Gå til innhold

SE T610 til 2200kr med Netcom


Anbefalte innlegg

er jo sånn at abb må man jo betale for uansett om du kjøper telefon eller ikke, er jo VELDIG feil å si at telefonen koster 7000kr da!

Ok, et regnestykke til:

 

Pris mobil m/abbonement: 2200 kr

Pris abbonement 24 mnd: 200 kr/mnd * 24 mnd = 4800 kr

(i tillegg kommer dyr ringetid)

Totalsum: 7000 kr

 

Pris mobil u/abbonement: 3600 kr

Pris abbonement 24 mnd: 70 kr/mnd * 24 mnd = 1680 kr

Totalsum: 5280 kr

 

Mobilen med bindingstid ble altså 1720 kr dyrere..

 

 

de fleste abb. koster da det samme om du ikke kjøper telefon! Er jo kun sense og tele2 som opererer med en dyrere avgift i bindingstiden, da henholdsvis 50kr og 40kr mer i mnd, så hvorfor abbet ditt plutselig ble 130kr dyrere fordi du kjøpte en telefon er jo helt på jordet.

 

Er ikke ment som noe propaganda for å kjøpe telefon med abb. Men ment som en opplysning fordi det regnestykket ditt er noe på jordet.

 

jeg betaler da 150kr mnd for bedriftsabbet mitt uansett om jeg kjøper en telefon og binder meg i 24mnd, enn om jeg ikke kjøper telefon og binder meg!

 

og ha mener du med i tillegg kommer dyr ringetid?? du ringer kanksje billigere med kontantkortet ditt??

 

har forresten meget billig tellerskritt på abbet mitt, ringer for 65 øre pluss mva til alle, bortsett fra gutta på jobb, og familien min og demmes som jeg ringer for 32 øre pluss mva :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

geokri:

Tror du virkelig mobiloperatørene ville "gitt" deg 1500 kr i rabatt på en mobiltelefon uten at de visste at de ville få igjen det beløpet og mer til. Se det som et lån fra selskapets side. Du får mobilen billigere, men må betale tilbake som små avdrag hvor totalbeløpet blir større enn rabatten du i utgangspunktet fikk. Når du skal bestille en mobil med bindingstid og det er gitt store rabatter på mobilen er det ikke bare slik at du må binde deg for en meget lang periode, det er også slik at en må velge det dyreste abbonementet. For de som ringer for mindre enn 1000 kr måneden vil dette være et abbonement som er dyrerere enn det antall ringetid tilsier. Disse kunne godt klart seg med et billigere abbonement. For de som ringer for mer enn 1000 kr måneden sier det seg selv at mobiloperatørene vil tjene inn "rabatten" rått.

 

Is it really so hard to believe?

Lenke til kommentar

scirocco:

Siden når begynte Netcom med 24 mnd. bindningstid? Skal man regne på dette så må man jo ta hensyn til ringemønster og samtale/sms pris. Du bare hoster opp noen tall og hevder at du har bevist noe!

 

En ting til:

Hvis telefonen koster 2200, så får du jo en rentefri utsettelse på de siste kronene, kansje ikke mye men uansett noe.

Med Netcom Talk i 12 måneder må du da legge til ca 1350 kr. Der du betaler 109 kr i måneden i 12 måneder.

 

Mitt forslag er å surfe inn på www.telepriser.no og sjekke hvor mye dryrere et Netcom Talk abo. er en det billigste med ditt ringemøsnter.

Netcom/Telenor har jo noen tjenester som de mindre aktørene ikke tilbyr og trenger man noen av de er jo valget lett.

Lenke til kommentar

egner med at bestemor på 80 selvfølgelig ikke kjøper et abb, til 200 kroner når hun ringer 2 minutter i uka.

 

Det jeg sier er at uansett om jeg kjøper en telefon eller ikke så betaler jeg det samme i måneden til telenor eller netcom. Og jeg har behov for ett abb. til 150kr da jeg ringer en del, og det er nok alt for mange som har kontantkort og et billig abb som skulle hatt et dyrere abb med billigere ringetid.

 

Men bare for å holde meg til litt mer reelle regnestykker enn sciroccio driver med så tar jeg et regnestykke fra Elkjøp sin nettbutikk.

 

De selger T68i til kroner 2799,- uten abb.

 

Med Tele2 abb til kroner 79 i mnd koster denne telefonen 795,-

Altså en rabatt på kroner 2000,-

 

tar man 79 x 18 mnd som er bindingstiden får man 1422,-

+ 199,- i innmeldingsavgift!

 

Ergo handler jeg hos elkjøp sparer jeg 370kr på å kjøpe telefonen med abb. og bare la dette abbet ligge ut bindingstiden.

 

men hvorfor ikke bruke abbet, og få billigere ringetid enn med kontantkort?

Lenke til kommentar

Dersom du går for det Tele2 abbonementet får du et abbonement som har dyrere ringetid enn de fleste kontantkort. Poenget mitt var at du ikke får penger gratis fra teleselskapene, det skjønner de fleste. De drar inn pengene uansett hvordan du vrir eller vender på det regnestykket, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Da må du sannsynligvis vente lenge. Har prøvd å forklare at mobilselskapene vil tjene inn den rabatten med god profitt. Om du nekter å innse dette får det bli ditt problem, dette blir for dumt å bruke mer tid på. Matematikken er i alle fall enkel, så hvis du trenger flere bevis kan du jo regne på det selv.

Lenke til kommentar

Var ikke det du som sa dette ?? :o

 

Dersom du går for det Tele2 abbonementet får du et abbonement som har dyrere ringetid enn de fleste kontantkort.

 

Når du kan si at Tele2 er dyrere enn de fleste kontantkort å må du jo f... med klare å stå for det og vise meg de kontantkortene som er billigere.

 

 

Til noe helt anna, selvfølgelig tjener telefonselskapene penger på at vi ringer! Hallo, er jo bisniss da, er jo det som er vitsen med å drive et selskap!

 

Poenget er at når du påstår at telefonen koster 7000kr med abb, noe som er helt tullete.

 

Jeg har jo vist før at det faktisk ble billigere å kjøpe telefonen med abb enn uten, og da klarte du å påstå at abbet var dyrere enn kontantkort, noe som må være den største bullshitten du har prestert!

 

Når jeg kan vise til at telefonen blir 300kr billigere hvis du kjøper den med abb og bare legger abbet til side. Da tjener jo ikke selskapet noe mer, ikke sant? Hvem er det som legger ut de 300kr som du fikk telefonen billigere?? er det du? er det forhandler? eller er det selskapet? selfølgelig er et selskapet som må legge ut disse.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe mer å si. Dine påstander for du stå for selv. Egentlig hadde jeg trodd dette var så intuitivt at jeg ikke hadde regnet med at noen ville protestere på det. At en bedrift må tjene penger for å få hjulene til å gå rundt burde ikke komme som noen bombe. Og når det så for enkelte personer gjør det, kan jeg ikke annet enn å trekke litt på smilebåndene. Likevel har jeg prøvd å forklare på en saklig og grundig måte hvorfor det måtte være slik, uten at det tydeligvis har gått helt inn hos alle. I og med at dette er et offentlig forum velger jeg å ikke bruke mer energi på å forklare dette bedre, siden jeg ikke regner med at så veldig mange vil ha gleden av å lese det. Så får de som ikke skjønner dette heller ha meg tilgitt. Hvis dette er et problem anbefaler jeg å sette seg ned med papir og blyant på et sted en kan jobbe helt uforstyrret og rett og slett regne over dette. Videre posting i denne diskusjonen er unødvendig bruk av energi, da jeg likevel ikke kommer til å svare.

Lenke til kommentar
Nå begynner også jeg å lure litt.

 

Sett at jeg kjøper T68i'en med tele2 abb, kaster det sim kortet med en gang, og setter inn mitt chess-kort. Hvordan kan den telefonen koste mer enn 2799 da??

 

 

scirocco !! du som har papir og blyant! kan ikke du vise oss hvordan man får denne til å koste mer enn 2799??

:lol:

Lenke til kommentar

Her kommer et regnestykke.

 

----------SENSE MIDCHOICE 18--------------------

NOK 3510i til 1,- hos Elkjøp

+ Sense midchoice 119*12 = 2142

+ Innmelding 250

 

Total sum over 18 mnd - samtalekostnader = 2393,-

 

---------TELENOR RINGKONTANT--------------

NOK 3510i til 1799 hos Elkjøp

+ startpakke hos telenor inkl. 150 ringetid, 230,-

 

Total sum blir da 2029,-

 

 

Differans på de to telefonene blir da 363,- i favør av Telenor.

 

 

La oss se litt på ringetid ....

Forutsetning, at man kun ringer i Telenor sitt nett (pr. 20 min.)

 

Sense MidChoice18: 1.48*20*18=355,-

Telenor RingKontant: 1.99*20*18= 716,-

 

Differans i ringetid blir da 361, denne gang i favør av Sense.

 

Totalt sett komemr man da ut med en +2 kr. Besparelse på Telenors ”tilbud”.

Så kan man legge til de 150 kronene som er med i Telenors kontantpakke.

 

Vips er man oppe i 152 kroners besparelse på å velge bort Sense. Er man sikkerlig kjip trekker man fra for rentene man taper ved å cashe inn telefonen… hehe .. men HJELP hvis noen er så kjipe. Uansett tjener man i det lange løp på TnM, i allefall med et så simpelt bruksmønster.

For nå er jo som oftest en brukers ringemønster mer komplisert enn min skisse tar utgangspunkt i. Men det vil jo i såfall komme Sense kunden til gode i dette tilfelle da det faktisk er flat ringepris hos Sense uansett operatør, mens Telenor tar et generellt tillegg på .75 øre pr. minutt til Netcom.

Lenke til kommentar

scirocco: du vet at det er enkelte som bare viderefører abbonnementet sitt i 12 nye måneder, ikke sant? selv har kjøpte jeg en t720 for et halvt år siden, og kan nå etterhvert kjøpe en eller annen ny subsidiert telefon for 12 nye måneders bindingstid. har ingen planer om å bytte fra netcom, så de faste avgiftene hadde jeg betalt uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...