet og all tilgang til routeren. Er det ikke mulig på noen måte å bare sette en maks nedlastning på enheten på routeren som er hans PC?

 

Enkleste er at han skaffer sin egen linje. Skjønner ikke at folk gidder å dele linje med naboen, ender som oftest opp med sure miner

 

Hva har dette med saken å gjøre? Fult klar over at han kan skaffe seg en egen linje, men er ikke det som er poenget, jeg spør om dette for å slippe å betale dobbel pris når 12Mbit er mer en nok for begge.

Lenke til kommentar

:p

 

Det beste er å be han redusere hastighet opp, hastighet ned og antall forbindelser i nedlastingsprogrammet sitt. Jeg antar det er bittorrent som surrer hos han og da bør han begrense det til f.eks følgende verdier.

 

Upload: 50% av max

Download: 50% av max

Connections global: 50

 

Øker han disse verdiene så risikerer du at linjen blir mye tregere for begge to.

Ved høy belastning av linjen vil nemlig responsen bli mye tregere.

Lenke til kommentar
:p

 

Det beste er å be han redusere hastighet opp, hastighet ned og antall forbindelser i nedlastingsprogrammet sitt. Jeg antar det er bittorrent som surrer hos han og da bør han begrense det til f.eks følgende verdier.

 

Upload: 50% av max

Download: 50% av max

Connections global: 50

 

Øker han disse verdiene så risikerer du at linjen blir mye tregere for begge to.

Ved høy belastning av linjen vil nemlig responsen bli mye tregere.

 

Ser den. Har selv gjort det på min linje så jeg ikke bruker all kapasiteten når jeg laster ned. Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

 

Har nå gått til innkjøp av en Jensen Airlink 89300 som støtter Qos.

 

Har prøvd litt av vært men sliter med å få det til. Noen som har erfaringer med denne routeren som kunne gitt meg en hjelpende hånd? Jeg er på nett med ledning, skal nå bare sette opp det trådløse med enten å sette maks nedlasting for naboens enhet, eller å bruke min enhet som prioritering av kapasitet.

 

Håper noen kan hjelpe, takker for alle svar.

 

Mvh Dennis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...